Alla inlägg den 20 januari 2012

Av Alexandra Persson - 20 januari 2012 23:53

Dagen till ära så blev det självklart lite extra god middag!

Jag provade på att laga "kinamat", dvs. biff med bambuskott, kyckling med cashewnötter samt sweet & soursås, stekta grönsaker och både ris och nudlar till detta! Självklart blev det även en romantisk efterätt: friterad banan, vaniljglass och sirap! Och inte för att skryta, men det blev JÄKLIGT gott :)


               

Dags för sista bananen nu innan sängen!

Mat
Av Alexandra Persson - 20 januari 2012 11:30

Idag för exakt två år sedan var bland de mest nervösa dagarna i mitt liv.

Vid den här tiden så hade jag packat klart och redan börjat röra mig ut mot Arlanda för att ta flyget till Umeå för första gången. Jag boardade planet och satte mig på min plats. När planet lyfte (14:50) så kände jag verkligen hur fjärilarna flaxade runt i magen och hjärtat dunkade så där nervpirrande och mysigt.

Efter allt prat i WoW och på msn så var det verkligen dags att träffas på riktigt. Och nu satt jag redan på planet så det gick ju inte direkt att backa ur nu.


Flygresan på 50 minuter var bland de längsta i mitt liv, men när planet tog i backen, bromsade in och de hälsade oss välkomna till Umeå så var jag mest glad att resan gått bra. Jag plockade ur min väska ur handbagaget och gick ut mot gaten. Där stod han och väntade. Jag kommer så väl ihåg hur snygg jag tyckte han var och att han hade ett underbart och varmt leende. I efterhand har jag fått veta att han var lika nervös som jag - men det syntes inte!


Hela den dagen vart helt underbar - på verkligen alla sätt...


Så idag firar jag två underbara år med min älskade Mika!
Mannen jag inte anade att han fanns förens vi träffades av en slump i Felwood, precis då du fått Destiny <3

Antar att jag får tacka Blizzard för att de förde oss samman - nörd som jag är ^^

Presentation


En blogg om mitt liv och allt vad det innebär.

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6
7
8
9
10 11 12 13
14
15
16
17 18
19
20 21 22
23 24 25
26
27 28 29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Tidigare år

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards