Alla inlägg under april 2014

Av Alexandra Persson - 27 april 2014 21:19

Fy skäms... Det har verkligen varit fullt ös med nya jobbet - som jag fullkomligt älskar!

Mycket nytt att lära sig och senast förra veckan så hade vi utbildning. Samma dag som brorsan fyllde 25 år (grattis!).


Annars så har jag tränat en hel del, yogan har gått bra, men jag har också trampat igång med löpbandet.

Annat som hänt, jag har gjort egen sushi (inte helt lätt, men man lär sig) det var påsk också ja. Morfar fyllde år han också. Men ja det är en hel del som händer och svårt att prata om vissa saker.


Bottomline - jag lever, jag njuter och jag har fått min första heltidslön! Och ja jag ska skärpa mig med bloggandet! :D

Av Alexandra Persson - 5 april 2014 09:45

Då kör i mot kattutställningen och Bodbyn lite senare :)


Pictures will come ;D

Av Alexandra Persson - 4 april 2014 22:33

Hela 85 år idag! Ringde och pratade lite nu här på kvällen och han berättade att han haft två hjärtattacker men fick komma hem igår. Pappa hade dock kommit med tårta och de hade fikat på kvällen. Inte helt bekväm med att höra att farfar haft en hjärtattack, men jag antar att det tyvärr blir så med åldern...


Idag har jag annars jobbat på, och faktiskt jobbat i skarpt läge. Har fått lägga in tre personer i kundregistret - mig själv inkluderad samt skrivit ut arbetsgivarintyg. Känns som om jag har lite att läsa på. Sjukt mycket mer att lära sig på den här typen av lönehantering än den som är normal, och mycket specialregler som enbart gäller för just de vi pysslar med.


Nåväl, nu på kvällen har jag och Mika lirat lite Tekken inför morgondagens turnerande. Ska även hinna med att gå på kattutställning och till sist blir det en sväng till Bodbyn med gänget för spel och grillande :)

Nu är det dock sängdags. Har velat sova ut sedan i går - men icke! 


Sleep tight and don't let the bedbugs bite!

Av Alexandra Persson - 4 april 2014 07:00

Härligt sista rycket innan helg! Och i helgen så har vi planerat att gå på kattutställning och sen åka iväg på grill/spelkväll i Bodbyn. Söndagen blir förmodligen en städ/tvätt/budget + sovadag.


Var på yoga i onsdagskväll, lärde mig lite nytt så ska nog prova på dubbla pass yoga nästa vecka. Idag efter jobbet blir det iaf att rulla iväg till löpbandet och röra lite mer på fläsket :P


Har lite annat att ta tag i också men det kommer allt eftersom - nu frukost och sen skynda till jobbet :D

Av Alexandra Persson - 3 april 2014 22:17

Alltså vilket toppenjobb jag fått! Alla är verkligen supersnälla, hjälpsamma och Alexandra som jag kommer att jobba mest med är verkligen toppen. Känns verkligen som att jag har hamnat rätt, även om det är mycket nytt att läsa in också. Fast det är kul - och det är viktigt :)


Nåja, eftersom jag inte bloggat något om mina 2 andra dagar så kan jag säga att jag:

1. Har fått ett eget kontor

2. Fått en egen dator

3. Fått en skylt med namn och titeln "löneadministratör"


Känns ganska så coolt måste jag säga ^^


Nu dags att lägga sig i sängen och sova lite innan det är dags för FREDAG! :D

Presentation


En blogg om mitt liv och allt vad det innebär.

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2014 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Tidigare år

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards