Alla inlägg under mars 2011

Av Alexandra Persson - 31 mars 2011 23:11

Ja då är den hrä veckan snart slut. Det har gått snabbt, och jag undrar vart tiden springer iväg. Snart har jag gjort hela min praktik också samtidigt som jag söker massor av jobb... Vill faktiskt lyckas få tag på ett vettigt nu så att jag får lite inkomst.


Just det vilket påminner mig om att jag måste handla ett nytt busskort imorgon....

Nåväl, lite räkningar betalda och jag håller på och överför en grej till Mikas dator just nu. Gillar att kunna plocka hem arbetsdatorn och ligga i sängen och skriva.

Kommer absolut köpa en laptop för att komplitera min stationära så snart jag har råd.


Nu tänkte jag faktiskt plugga lite teori och läsa lite i min kamerabok innan det är dags att sova.


Sleep tight and don't let the bedbugs bite!

Av Alexandra Persson - 30 mars 2011 00:16

Inget bra i luften och saker gick bara dåligt för allt och alla idag.


Nä skitdag, tack och lov att den tog slut för ca 20 min sedan...

Dags för sömn, nighty!

Av Alexandra Persson - 28 mars 2011 21:55

Som sagt, en måndag inte som alla de andra. Har faktiskt jobbat lite idag som korrespondent för en tidning (inte våran tidning). Kul men mest stressande.

Tack och lov så fick hjälpte Ronnie mig med att plåta folket i vimmlet så fick jag fokusera mig på frågor och skrivande.


Har även blivit beta-testare för en site DET är kul - hittar massor av buggar och fel som jag ska terra siteadmin med *höhö*

Funderar på om jag borde ta något sött att äta (typ 1dl äppel yoghurt) innan jag slappar lite i soffan med en ansiktsmask och tv.

Måste läsa lite i mina böcker också så det blir inte allt för sent, måste ju få min "skönhetssöm" ^^


Nighty!

Av Alexandra Persson - 27 mars 2011 20:45

Ja, då har snart denna helg passerat förbi.

Gårdagen var jättetrevlig och idag har det hänt saker också.


Självklart så missade vi att ställa om klockan igår natt så imorse låg vi ju liiiiite efter (närmare bestämt en timme), men det löste sig det också.

Sen blev det en ligamatch i SC innan det var dags för middagslagning (spenatsoppa och pannkakor). Vi hade soppan klar lagom till att ishockeyn började och pannkakorna stekte vi upp i första periodpausen - effektivitet i köket ;)

Tyvärr så torskade Luleå - så Mika är inte så glad över det.


Just nu så sitter jag och överväger hurvida jag borde

1. Plugga körkortsteori

2. Göra en kopp varm oboy med vispad grädde

3. Läsa min fotomanual så att jag begriper mig på kameran till 100%

4. Dra med Mika till soffan och kolla på någon av alla de filmer vi köpte härom dagen.

 
Av Alexandra Persson - 25 mars 2011 20:59

Nu har vi varit och storhandlat och handlat inför morgondagen.

Kommer att bli full fart hela dagen med laserdoom, bastubad, ishockey, mat och soffmys med gänget :)

Ser ut som en bra helg på förhand.


Kommer garanterat att ha kamera med så det blir en sen update imorgon om allt blir som tänkt. Är ju även Earth Hour imorgon, så jag ska proppsa lite för att vi ska brädspela eller så och ha tända ljus över allt.


Nåja, nu är det dags för lite fredagsmys - älsklingen har lovat mig en massage <3



Av Alexandra Persson - 25 mars 2011 10:19

Då var det dags att göra lite roliga saker.

Först lite jobb, och sedan ikväll blir det handla med Grenmarkarna :)


Fudnerar lite på vad jag ska hitta på idag egentligen, försöker hitta bra musik till mitt projekt men det går inte så sjukt bra just nu...


Fick reda på att vi tydligen ska få besök ikväll också, det var mer än vad jag visste.

Får se hur det blir, hade ju velat ha fredagen för mig och Mika bara, men men...

Change of plans.


Hur som, nu är det träning, lunch och lite mer jobbande att göra innan jag hugger tag i teoriböckerna igen.

Av Alexandra Persson - 25 mars 2011 02:24

Har alltid varit lite av ett Nanne Grönvall-fan och nu hittade jag lite One more time-klipp på youtube och konstaterar att musik som den här görs fan inte längre.

Tragiskt...


Favoritlåt som fortfarande ger mig gåshud!


Och NEJ! Ritchie Blackmore and Candice Night (Blackmore's Night) har INTE gjort den här låten...


Av Alexandra Persson - 22 mars 2011 09:48

"Det här ger mig ingen arbetslivserfarenhet - det här är en sysselsättning som gör att jag slipper gå hemma"


Det tyckte jag tydligen inatt om min praktik. Kul när man drömmer om jobbet :P

Presentation


En blogg om mitt liv och allt vad det innebär.

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Mars 2011 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards