Alla inlägg under mars 2012

Av Alexandra Persson - 31 mars 2012 23:51

Så planen var att skriva klart massor av engelska och räkna matte... I failed...hard...

Har suttit och gjort massor av annat och verkligen INTE velat ta tag i skrivuppgiften, det tar emot OERHÖRT och jag förstår verkligen inte varför eller vad det är som blockerar min kreativitet och det gör mig sjukt frustrerad, och faktiskt ganska så besviken på mig själv.


Men som inte det vore nog... Jag har fått förbaskat ont i mitt högra öra. Det är en jämn och tryckande plåga förmodligen i trumhinnan. Grattis...


Nej, nu får det vara slut på deppandet, dags att ta tag i sakerna så att de blir avklarade!


 

Av Alexandra Persson - 30 mars 2012 22:46

2-1 i matcher och nu har vi slagläge, vi har spöat Färjestad borta förut och vi KOMMER att göra det igen nu på söndag!

Bara att börja ladda och jag gör så med en härlig tigerbild!


 

Av Alexandra Persson - 29 mars 2012 16:00

Yes, ska ner och lämna in en finskabok och även ta en fika med en vän, synd att inte boken i engelska kommit in, blir väl en resa imorgon också...


Skönt med Brynäsvinst igår, laddar för morgondagen och funderar på om man ska in på Allstars för att kolla om det finns några platser att se matchen där.


Nu blir det bussen i regnvädret!


Note to self: MÅSTE lämna in finskan innan 12:00 imorgon!

Av Alexandra Persson - 27 mars 2012 08:51

Igår så pluggade jag mest finska, det gick helt okej men hann inte klart med allt. Till middag så har Mika och en av hans kollergor en utmaning som går ut på att vi lagar och äter det hans kollega köper till middag. Igår var det kycklinggryta (gräddig svampsås med bacon och kycklingbitar och lite soya), ris och en lökmix(gul,röd, sallad och vitlök) med keso. Blev riktigt gott, dock hade jag nog skippat lökmixen. Rå lök är INTE min grej :<


Så, jag kollade på hockeyn igår också, gick ju typ åt helvete. Brynäs spelade ju HELT klart bäst, men satte inte puckarna i mål utan i stolparna och ribban. Och jag vet att man inte ska gnälla på domarna, men det vore ju JÄVLIGT betryggande om de kan ta någon utvisning som är en cross-checking eller en interference i Brynäsfavör också - för dom dömmer väl en och samma match, inte olika regler för olika lag?... Men men, 0-1 i matcher nu, match på onsdag igen.

Jag tror i alla fall att det blir 4-1 i matcher (gjorde det innan gårdagens match också).


Nå väl, nu blir det Engelskaplugg, måste seriöst fixa den idag annars är jag dålig... Nåja, frukost och sedan mer skola.

Mat · Skola · Sport

.

Av Alexandra Persson - 24 mars 2012 23:09

Det har varit lite av en slöardag idag. Lite småsjuka och tvättdag samt pluggandet (kommer inte ifrån det).

Ska lägga mig och läsa lite mer engelska nu, sjuuuuukt tråkiga texter att läsa - som tur är får jag läsa mina romaner snart en rysare och en chick-flick roman.


Har kollat igenom samtliga bilder från modellfotograferingen jag var iväg på i början av månaden, blev en hel del bra faktiskt. Får se om jag postar lite här senare när det är bestämt vilken/vilka som ska användas.


Nåja, mera läsa och plugga glosor nu *vinka*

Av Alexandra Persson - 23 mars 2012 11:45

Posten kom precis - inga räkningar, bara massa härligheter!


Första brevet jag öppnade var ifrån Lipton med 2x green tea "Mandarin Orange"

   


Andra brevet var från Cosmopolitan - En prenumeration på tidningen från Grenemarks i födelsedagspresent

 


Trea på listan blev nya numret av Kicks tidningen - härliga trender i den *like*

 


Och sist men inte minst två presenter ifrån Wella

 


Tack allesammans

Av Alexandra Persson - 23 mars 2012 11:00

Var ner på stan igår och lämnade tillbaka lite böcker och handlade ett våffeljärn.

Sprang lyckades få med mig en spritspåse med 6 olika hattar (som jag letat efter i några veckor) samt små ugnsformar för mini-pajer! Minipajerna testade jag självklart genom att göra små hallonpajer med vaniljglass.



En helt okej loot-dag med andra ord! 

Nu blir det skoljobb igen :)

Av Alexandra Persson - 22 mars 2012 16:15

 

Yes ska röra mig ner på stan för att lämna tillbaka lite böcker som jag använde i svenska-kursen.

Måste förbi och handla det där förbaskade våffeljärnet nu med som jag tjatat om en längre tid.


Har precis läst klart "The black cat" av E.A Poe, blev lite småseg av det så lite friskluft gör säkert gott.

Presentation


En blogg om mitt liv och allt vad det innebär.

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23 24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Mars 2012 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Tidigare år

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards