Alla inlägg under april 2011

Av Alexandra Persson - 29 april 2011 08:54

Så nu har jag fått sova efter en natt med mycket jobb.

Var hemma kring jättesent, och somnade inte förens efter två...


Dags att göra lite mer i tidningen idag och få den till tryck nästa vecka - jag kanske får spendera helgen som en normal människa *yay*


Nu blir det frukost, diska och sedan till tidningen igen.

Jag ser iaf en kulturtidning av högsta rang - gjord på väldigt väldigt få personer i skrift, men bildligt och så är det grymt många fler!


Jag börjar bli nöjd med det jag ser och det är en grym bredd på det här kommande numret.

Av Alexandra Persson - 27 april 2011 21:03

Jag vet jag är seriöst riktigt dålig på det här - men jag har inte haft så mycket tid.

Det har hänt en hel del grejer och jag hinner inte ta det nu (heller).


Det går framåt med tidningen, jag lever, min älskling är fortfarande underbar och står ut med mig, katterna är sjukt keliga och jag är lagom stressad inför tidningstrycket...


Helt enklet - I'm alive!

Av Alexandra Persson - 17 april 2011 23:29

Igår så var det storstädning, tvättning innan det var dags för kvällens "happening". Grillkväll vid Nydalasjön med familjen Grenemark och Emily. Oerhört trevligt! Jag och Mika hade lite köttbullar, marinerad fläskfilé, coctailtomater och lök på våra spett. Efter middagen så plockade jag upp min mashmallow-påse så fick den gå runt till alla kring elden - om nom nom.


Tanken var att det skulle bli grillad banan men instoppad choklad också, men herrarna i sällskapet började frysa så det blev en promenad till Grenemarks och laga det i deras ugn istället. Under tiden så bjöds det på te, ett grönt som Emily tagigt med hem ifrån Japan och ett te med chokladsmak.


Fick låna ett par böcker av Jocke i finska också, så nu är det råpluggande.


Den här söndagen har mest flytit på, inte hänt så mycket mer än planerande inför sommaren och mysande i soffan och framför datorerna. Dock börjar det blir dags för mig att krypa i sängs snart - tidningsjobb imorgon igen....


Anyways natti natti!

Av Alexandra Persson - 16 april 2011 00:25

Efter en lång dag med jobb så blev jag bjuden på middag av Sandra.

Pizza och massa härligt snack innan jag begav mig tillbaka för fotografering med Matz. Första fotograferingen med honom och vi testade en hel del olika ljussättningar. Grymt trevlig fotograf och vi har redan planerat nya teman att göra inför sommaren.


Tänkte gå igenom bilderna nu, men eftersom jag sitter på slaptopen och inte kommer åt nätverket atm så får det vänta tills i morgon med retuscher.


Vi fick ett par riktiga stjärnskott - kommer bli kul att se vad folk tycker om dom :)

Hoppas att alla haft en minst lika trevlig fredag som jag har!


Peace out!

Av Alexandra Persson - 13 april 2011 00:12

Shit pommes!

Jobb jobb jobb, iväg och simma i drygt 30 min, bastu och hårtorkande på det, iväg på modellmöte och avsluta med ljusfotografering.

Har lite huvudvärk eftersom jag inte lyckades torka håret helt innan jag var tvungen att rusa iväg till modellmötet *muttra*.


Ev. så blir det plåtning i helgen också *yay!* ljustester och så. Ska bli kul faktiskt.


Hur som, dunkaden huvudvärk och egentligen vill jag tuscha på bilderna som jag fått lov att visa mina kunskaper på. Men god damn jag lär avlida om det blir för länge.


Anyways, sovadags nu - blir tusch imorgon ;)

Natti natti!

Av Alexandra Persson - 11 april 2011 01:12

Ja då var jag hemma igen efter en låååång kväll med massor av skoj i studion.

Blev mycket fashion och make idag.


 


Här kommer en behind the scens bild när Monica fixar maken!

Av Alexandra Persson - 6 april 2011 19:00

Halvlång dag idag innan jag knatade iväg till simhallen och körde min kilometer.

Riktigt skönt faktiskt. Satt sedan i bastun och svettades lite innan det var dags för en promenad till bussen som skulle ta mig hem.


Har precis packat upp handduken och baddräkten.

Ska sleva i mig lite soppa och spela WoW nu tänkte jag.



"Simkunnig är den som faller i vattnet, får huvudet under ytan och efter att ha tagit sig upp till ytan, på djupt vatten simmar 200 m i magläge i en följd, varav 50 m i ryggläge."


Av Alexandra Persson - 6 april 2011 07:55

Snart dags att egentligen vakna, men katterna kände att det skulle buffa på mig redan för en timme sedan *suck*.

Nåja nu är jag uppe, han pussa på min älskling lite och har gått igenom lite ärenden jag måste göra under dagen.


Måndags var en sådan där "saker att göra dag" och sedan igår var alla smått loja fram tills att det var mötesdags (första mötet kring 15-tiden och sista slutade vid 22:30 för mig) och idag så kommer det att vara mycket att göra igen.

Ska boka möten hit och dit, korrläsa texter och försöka få tag på folk...

En sådan här dag som kunde varit roligare.


Anyways - måste ringa och kolla hur mycket vår skribent hann med igår.

*gääääsp*


Nåja nu blir det lite gamer-time innan det är frukostdags.

Presentation


En blogg om mitt liv och allt vad det innebär.

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2011 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards