Alla inlägg under januari 2016

Av Alexandra Persson - 10 januari 2016 21:14

Idag har vi sovit länge och sen på eftermiddagen drog vi iväg och handlade. Vi var på jakt efter en spole till symaskinen och tavelramshyllor. Vi kom hem med tavelramshyllor, en pedalhink till toan uppe, en ny matta, 2 nya lampor, en löpare, middag (tacos), en Paradisask, en ny handtvål - men tyvärr ingen spole så jag får ta mig in på stan imorgon och fixa en sådan så att jag kan sy de sista gardinerna. Annars har helgen varit riktigt härlig med mycket kärlek <3


Lite bilder kommer upp på instagram lite senare - glöm inte att följa mig där @modelalexandrapersson

Av Alexandra Persson - 5 januari 2016 21:59

Ja nästan ett år har gått sedan jag bloggade sist. Mest för att jag inte haft ork eller lust.

Mycket har däremot hänt under 2015, och den främsta anledningen till att jag skriver här är för att jag håller mig på instagram ( @modelalexandrapersson


Men för att samanfatta:

Mika och jag har både köpt ett hus OCH förlovat oss! Vi gjorde en resa över till Finland, helt underbar!

Jag lyckades vinna biljetter till Sabaton Open Air - som vi åkte på - galet äventyr med massor av härliga band :D

Jag har börjat att rida en jättehärlig häst som heter Coda, träffar massa nya hästvänner och lärt mig massor av nytt.


Tråkigheter som hände under 2015 var att min underbara farmor gick bort i mars efter att ha hamnat på sjukhus för blodpropp i benet. Efter blodförtunnande och stor blödning så gick hennes liv inte att rädda och hon dog på sjukhuset. 


En hel del modellande har det blivit också, både visningar och fotograferingar - även om det varit mycekt färre än jag önskat. Däremot har jag haft möjligheten att sitta som modell för Gloss Academys elever från ganska så tidigt stadie, vilket var en stor boost för mig och jag fick träffa massor av underbara människor som kommer ha möjligheten att slå sig in i branschen.


Sjukskrivningen har gått från 100% ner till 75% nu, så jag söker arbete på 25% och börjar att må bättre.

Har även börjat att volontärjobba på Röda Korset i City, och det är verkligen toppen det med.


Så yeah, 2016 - nytt år, nya möjligheter - och skriver jag inte här så följ mig på instagram ;D <3

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


En blogg om mitt liv och allt vad det innebär.

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2016
>>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Tidigare år

RSS


Skapa flashcards