Alla inlägg under november 2011

Av Alexandra Persson - 29 november 2011 20:31

Vi åkte in till Mikas jobb och fick lite uppdateringar om läget där.

Efter det så gick vi och käkade en brunch på MAX innan vi började att leta julklappar. Är inte så många kvar nu! 

Hem och titta på filmerna Spawn och Molin Rogue, samt hörde av mig till lite folk om veckan och planerna där.


Började lyssna på Brynäs-HV71 och efter ett par minuter stod det 2-0, härligt. 

Gick iväg och började fixa mat vilket resulterade i att det stod 3-2 när jag kom tillbaka efter middagen...

Nu är det 3:e perioden och HV måste seriöst bli straffade hårdare för alla jävla tjuvsmällar snart känner jag.


Nåja, hoppas Brynäs tar det här så att vi tar över serieledningen av HV :)


Familj · Film · Sport
Av Alexandra Persson - 29 november 2011 00:45

Jag har alltid varit dålig på att önska mig saker till jul - men det är väl dags att försöka göra en ansträngning här också. Det finns dock en sak som jag ALLTID haft överst på varje födelsedags- och julklappslista sedan jag var 3-4 år gammal och det är ju den där nedrans hästen som jag aldrig fått....


Men ja, vad vill jag faktiskt "ha"/behöver? Här kommer ett försök till lista i vilket fall.

  • Kastruller (de mindre)
  • Lergryta/or
  • Presentkort på Ohlssons Tyger
  • Underkläder och strumpor
  • Skor
Ja det var väl det... får se om jag fyller på den lite senare.
Av Alexandra Persson - 28 november 2011 21:03

Ho ho! Idag har det städats i huset, dammsugning och moppande innan det blev dags för middag.

Mika hade bokat bastun för kvällen så vi värmde lite glögg och tog med i våra termosar.

Supermysigt!


Känner mig lite småtrött - men det är alldeles för tidigt för att sova så jag måste sysselsätta mig med något....

Av Alexandra Persson - 26 november 2011 10:52

Börjar bli liiiiite drygt nu....


     

and it just keeps going....

Av Alexandra Persson - 26 november 2011 10:14

Efter en lång utbildning i Uppsala så åkte vi hem i torsdags.

Rätt så skönt, och det var inte rätt produkt för mig - helt klart.


Igår så bestod dagen av återhämtning och att följa DreamHacks Starcraft-stream med DAY9!

Eller ja, Mika kollade på sin skärm och jag satt och pillade med hemsidan på min - men kollade mer på hans skärm än min. Tur att man kan pilla med saker utan att egentligen behöva kolla på sin egen skärm ^^


Idag blir det lite jobb och ev. springa förbi Anna som fyller år och mer DH-stream.

Brynäs lirar hockey mot Färjestad också, får se hur det går.

Av Alexandra Persson - 21 november 2011 00:34

Äntligen klar med allt packande inför utbildningsveckan i Uppsala.

Ska försöka hinna med och träffa familj och vänner när jag är nere också.


Kommer att dela rum med en annan tjej från Umeå, men jag har en känsla av att jag kommer hänga på alla andra ställen än hotellrumet :)


Nä nu är det sovadags här - natti natti!

Av Alexandra Persson - 18 november 2011 12:36

Japp vaknade upp i morse och typ hela kroppen ömmar av träningsvärk... Nåja det visar ju att man lever i vilket fall.

Fick en härlig massage av Mika när han kom hem från jobbet och det underlättade min motivation att faktiskt kliva upp ur sängen.


Pratade precis med Bettan och frågade om hon ville fotografera liten är jag ändå är nere i Uppsala nästa vecka, och vi kom överens om att jag ev. skulle vara hennes kursmodell i fotografering som hon håller i, så det är bra att kombinera nytta med nöje när man ändå är på plats :) 


Nä om man ska försöka äta någon brunch kanske... om jag kan röra mig ut till köket utan att gå sönder :P


-----------------------------------

Btw plåtningen igår gick awesome! :)


Familj · Mat · Mode · Träning
Av Alexandra Persson - 17 november 2011 23:19

Hemma efter några timmar på stan i studion och hos Sara som makeade.

Väldigt kreativa var vi i vilket fall  - 2 timmar och 4 olika teman.

Tror att Jocke fick en hel del bra bilder, ska blir kul att få se dom om någon dag eller så :)


Nu ska jag sminka av mig och krypa i säng med min underbara sambo och våra kissekatter!


Natti natti!

Presentation


En blogg om mitt liv och allt vad det innebär.

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15 16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<< November 2011 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Tidigare år

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards