Alla inlägg under januari 2011

Av Alexandra Persson - 28 januari 2011 08:07

Shit så snabbt veckan har gått - helt galet! Och jag har haft fullt upp hela veckan, en rätt stor omställning faktiskt.


Ta tag i allt som jag skulle, och nu hoppas jag att idag blir givande och ger mig masssssor av möten att springa på nästa vecka.


Annat som händer är kvällens handbolls-semi Sverige vs Frankrike.

Hoppas det blir en bra match (även om jag inte riktigt tror att svenskarna vinner).

Nåja, dags att röra sig till jobbet - kan ju hoppas att jag inte triggar larmet *vissla*


See ya laters!

Av Alexandra Persson - 27 januari 2011 08:54

Mja idag var det en seg dag att kliva ur sängen.

Vaknade några minuter innan 7 då Mika var påväg ut genom dörren, ställde om klockan till 7.30, snoozade vidare. Gick upp ca en timme senare, matade katterna och väntar på att bli hungrig själv.


Annat som händer idag, kan ev. behöva göra ett av de där viktiga mötena idag.

Känner att det är väl lika bra att ha det gjort, men jag vet inte om jag är helt redo ännu. Annars händer det kanske imorgon. Nåja, hoppas det fixar sig och att jag inte stressar upp mig själv föööör mycket bara.


En rolig side-note; sedan i tisdags har katterna blivit mycket mycket mer kelsjuka och Mara tycker absolut inte att jag borde åka hemifrån. Hon ligger just nu i mitt knä och spinner och pratar massor med mig :P


Anyways, mat, sedan jobb får väl försöka att vara inne till 10 istället för 9:30

Av Alexandra Persson - 26 januari 2011 20:30

Har precis kommit hem ifrån min praktik. Han även med att köra plåtningen för tidningen som skulle göras, så nu är det bara att hoppas att bilderna blev bra :)


Bilder kommer!


Nu är det dags för en dusch och middag *om nom nom*!

Av Alexandra Persson - 26 januari 2011 10:32

Ja dags för praktik snart igen då - sitter och fixar med massor av papper för idag smäller det. Ut med tidningar och marknadsföra den och annonser - yay!

Får se hur det går.


Efter det så är det fotografering, är väl tillbaka till ca 15-tiden på jobbet och sedan hoppas på at de som är i studion är klara. Anyways mera jobb mindre blogg!


/waves

Av Alexandra Persson - 25 januari 2011 22:32

Första dagen på praktiken. Lååång dag med modellmöte vid 19-tiden och hemma vid lite efter 21.Första jag gör är att börja laga middag (nudlar), sedan fixa lunchen för imorgon (det som skulle blivit middag) hacka med löken, kolla att fläskkotletterna var tinade, fixade en sojasås, krydda och sedan in med allt i ugnen.


Imorgon blir det fotografering om allt går vägen - verkar som om saker inte vill gå våran väg med det här numret med tidningen, så jag hoppas det vänder nu.

Och stackars vår skribent Anna. Hon jobbar och sliter som ett djur för att fixa saker åt höger och vänster och så händer saker, det ställs in och folk kan inte.

Hoppas hennes skrivande lossnar nu så att hon kan andas ut (dvs börja planera nästa nummer...). Försökte "muta" henne att fokusera mera på skrivandet med en timmes massage om hon han skriva klart en viss bit av reportagen - men icke.



Nåja, en ny dag imorgon - och faktiskt så är jag rätt glad att jag kan vara på den här praktiken istället för att sitta hemma.


Nu ska jag slappna av med WoW och sedan sova!

Av Alexandra Persson - 24 januari 2011 09:48

Oj vad kul jag har haft det i helgen!

Vi startade ju resan redan i torsdags så att vi var uppe sent på kvällen.

Och här kommer en liten uppdatering om vad som hände!


FREDAG

Fredagen bestod av renjakt på spark! Ja inte jakt som i att döda, utan att hitta :P

Så efter någon timme lyckades vi hitta en flock på ca 60 stycken renar, vilket jag tyckte var galet häftigt. En annan sak som jag tänkte på var hur frostiga träden var, det är som ett helt annat landskap än vad jag är van vid från mellansverige - väldigt vackert var det i vilket fall. Önskade verkligen att min kamera var med mig istället för i Stockholm då...


På kvällen så kom Mikas halvsyster Mia förbi och åt middag med oss och resten av familjen. Och senare så anslöt även Mias pojkvän sällskapet.

Mikas pappa ville att jag skulle hjälpa honom att föra över massor av bilder ifrån hans kamera till datorn, vilket jag gjorde medan Mika eldade på bastun.

Så när bastun var varm, bilderna färdiga i datorn så blev det bastubad och mys framför brasan för mig och Mika innan vi avslutade kvällen med lite tv och sömn.


LÖRDAG

Lördagen var det träning för Mika med jutsu-vännerna, jag hängde på och blev mäkta imponerad av alla som tränade, både de mer och mindre erfarna utövarna.

Tränarna tyckte dock att jag skulle vara med, jag ställde mig lite mer skeptisk till det hela och "observerade" hela passet istället.

Som lunch så åkte vi (Mika, jag, tränarna och en av träningskompisarna) iväg och åt på en kinesisk restaurang - som även gör pizzora. Udda kombination men alla åt med god apptit.


Där efter så åkte jag och Mika förbi IKEA, handlade och fikade lite innan klockan hann bli 19 och stängningsdags. En rolig sak var att min mobil tyckte att jag var i Finland under IKEA-besöket och ändrade om klockan utan min vetskap. Så när jag tittade på klockan så var det 30 minuter innan affären skulle stängas *panik* när det i själva verket var 1 timme och 30 minuter...


Nåväl, efter IKEA begav vi oss över till MAX för att peta lite på Johan (en gamerpolare) och bestämde oss för att luncha ihop innan vi skulle ta bussen hem på söndagen. Väl hemma så väntade en kanonmiddag med allt ifrån makaronilåda till pizza. Väldigt väldigt gott.

Efter middagen så blev det mer bilder som skulle in i datorn medan Mika fixade med bastun. Vi fixade i ordning vår packning inför resan innan det vart vår tur i bastun och den var perfekt upphettad (enligt mig).

Efter bastandet blev det att krypa i sängs och ladda inför söndagens resa.


SÖNDAG

Hemfärd... Både jag och Mika vaknade någon minut innan klockorna skulle ringa och vi började fixa med frukost och packa det sista.

Det blev pizzabitar, frukt och vatten som färdkost. Alla väskor packade, och eftersom vi var på IKEA så åkte vi hem med fler väskor och kassar än vi kom med. Lunch på MAX och sedan bussen hem.

Jag satt och lyssnade på sport större delen av tiden.

Herrarnas skidskytte (lag) gick inte så bra, slutade 6:a efter lite för många extraskott. Följt av innebandy, ishockey och till sist herrarnas handboll.

Han bara lyssna igenom första halvleken innan vi var vid NUS och fick vänta på bussen hem. Så väl hemma knäppte jag igång texttvn för att se om de lyckades vinna - vilket de gjorde! Awesome awesome awesome! :)


Sen blev det att packa upp kläder, sortera tvätt (eftersom vi ska tvätta ikväll), skruva upp lampskärmar och fixa med de andra nyköpen.

Som avslappning så satte vi oss i soffan med katterna och tittade på I-robot, spelade lite WoW och sedan gick vi och la oss kring halv ett...


Jag borde äta lite frukost och sedan dra mig till stan, dock vet jag inte om det är så mycket jag kan göra där idag (nu när jag tittar efter) då jag mest ska pilla med telesamtal och sådant. Nåja, tiden får utvisa vad som händer och fötter :P


Av Alexandra Persson - 20 januari 2011 10:05

 

Ja idag firar jag och Mika ett år tillsammans *yay*

Shit tänk att det verkligen gått ett helt år sedan vi träffades första gången. Dock hade vi känt varandra innan dess genom gamer-världen men allt fick sin start när vi träffade varandra.

Det där med att "kärlek vid första ögonkastet" det kan faktiskt hända.


Så idag åker älsklingen och jag till Seskarö och Haparanda för att göra de ställena osäkra under helgen. Ska hinna träffa massor av folk, både gamers, vänner och familj. Ska bara packa de sista grejerna (ner med linser, kamera, mp3an och lite mat) i väskorna innan vi ger oss av. Blir förmodligen Finland och den delen av familjen i sommar, så det känns ju bra om jag kan fixa mina crash-courses i finska så att jag kan prata med Mikas lillasyster också (she's sooo cute!).


Anyways, får se om det blir något bloggande under helgen eller om jag kör en update på söndag ;)

Av Alexandra Persson - 19 januari 2011 22:26

Ja just nu består mitt liv av vääääldigt många möten.

Idag så började det med att Jocke och Anna fick träffa varandra och diskutera hans roll på tidningen. Efter det så var jag och lämnade in mina papper till min handläggare (som redan hade gått för dagen) så jag fick lämna en tidning och mina papper på hennes tangenter - blir svårt att missa det då.


Efter det så gick jag tillbaka till Kretsen, pratade och gjorde massa viktigheter, bokade ett möte (ish) för nästa vecka som kommer att bli MYCKET viktigt.

Satt och hyperventilerade lite innan telesamtalet men det gick ju sjukt smidigt så jag är hyfsat lugn. Ska bara hitta rätt också....


Nå efter det så drog jag, Anna, Sandra och Ronnie iväg och käkade middag innan det vart dags för Kretsens årsmöte. Smidigt, bra och vettigt folk gör att jag blir glad - det är helt enkelt vettigt och bra folk som sitter med i Kretsen.


Nu ska jag pilla ur linserna, duscha, dricka massor av vatten, packa in för resan till Seskarö/Haparanda, maila och boka tid inför mötet på torsdag/fredag, äta något och kanske logga på WoW. Vill fan gärna dinga 85 med huntern men jag har ingen tid *cry cry*


Anyways catch you laters!

Presentation


En blogg om mitt liv och allt vad det innebär.

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19 20
21
22
23
24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Tidigare år

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards