Alla inlägg under januari 2012

Av Alexandra Persson - 4 januari 2012 10:13

Rödvin är gott men ack så förargligt ibland. Satt uppe och såg första och andra perioden, som inte var så roliga för svensk del. Skulle lägga mig och vila inför tredje och hörde att vi hade reducerat, men sen var jag "out like a light"....


Vaknade upp vid 4-tiden och undrade vad det slutade, så fram med mobilen samtidigt som jag gick ut i köket för att dricka lite vatten. AHHHH! 3-2 efter straffar! Kände hur jag blev rätt glad men drog mig till sängs och somnade om igen. Vaknade vid 9-tiden igen när älsklingen kom och petade lite på mig och berättade att vi fick möta Ryssland i final.

WTF! Tror jag blev mer glad över att Kanada torskade än att Sverige gick till final när jag fick höra det :D


Håller tummarna att Finland piskar Kanada i kampen om bronset och självklart att Sverige tar hem guldet!


Nu - frukost!

Av Alexandra Persson - 3 januari 2012 22:50

Yes, dags att följa småkronorna nu då. Med en finländare till sambo så lär ju någon av oss vara glad när matchen är över (och idag är jag lite ego och hoppas att det blir jag - eftersom Brynäs lyckades torska mot gnaget.....) :P


Hemsidan går långsamt. Det är inte bra att vara perfektionist ibland, har jag märkt.

Nåja, ska prenta in alla nyheter imorgon tänkte jag och sedan får jag fixa kontakt och om mig, så är det bara bildvisningen som ska lösa sig sedan...


Nä nu håller jag tummarna för att småkronorna vinner *cross fingers*

Av Alexandra Persson - 3 januari 2012 09:48

Åhh blev en underbar sovmorgon idag när kärleken kom in och väckte mig för ca en timme sedan.

Idag blir det fortsatt pill med sidan, påbörja nästa och ta hand om hemmet lite granna.


Ska även försöka mig på en utrensning av smink och kläder här i dagarna.... That's gonna be fun....

Av Alexandra Persson - 3 januari 2012 01:30

Så här kommer en sneak-peak på hemsidan som utlovat!

Tänkte slänga upp mina egna bilder lite senare - hope you like it!


Av Alexandra Persson - 3 januari 2012 01:27

Ja då har Finland lyckats vinna över Slovakien med 8-5. En väldigt svängig match...

Blir alltså Finlands om vi möter i morgon och jag hoppas självklart att Finland får pisk, även om min käraste förmodligen tycker precis tvärt emot...


Får se vem som får möta Kanada också... 

Av Alexandra Persson - 2 januari 2012 16:52

Helvete vad med snö det kommit senaste dygnet, tror vi har 40 cm eller så nu!

På julaftonsmorgonen så regnade det så lite kontrast är det.


Idag har vi städat efter nyårsfesten och jag har varit en sväng i affären och handlat lite.

Har precis mumsat klart på en avokado och väntar på middagen, pizza *om nom nom*.


Tänkte försöka få klart större delen av sidan idag, text och layout (tjuvtitt lite senare).

Sedan ska jag påbörja en sida till en vän samtidigt som jag väljer ut mina bilder.


Nåja, ut i köket nu och ladda med middag!

Av Alexandra Persson - 1 januari 2012 19:15

Nyårslöfen 2012!


1. Träna minst 3 gånger i veckan

2. Öka mina blogginlägg från 0-1 st /dag till minst 2-3+ st/dag

3. Klara mina studier (börjar nu i januari)

4. Ta hand om min hud och hår varje vecka

5. Lära mig mer grundläggande om fotografering

6. Fixa min hemsida och få den att fungera innan januari är slut

7. Modella mera och få en bredare portfolio

8. OM möjligheten och ekonomin finns - fortsätta med körkortet

9. Göra mig av med onödiga prylar (som kläder och gammalt smink...)

10. Designa och sy minst 10 plagg innan året är slut

Av Alexandra Persson - 1 januari 2012 19:02

Ursch vad hängiga vi har varit idag! Blev ju en hel del drickande igår och vi vaknade väl inte förens kring 13-tiden.

Har mest legat i soffan och degat, kollat filmer och myst inslingrade i varandra.

All disk står nu i köket och väntar, men den tar jag inte hand om förens senare ikväll eller imorgon, skönt att man är ledig lite i alla fall.


Just det, igår busade jag med Bysen och den jäkeln lyckades clawa mig på näsan så jag har ett tunt sår där just nu.

Hoppas det läker ihop snabbt bara...


Nåja nu ska vi ta oss till sängen igen tror jag, har iaf inte lika mycket huvuddunk nu som tidigare *höhö*

Ska uppdatera mina nyårslöften också i en post, så får ni se om jag lyckas hålla dom! 

Presentation


En blogg om mitt liv och allt vad det innebär.

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6
7
8
9
10 11 12 13
14
15
16
17 18
19
20 21 22
23 24 25
26
27 28 29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Tidigare år

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards