Alla inlägg under oktober 2012

Av Alexandra Persson - 17 oktober 2012 22:44

Så då är 3:e dagen av Umeå Fashion Week avklarad, så nu är det dags att sitta ner och skriva lite igen :)

Dagen annars så har dagen mest inneburit problem på problem, men nu håller jag tummarna att jag slipper skicka in något mera...


Trött men nu sliter vi lite så kanske vi får till lite magi (har ju varit en bristvara på det idag)

Té - check

Motivation - Meh... snart så

Slackerpants on - Check

Papper och penna - Check

Bilder på väg - Check

Mysfilten - Check


Rock n' roll!

Av Alexandra Persson - 16 oktober 2012 12:32

Så dags att ta sig ut i regnvädret och bli lite inspirerad :)

Av Alexandra Persson - 16 oktober 2012 10:46

Igår drog Umeå Fashion Week 2012 igång, med föreläsning och prova på att vara modell.

Själv så hängde jag med en vän och provade ut kläder inför visningen som vi går på fredag och lördag i MVG-gallerian.


Men nu kör vi dag 2 och på schemat står allt från vintage till inspirerande modevisningar!

Av Alexandra Persson - 13 oktober 2012 22:23

Brynäsvinst, oerhört skönt med 3 friska poäng och serieledning efter en hyfsat jämn kamp med Växjö.

Har så mycket jag skulle vilja skriva om, men inte ikväll heller.

Jag får inte till det jag vill skriva så det får nog klottras ner på papper först.


Annars då, vad har hänt idag. Disk, tvätt och pizza. Hade velat äta sushi men nä så blev det inte...

Imorgon tänker jag baka igen i alla fall, lutar åt kanelbullar och äppelpaj, om nom nom.

Av Alexandra Persson - 12 oktober 2012 22:17

Mika bad mig att boka bastun, så nu har vi avnjutit en härlig spakväll med god mat, massage och bastu.

En riktigt bra start på helgen. Tror att jag är påväg in i en "litterär" fas igen, inte just med bloggandet utan mer dikter, artiklar och noveller. Känns ganska så kul så vi får se om det kommer upp några verk här senare.


Nu tänkte jag nog avlägsna mig från datorn en sväng och skissa lite, får se om jag lyckas vara lika kreativ där ;D

Av Alexandra Persson - 12 oktober 2012 09:31

Oj vad trött jag är efter gårdagen och natten. Men som tur är så är det ju Fredag! *yay*

Ska iväg till Random Productions nu om ett litet tag för att hjälpa till med lite grejer och sen iväg till en glasögon och linsundersökning på stan. 


Nåja frukost lite snabbt innan jag straxt blir hämtad!

Av Alexandra Persson - 11 oktober 2012 21:25

Efter en intensiv dag på stan med fitting (klädprovning) inför visningarna på Umeå Fashion Week så känner jag mig helt mör i kroppen! Blev en hel del ombyten att prova till de totalt fyra olika butikerna (+ samarbetspartners), väl hemma så la jag mig i sängen och snoozade med katterna i en dryg timme. Är dock lika trött nu så det blir sängen direkt nu.


Skönt med Brynäsvinst 3-2 mot SAIK också!


Natti natti

Av Alexandra Persson - 8 oktober 2012 10:45

God morgon!

Efter en tids sjukdom och att jag allmänt känt mig hängig så har bloggandet kommit lite åt sidan, det innebär dock inte att jag INTE haft saker att göra. Vi tar den snabba versionen från sista blogginlägget;


20/9 - Var ju på en arbetsintervju som gick rätt kass. Men jobbsökandet fortsätter som vanligt.

21/9 - Firade den internationella bok-veckan med att posta ett citat ur den bok jag för tillfället läser.

23/9 - Funderade på om jag det var en visdomstand som försökte kravla sig upp längst bak nere till höger (vilket det visade sig vara).

24/9 - Satt och hade ont i tanden, surrade runt på youtube och hittade lite gamla guldkorn från 90-talet.

25/9 - Ishockey Brynäs-Modo, lyckades bli en Brynäsvinst efter övertid *yay*

26/9 - Hörde av mig till vårdcentralen som inte ansåg att mitt problem var tillräckligt akut så det blev ordinerat receptfria tabletter och en bokad tid till 2/10...

27/9 - Woho Mika fyllde år, vilket vi firade med lasagn och grodbakelser. Började retuscherade lite bilder till en tidning som kommer ut i slutet av året och ishockey Skellefteå-Brynäs, blev stortorsk!

28/9 - Funderade på att införskaffa MoP.

29/9 - Ett trevligt Skypemöte inför framtiden, mer redigering och ishockey Brynäs-Timrå, åter igen Brynäsvinst efter sjuk upphämtning 0-2 till 3-2.

30/9 - Pet battles blev min nya addiction, så satans kul xD

1/10 - Gnällde mest över hur jäkla ont jag hade i min tand som inte ville växa upp.

2/10 - Läkarbetsök, blodprov som var lika hemskt som vanligt. Fick igång en riktig diskution på Facebook om hur obehagligt jag tycker det är samt en redig förklaring till varför de brukar tappa mig på så många rör blod vid blodprov. Sen var det ju supermöte-delux i ishockeyn, Luleå - Brynäs, Mikas lag mot mitt. Brynäs gjorde det enda målet och vi fick där med 3 friska poäng till kolumnen!

3/10 - Nytt avsnitt ute av The mentalist <3

4/10 - Brynäsförlust mot Färjestad. Funderade seriöst på om domarna glömt pipan hemma... För båda lagen...

Var ju Kanelbullens dag också - så det var superbakande delux här - samt att jag fick en glad nyhet!

5/10 - En sväng ner på stan, tvätt och supergod middag (pepparstek, potatisgratäng, babyspenat samt vitlöks och örtost) och lite mys med film till det.

6/10 - Skissade på lite nya coola kläder som jag tänkte modella i samtidigt som jag tittade på ishockeyn, Frölunda - Brynäs. Brynäsvinst där också! Vi körde ett sjukt härligt träningspass under kvällen också så nu är nog mina magmuskler tillbaka på nolltid! 

7/10 - Jag och Mika var ute och raceade runt i stan, handlade bland annat ett skoställ, och till middag så blev det tacos. Fick två till awesome mail som gjorde mig superglad :D


Planen för idag, 8/10 blir att ta sig ner på stan för lite ärenden, sen ev. träffa en vän och diskutera ett upplägg på Umeå Fashion Week ^^

Presentation


En blogg om mitt liv och allt vad det innebär.

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Tidigare år

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards