Alla inlägg under februari 2014

Av Alexandra Persson - 23 februari 2014 22:30

För svensk del ett ganska lyckat OS, ända fram till att jag fick höra om att Nicklas Bäckström testat positivt för doping. Jag finner det rentav absurt att det skulle ta 4 dagar för IOK att få fram ett resultat på ett A-prov som bör varit analyserat SENAST 48 timmar senare (vilket skullet lett till en varning/avstängning under semin mot Finland). Ännu mer märkligt är att beskedet kommer 2½ timme innan finalen ska spelas och då ska ett B-prov tas och han stängs av helt inför matchen... Det märktes att det svenska laget var skakat på planen - dock hade de inte en suck mot Kanadensarna i finalen.


Lyssnar man igenom presskonferensen som hölls så är det frågan om ett ämne i en medicin vars värde överstigits från 150 till 190, något som hade kunnat uppmärksammats vid ett 24-48-timmars svar av A-provet och därmed kunnat undvikts helt genom en varning. B-provet som togs 


Men anser jag att han är dopad - ja det var han. Det man dock ska göra JÄKLIGT stor skillnad på är om det är ett dopingpreparat där tanken varit att avsiktligt förhöja atletens prestationsförmåga (ex. anabola steroider eller EPO) eller om det varit ett ämne i en medicin vars gränsvärden inte får överskridas för att lindra medicinska besvär.


Sen är det OERHÖRT korkat av svenska läkarstaben att inte sökt dispens för den här medicinen då Bäckis haft den under 7 års tid....


Men, generellt sett över OS många andra fina medaljer och Kalla är ju en klass för sig :)


Av Alexandra Persson - 19 februari 2014 22:45

Det har varit en liten ofrivillig bloggpaus här senaste tiden - men nu är det ändring på det!


Mycket som är positivt också för den delen!

Plugget går framåt i rasande fart - 2,5 veckor kvar och jag har inte allt för mycket kvar att göra. Så utbildad ekonomiassistent OCH löneadministratör på 56 dagar - det ni!


Och i dag blev jag bokad för en Wellas vår/sommar kollektion (!) - riktigt stort! Så 9-21 på min födelsedag är det hårfix, häftig makeup och kollektionskläder som fixas samt en visning på det. Så vi får se vad de gör med mitt 63 cm långa hår när det väl smäller!


Annars så hade jag tänkt att både plugga och spela lite idag, resultatet blev inget av det - så nu är det väl dags att hoppa i säng och sova så att man orkar upp imorgon.


Natti natti!



Presentation


En blogg om mitt liv och allt vad det innebär.

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2014 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards