Alla inlägg under juni 2010

Av Alexandra Persson - 30 juni 2010 03:25

Sitter och tittar på "Jakten på nätpedofilerna (http://www.tv.nu/p/10062902450335kanal5--p)" på kanal 5 och jag blir så ARG.

Att det finns sådana idioter gör att jag bara vill leta rätt på de svenska reglerna och använda det emot nätpedofilerna i Sverige. Jissess...

Nu har jag bara sett det sista avsnittet av 12, men om de innan har gått till så här så hoppas jag banne mig att det kommer en svensk - osensurerad - version som tar upp allt precis lika som i den här delen.

Får ni möjligheten att se dokumentären så SE den - ska försöka leta rätt på de resterande delarna.


Av Alexandra Persson - 28 juni 2010 22:50

10:10 så stod jag utanför porten för auditionhuset.

Lagom nervös precis som det ska vara när man söker jobb - en huvudroll.


Jag fick hälsa på de ansvariga och spela upp några rader ur manuset.

Ganska konstig bit att läsa upp (trodde nog att jag skulle få läsa något från det jag spelade för - men icke) men det gick bra.

Allt var över på ca 10 minuter och då var det bara hem och vänta.


Vid 17:45 så ringde de upp och sa att jag blivit castad för en av huvudrollerna.

Dock så tackade jag nej på grund av några olika annledningar, men jag lärde mig hur en sådan casting går till och det var ju lite småkul att jag blev castad fast det var min första audition.


Får se om det blir något mer - kanske i Stockholms-området - har ju några andra på gång också som verkar mycket mer intressanta.

Av Alexandra Persson - 27 juni 2010 12:29

Japp okej, hann bara posta förra inlägget så var det klart med tid - 10:15 imorgon i Västerås. Måste nog ta och andas lite *haha*.


Okej så OM jag får rollen så är jag borta fram tills på fredag och lär behöva plugga repliker som en tok under nätterna. Antog att det skulle vara i alla fall någon vecka att lära in repliker på, men ja man tar vad man har och gör det bästa av det.


Wish me luck!

Av Alexandra Persson - 27 juni 2010 12:08

Har börjat få lite statist och skådisjobb nu som verkar helt awesome.

Håller även på att boka in en audition för en film i Västerås och väntar på svar från en film med hästar i Stockholm. Crazy I tell you!


Synd att jag inte har körkort, då hade jag kanske fått varit med i en musikvideo imorgon. Nåja man kan inte få allt och det här är gott och väl en bra start.


Väntar också svar på om jag blir en av catwalkmodellerna som blir uttagna till ett stort event också i augusti.


Av Alexandra Persson - 25 juni 2010 23:45


Just det!

Glömde ju att skriva att det var ett år sedan Michael Jackson - "the king of pop" dog. Det måste ju faktiskt hedras så här kommer en av mina favoritlåtar med honom. Grym underhållare och vacker röst som kommer leva vidare i många år.


Av Alexandra Persson - 25 juni 2010 23:45

Jo jag insåg här för ett par dagar sedan att det här med midsommar är något jag inte riktigt förstår varför det ska "firas". Jag menar, inte äter jag sill, dricker inte nubbe och är liiiiite för gammal för att kvacka som en groda kring midsommarstången...


Så min dag började istället med havrefras, skivade jordgubbar och mjölk. Två tunnbrödsmackor med äggskivor samt ett stort glas vatten.

En promenad med hunden och sen lite Pokémon Stadium på Nintendo 64an när jag var uttråkad.


Bröt traditionen med mat ännu mer då det blev rostbiff och potatissallad till middag.


Har kollat på lite halv-dålig film nu på kvällen. "Georgia rule" med bl.a Lindsy Lohan i huvudrollen på TV3. Sen sappade jag över till SVT2 där de visade en dramadokumentär om franska revolutionen med inriktning på vem  Marie-Antoinette var. Och nu tittar jag på Sudden Death med Jean-Claude van Damme i huvudrollen - lagom mycket b-testosteron film om jag får säga det själv.


Mera som hänt idag; har ansökt om massa filmroller (får se om jag får någon - lär ju skriva här om det händer).

Har eventuellt en audition imorgon i västerås, men vi får se om de hör av sig om tider och så. Vore rätt häftigt att se sig själv i en kortfilms skräckis *haha*


Nå ja, nu ska det tittas klart här sen sovas.... Tror jag....


Nighty nighty

Av Alexandra Persson - 23 juni 2010 23:45

La upp min första session idag. Underkläder med egen retusch (inte säker på om jag får posta det här så jag låter bli) - bilderna kommer upp på min hemsida lite senare när den är klar.


Hoppas det blir kommentarer på den ^^


Av Alexandra Persson - 21 juni 2010 20:00

Så idag har jag varit på AMS och gått med på att ingå i jobbgarantin - får väl se vad det innebär och vad som händer.

Presentation


En blogg om mitt liv och allt vad det innebär.

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8
9
10 11
12
13
14 15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2010 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Tidigare år

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards