Alla inlägg under september 2010

Av Alexandra Persson - 25 september 2010 11:00

Så efter att jag blev superförkyld i tisdags så låg jag däckad hela onsdagen och torsdagen var jag relativt slö. Men det mesta är nerpackat.

I värsta fall så får jag väl åka ner och hämta fler grejer sedan - lär ju inte vara sista gången jag befinner mig om de här trakterna. Så långt är det ändå inte "hem".


Jag menar, Hallstahammar 2011 är ju mer eller mindre bokat.

Sen måste jag väl ner på ishockey och kolla in brorsans lya i Gävle, kanske hinna med en och annan modellfotografering och lite andra modelljobb.


Planen för idag är:

* Packa det absolut sista

* Uppdatera Mika om läget

* Hämta saker hos mamma

* Träffa morfar och säga hej då

* Träffa farmor och farfar och säga hej då


Borde göra massa annat också tror jag men ja...

Av Alexandra Persson - 22 september 2010 00:57

Under mitt möte så träffade jag Sabina och Christer.

Christer som är en vän till mig fixade att jag fick komma på rådgivning för mina ärr och sår från aknen på ryggen - samt en test för att se hur det kändes.


De var väldigt informativa och jag fick ut väldigt mycket av mötet.

Under själva testen så valde Sabina en bit på ryggen där jag fortfarande hade sårskorpor. Hon hade tidigare förklarat hur lasern hade positiv effekt på huden och dödade aknebakterierna med ljuset från lasern. Det här är även det MEST effektiva sättet att lindra och bota akne och de väntar på att få det godkänt för att folk ska kunna gå till en läkare och sedan få komma på remiss till dom för att kunna bota sin akne. (Eftersom jag känner Christer så tror jag inte att han - eller hans supertrevliga mamma skulle ljuga om något av det här).


Det som hände var det först skulle komma ett ljust sken och sedan "snärta till" precis som en gummisnodd mitt i där ljusplattan satt och sedan bli varmt.

Första "dosen" så snärtade det till lite, inte alls farlig. Den andra lite mer - men inte alls farligt det heller, även fast styrkan var lite starkare.

Den tredje dosen, som var starkast, prövade vi på ett annat ställe, där det var mindre infekterat - det kändes nästan inte alls (och då är jag ändå ganska så känslig när det kommer sådan smärta. Ett stick i fingret är 10 000 gånger värre än det jag upplevde med alla 3 doserna! Och för er som någonsin bytt ut en implanon - det här är en fis i havet jämfört med det.)


Sabina tror att för att kunna bli av med mina prickar och aknen på ryggen så kommer det att ta 8 tillfällen under 1 månads tid, dvs 2 gånger i veckan i 4 veckor och är det vad jag behöver för att bli HELT fri så är det lätt bland de bästa investeringarna jag gjort.

Och inte är det så farligt dyrt heller - så jag vet att det kommer att ske.


Just nu så är jag lite öm precis över såren, men inte alls farligt och jag känner det bara om jag trycker på dom. Att ligga ner på rygg är inga problem - så jag är glatt överraskad.


När jag väl sätter igång min behandling så kommer jag att blogga om det varje dag så att folk kan se resultatet. Jag har skämts alldeles för länge och inte velat visa mig på badstränder i badkläder för att jag varit rädd av att höra vad folk ska säga eller hur "äckligt" det verkat.


Deras behandlingar går att göra över större delen av kroppen och i ansiktet.

Men OM du har akneproblem så bör du kontakta Hairfree i Uppsala.

Berätta gärna att du läst om det på min blogg så vet dom vart du hört om deras företag.


Kolla in deras direktsida på: http://hairfree-uppsala.se/


OBS!!!!!

Jag får INGET för att skriva det här blogginlägget - jag skriver det helt enkelt för att jag tror att det fungerar och jag är rätt säker på att Christer inte skulle ljuga för mig. Om DU kan bli av med din akne så vill jag hjälpa dig genom att uppmana dig till en gratis rådgivningssession - du har inget att förlora på det.

De har även andra hud och hår relaterade behandlingar, men jag kan bara berätta om det jag själv upplever.

Av Alexandra Persson - 22 september 2010 00:16

Det började med att jag hoppade av och in på stadsbiblioteket för att kolla efter en DVD - men som inte fanns inne. Efter det så drog jag iväg till Hairfree Uppsala och det var rätt lätt att hitta - även om jag var lite väl optimistisk med tiden och kom kanske någon minut sent (Läs mer om mitt möte i nästa inlägg - har du problem med akne så är det garanterat värt att läsa!).


Efter mötet så drog jag till Fyrishov för att träffa Hanna som jag fått låna två par skor av (tack igen Hanna!), men eftersom det regnat på mig under hela dagen och jag glömt halsduken hemma så hade jag självklart ingen lust att stanna så länge utan ville bara hem.


Nästa rutt blev Fyrishov till bussen hem till Mamma, där jag packade ihop mina saker och var upp en sväng på vinden. Hittade lite spel och mina hästar (typ barbie hästar och my little ponnies), fiskespön och massa annat krimskrams som vi får ta på lördag när flyttlasset går.


Från mamma så blev nästa stopp och byte på stan, där ifrån skulle jag till farmor och farfar för att hämta upp 2 stockar snus till pappa.

Farmor fick skjutsa in mig till stan igen och jag fick springa med alldeles för mycket tunga saker till bussen.


Busschauffören var en trevlig dam med lagom mycket skinn på näsan.

Hon hade uppenbarligen tröttnat på att folk plingar långt innan det är avstigning - vilket är helt förståligt, de har en tidsplan och har faktiskt inte tid att stanna.


Väl hemma (äääääntligen!), blöt, kall, förkyld och hungrig så värmde jag mat som bror lagat, sen en kopp te på det, bäddade ner mig i sängen och slängde igång tvn.

Först lite Idol, sen the Mentalist följt av NCIS LA/NY-ish någonstans och sedan de riktiga NCIS-teamet.


Nu är det straxt dags för mig att sova och jag hoppas att all feber och ont-i-kroppen har försvunnit tills imorgon när jag vaknar. Har inte tid att vara sjuk...

Av Alexandra Persson - 19 september 2010 11:34

Ja då var det klart, snabbt och smärtfritt.

Vitt, gult och blått i varist kuvert - har du inte röstat ännu och undrar vad du ska rösta på - kolla http://www.youtube.com/watch?v=YDThMGSfOq4


Nu ska det flyttpackas och fixas inför den 25:e då flyttlasset går och valvaka i under kvällen!

Av Alexandra Persson - 19 september 2010 11:00

Valdag!

ÄNTLIGEN tar alla partidebatter och annat slut på tv - kommer bli skönt när Sverige återgår till det vanliga efter all hysteri.

Om du inte sett Stellan Skarsgårds tal om det svenska valet - gör det HÄR.

En MYCKET vis man.


Ska pilla fram mitt röstkort och ID-kort och traska in i vallokalen nu tänkte jag.

Peace out!

Av Alexandra Persson - 17 september 2010 12:30

Det finns så mycket jag vill investera i just nu, om man vara hade pengar....


Här kommer listan i random ordningen:

  1. Manekängdocka med mina mått för att designa kläder på
  2. Grundmönster och tyger
  3. Tandblekningsprodukter
  4. Proactive
  5. B12
  6. Ta bort mina ärr i ansiktet och på ryggen (lär inte hända närmaste åren)
  7. Ridlektioner
  8. Skor... om det finns i min storlek *suck*
  9. Fixa min cykel innan flytten...
  10. Smink; ny foundation för min hudton, läppbalsam, läppglans m.m 
  11. Plattång/locktång
  12. Tid i att hitta sponsorer (Om någon kollar in så feel free to poke me)
  13. Massor av husartiklar
  14. Linser och glasögon

Nå det finns nog mera... men ja det var lite i alla fall...

Av Alexandra Persson - 16 september 2010 18:34

Här är kvällens matcher som spelas ikväll och mina tips:


Brynäs - MoDo

Matchen slutar: 5-2 - sista målet i öppen bur


Skellefteå - Färjestad

Matchen slutar 3-3 - Färjestad vinner i förlängning


Djurgården - HV71

Matchen slutar: 2-4 - HV71 tar ledningen med första målet


Södertälje - Luleå

Matchen slutar: 1-3 - Luleå slarvar i försvarzonen i andra perioden och släpper in ett onödigt baklängesmål men vinner matchen.


Flest utvisningar? Djurgården - HV71.....

Mest folk på läktarn ikväll har? Djurgården


Andra förslag någon?

Av Alexandra Persson - 16 september 2010 18:30


Då var det åter igen dags för ishockeyn att dra igång.

Som brynäsare så är det självklart dags att tagga upp med en pizza och lite bra musik (och ett inlägg här så klart!).


Första mötet ikväll hemma mot "MoDo MoDo MoDo".

Brynäs slog Modo i Sundsvall på försäsongen, men Eero Somervuori ansåg att MoDo spelade kanske inte spelat sin bästa match just då. Inför kvällens match hemma i Läkerol Arena så tror att det håller i sig och blir vinst till Brynäs med 4-2.


Andra nyheter för er som inte är så inbitna i just Brynäs (eller elitserien) är ju att Brynäs tappat alla tre målvakterna(!), där ibland stjärnmålvakten Jakob Markström och veteranen Ove Molin bestämde sig för att lägga av inför den här säsongen.



Här får du full koll på Brynäs läge inför säsongen (saxat från hockeyligan.se):

Nyförvärv
Björn Bjurling, målvakt, Södertälje
Mattias Modig, målvakt, Luleå
Niklas Svedberg, målvakt, MODO
Dale Clarke, back, Helsingfors
Mattias Ekholm, back, Mora


Lånas in
Anton Rödin, forward, Vancouver (färskt kontrakt)


Förluster
Eddie Läck, målvakt, Vancouver
Jacob Markström, målvakt, Florida
Mattias Modig, målvakt, Pittsburgh
Juuso Hietanen, back, HV71
Petri Kokko, back, Karlovy Vary
Peter Nolander, back, AIK
Stephen Dixon, forward, Kharabovsk
Ove Molin, forward, slutar

Presentation


En blogg om mitt liv och allt vad det innebär.

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6 7
8
9 10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2010 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Tidigare år

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards