Alla inlägg under december 2010

Av Alexandra Persson - 31 december 2010 17:21

Ja då är jag färdigsminkad och redo att bege mig till Grenemarkarna för nyårsfirandet. Mika och jag har laddat hela dagen och nu bär det av.


Här kommer en liten "snabb"lista på vad som gäller som Nyårslöften 2011:

* Träna minst 2 gånger i veckan

* Ta hand om min hud minst 1 gång i veckan

* Söka fler jobb än jag gjort 2010

* Försöka vara mer öppen och trevlig mot folk (går aldrig att vara för trevlig antar jag)

* Söka till minst 3 modellagenturer

* Fotografera minst en bild per dag

* Starta min "modellblogg" på engelska

* Fixa min hemsida och faktiskt få den att gå live innan mars

* Resa till Finland minst en gång nästa år

* Besöka alla vänner och familjen i mellansverige

* Ha jäkligt kul med alla vänner och Mika


Mja det är väl en liten snabblista som sagt - kommer säkert flera under kvällen ;)


Sverige vs Kanada i JVM ikväll också (lär inte se det men om någon gör det så får ni gärna messa resultatet - om det når fram).


Hur som, Gott nytt år alla mina läsare - 2011 kommer bli ett kanonår, jag känner det!



Av Alexandra Persson - 29 december 2010 18:35

Då var jag hemma igen, sprang förbi på H&M också som hade storrea på massa grejer. Hittade 4 par trosor för under 100 kr totalt och ett par awesome örhängen för 9 kr - kommer lite bilder när jag hunnit fixa med tvätt och sådant.


Väl inne på Maxi så storhandlade vi inför nyårsfesten och till hemmet.

Blev lagom många kassar totalt. Sen var det bara att åka hem, packa upp (45 min innan vi tvättiden startade), göra en snabb middag och ner och slänga i de två första maskinerna i tvätten.


Nu sitter jag här igen då, ska försöka springa upp min andra dr00d till iaf 75 innan jag går och sover i natt - so I'd better keep going.

*waves*

Av Alexandra Persson - 29 december 2010 10:57

Ja som skrivits, idag åker vi och storhandlar med Grenemarkarna som är hemkommna från sin julvistelse i norr. Det ska handlas inför nyårsmenyn och allmänt fixas. Väl hemma igen så ska det tvättas 18-21 så jag bör börja fixa med sorteringen redan nu så är det gjort med.


Ska in en snabbis på WoW tänkte jag innan det ska skrivas en lista och åka och handlas.


Blir lite fler updates under kvällen :)

Av Alexandra Persson - 28 december 2010 12:52

Mika väckte mig i morse när han skulle till jobbet. Pussade på mig och sa hur mycket han älskade mig. Typiskt nog så kunde jag inte somna om så vid 6:45 drog jag igång lampan och fortsatte att läsa min bok som jag lånat och läste ut den.

Efter det så tog jag tag i alla andra böcker (totalt 12 lånade atm).

Vilka ska jag spara och vilka ska jag lämna tillbaka - kom väl fram till att jag har tills den 30:e på mig att få all info i böckerna innan de ska vara tillbaka.


Har precis ätit lite lunch, gårdagens middag och precis nyss så trillade posten in.

Får se om det kom något trevligt.


Nåja, ska kolla mitt konto och hoppas på att jag hittar något trevligt på stan...

Kanske ska springa förbi en skobutik eller två också och se om de har något i min storlek med klack...


Övriga saker som händer idag är ju JVM i ishockey och Sverige möter Rysslan inatt 01:00. Det lär man ju kolla.

Av Alexandra Persson - 27 december 2010 17:40

Har du också tröttnat lite på julmaten nu?

Jo här tyckte vi att det skulle bli något annat också - så varför inte göra en pasta carbonara på julskinka?


Funkade kanonbra och inte är det tidskrävande heller.


Du behöver;

* Grädde (jag föredrar vispgrädde)

* Svartpeppar

* Mjöl

* Salt

* Olja

* Pasta av valfri sort

* Julskinka (eller vid annan årstid, vanlig skinka eller bacon)

* Äggula (1 per person)

* Riven ost (valfritt)


Koka pastan i normalsaltat vatten. Häll i en skväll matolja så minskar du risken för att det ska koka över.


Medan pastan sköter sig själv så är det bara att börja tärna skinkan/baconen till ätbara bitar. Stek köttet på hög värme i tills de fått lite färg.

Häll i grädden med köttet och låt det koka upp, krydda med svartpeppar.

När grädden börjar få lite "gul" färg strö då över ca ½-1 matsked mjöl och vispa runt så att du får lite mer "krämig" konistens.


Då pastan kokat klart så häller du av vattnet och sedan tillbaka i kastrullen.

Om du vill så kan du ta ut lite pasta och lägga på en tallrik för att få upp all sås ur stekpannan. Häll över såsen så gott du kan över pastan i kastrullen och rör runt.

Ta nu pastan från talriken och lägg den i stekpannan och försök att snurra runt pastan så att den absorberar den sista såsen ur stekpannan innan du öser över den i kastrullen och blandar ut dem med resten av pastan.


Knäck nu äggen och separera gulorna från vitan (vitan kan du spara om du ex. vill göra maränger eller andra bakverk). Det gör inget om gulan går sönder så länge du kan blanda i ungefär rätt mängd gula och kan utesluta så mycket vita som möjligt.

Blanda runt snabbt, riv ost och blanda igen - servera.


Bon appetite!

Av Alexandra Persson - 27 december 2010 11:31

Ja, ställde klockan på 8, men eftersom jag låg och snurrade halva natten med katter som låg ovanpå mig så bestämde jag mig för att snooza till 8.30 Voi voi, trött jag var. Gick upp och tittade i köket, kände "nä usch vad trött jag är". Gick tillbaka och började läsa, somnade med boken. Vaknade 10:57 pigg som fan.

Så nu är jag uppe och hoppar.


Dagens plan - som jag så smidigt la upp i natt när jag inte kunde sova;

1. Frukost (äter atm)

2. Fixa med jobbansökningarna och skicka in.

3. Dammsuga + bädda.

4. Tvättid

5. Ner till Expert på stan (alltså... butiken)och lämna in bilder

6. Kolla mellandagsrean hos främst JC & NICOLE. Sen alla andra.

7. Skriva ner lite tänkbara annonsörer.

8. Läsa - måste lämna igen 4 böcker snart...

9. WoWa!


Får väl se hur mycket jag hinner med och vad jag får lägga till på den här listan här under.

----------------------------------------------------------------------------------------------

Saker att göra om ett par dagar:

* Betala klart kameran

* SynOptik - fixa linser och byta glas på glasögonen

* Prata med Viktor om körskola

Av Alexandra Persson - 26 december 2010 23:55

Här kommer ett snabbt inlägg om dagen som även idag har involverat WoW.

Har fiskat och fixat med archaeologyn (fick 2 achivements).

Maxade cooking också, så det är bra - nu jobbar jag mest på guildachivements tills älsklingen får upp sin Warrior till 85 så att vi kan börja springa instancer.


Just det Mika testade sitt fotbad som han fick i julkapp idag med, och det vart mycket uppskattat :)


Nu tänkte jag väl äta lite mera julmat - en skinkmacka kanske, innan jag lägger mig och läser vidare i min lärorika bok.

Ska göra en kategori för böcker tror jag så kan ni se vad jag tyckt om de och så.


Nåja, nu sängen - natti natti!

Av Alexandra Persson - 26 december 2010 01:00

Ja idag var det en riktigt lat-dag.

Har WoWat större delen av dagen (archaeology och Uldum) och nu innan det är sängdags så tänkte jag och älsklingen lägga oss och läsa.

Natti natti!

Presentation


En blogg om mitt liv och allt vad det innebär.

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4 5
6 7 8
9
10 11 12
13 14 15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27 28 29
30
31
<<< December 2010 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Tidigare år

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards