Alla inlägg under augusti 2010

Av Alexandra Persson - 29 augusti 2010 21:09

Sååå då var jag hemma igen efter en lååååång helg med catwalks, blåst och kyla från bröllopsmässan i Stockholm.

Lyckades komma med i Aftonkuriren - http://www.aftonkuriren.se/?p=15300 så det var lite kul.


Tänkte skriva ett långt inlägg om helgen - men inte just nu.

Ska försöka få tag på de andra som har bilder att visa så får vi se hur stort galleriet blir.

Av Alexandra Persson - 27 augusti 2010 16:24

90-talet hade en hel del sköna dängor - när texterna faktiskt betydde mer än "bling bling", "fuck this, fuck that"...  Kom in på E-type på spotify det fick mig ju självklart att tänka på Mika - saknar dig baby <3



Bitar ur texten:

"I'm telling you that she's one of a kind..."

"I can't get you off my mind, I just wanna be with you
You're the best I'll ever find, I wanna be with you
I can't get you off my mind, I just wanna be with you
You're the best I'll ever find, I wanna be with you..."


"Whatever we search for we will find..."


Av Alexandra Persson - 27 augusti 2010 08:09

Ja då var den äntligen här då - som jag har längtat!

Kolla in mina tidigare inlägg så ser du vart jag står - är med från 1.27 och framåt lite då och då. Bra discodänga och bra budskap - kärlek kärlek kärlek!


Kolla länken ---> "I got nothing but love for you..."

Av Alexandra Persson - 27 augusti 2010 05:15

Usch vad nervös jag börjar bli nu - har övat på min gångstil hela gårdagen och den känns som om den sitter bra nu... Är ju inte varje dag som man får strutta på catwalken inför massa människor - men kanske kan det blir något oftare om jag har tur i helgen. Bröllopsmässan i Stockholm är gratis så har du vägarna förbi så kanske du ser mig kring 12, 14 och 16-tiden på både lördag och söndag.


Borde packa lite och vänta på att Cicci ringer och säger var de är och sen försökaguida dom till mig *squeek*.

Måste lägga in nyckeln till Christina *suck* också så att brorsan kan komma in i lägenheten om han nu ska hit i helgen. När vi kommer till Jakobsberg så blir det klännings- och skoprovning större delen av dagen förmodligen.

Har fortfarande ingen kamera, men tar med laptopen ifall jag får tag på nät någonstans och kan uppdatera med lite inlägg - kanske blir ett videoinlägg - vem vet. Annars blir det en helg-update när jag kommer hem (eller på tåget hem förmodligen).


Så vad gör jag när jag är nervös?

Jo jag börjar pilla med saker jag inte alls borde pilla med - nej inget olagligt jag lovar. Natten/morgonen till ära så har jag hållt på med mitt comp-card, kortet som visar vad man har för längd, mått, hårfärg och sådana saker.

Blir nog grymt snyggt när det väl är klart.


Nu ska jag gå göra ett litet avbrott och packa saker som behövs inför idag, imorgon och övermorgon!

Av Alexandra Persson - 26 augusti 2010 23:45

Tänkte att jag skulle redovisa min första omröstning, tack till alla de 25 som röstade:


 


Blir lite mer skriverier om modellandet och hästar framöver.

Tycker jag skriver om modellandet hela tiden - har ni frågor om det så är det bara att fråga på så ska jag svara så gott jag kan.


Ska lägga mig och snooza i typ en halvtimme eller så innan Cicci ringer. Allt är nu packat och klart inför helgen så jag kan faktiskt slappa lite nu.

Av Alexandra Persson - 26 augusti 2010 13:08

Har precis lagt upp senaste fotosessionen med Johan så vi får se vad vi får för kritik. Tänkte nog ta hand om Fredriks bilder nu och sedan Thomas.

Fredriks ska ju egentligen bara tuschas lite till på så det bör gå snabbt (hoppas jag).


Thomas och jag tog lite bilder under Tierpsträffen och det blev en del bra skott där med (kommer självklart upp i bloggen - måste bara få godkännande av honom också).


Annars så är jag sjukt omotiverad till att plocka blommor för korten, men men måste fan ta tag i det om jag ska bli insane med...


Vad hittar ni på idag? ^^

Av Alexandra Persson - 25 augusti 2010 04:39

  


Såå då har jag haft en helnatt med bildretuschering - yaaay *bounce bounce*

Bilderna här ovan är från fototräffen som var här i Tierp i helgen.

Fotograf till dessa bilder är Johan Bonde (kolla in hans blogg), en trevlig fotograf från Kalskoga. Så om du bor i trakten och vill prova på att stå modell - släng iväg ett mail till Johan.


Kommentera gärna!

Av Alexandra Persson - 23 augusti 2010 19:21

Kul att både Mika och mamma lyckades se mig på en annan plats innan jag såg mig där i musikvideon (eller ja - trailern).

 


Nu ska jag försöka göra något att äta, lite pasta kanske *om nom nom* sen blir det mera bildredigering. Pysslade med det större delen av kvällen/natten så det kommer kanske upp lite här ikväll.

Presentation


En blogg om mitt liv och allt vad det innebär.

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6 7 8
9 10 11 12 13
14
15
16 17 18 19 20 21 22
23
24
25 26 27
28
29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Tidigare år

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards