Direktlänk till inlägg 19 juni 2011

Ibland är livet fan skit...

Av Alexandra Persson - 19 juni 2011 00:10

Som idag. Det började bra, sov länge och så. Åt frukost och satte mig vid datorn.

Körde lite dailys och började pvea - vilket gick helt åt helvete.

Vissa tanks ska fan inte få tillgång till kontona, sen en jävla idiot shadowpräst som inte gör det han bör - som slutar i att jag inte pallar med och lämnar.


Till råga på det så får jag ett sms om att jag MÅSTE jobba på tisdag, även fast jag egentligen hade andra planer men lyckades dubbelboka mig.

Ingen middag för mig med andra ord - får se om jag hinner dit senare - suck.


Senare på eftermiddagen när Mika var påväg hem så hade han glömt plånboken hemma och kunde inte handla på Mariehem, vilket ledde till att jag (mitt i min irritation) var tvungen att knata iväg till affären och handla mat med honom.

Inte för att det är jobbigt eller irriterande på något vis men idag var verkligen en sådan dag då jag inte borde lämnat huset.


Väl i solen så diskuterar vi mat, Mika ville ha pizza, vilket jag inte kan äta pga. osten så jag bestämmer mig för att handla något på Ica istället.

Mika köper en pizza och jag känner hur tårarna bara bubblar inom mig av förtvivlan och ledsamhet... Jag vill ju egentligen också äta pizza, eller dricka ett glas mjölk eller äta ost på mackan och hamburgarna.


Själv fick jag nöja mig med bröd och kokta ägg till middag. Hittade inte motivationen att göra något annat.


Senare på kvällen så bestämde vi oss för att titta på hyrfilm, så äntligen har jag också sett Trassel(!). Helt jäkla underbar film så nu är jag mycket gladare :)

Snart dags för mig att krypa i säng och läsa lite, håller på med min designerbok som jag försöker ta in varje liten del av, men det är MYCKET att komma ihåg ^^


Nåja sov så gott alla läsare!

 
 
Ingen bild

Jag

19 juni 2011 06:28

Hej. Nu vet jag inte hur strikt du är.. Men(!)lagrad hårdost innehåller mindre än 0,1g laktos/100g (vilket är gränsen för att räknas som laktosfri) jämför med låglaktosmjölk som innehåller "mindre än 1 g/100g". De flesta laktosnintoleranta klarar av den mängden. Det finns ju de som är extremt känsliga och inte klarar av lagrad hårdost eller laktosfri ost (en del av dem kanske inte är laktosintoelranta utan i själva verket mjölkproteinallergiker). Summan av kardemumman, dricker du laktosfri mjölk boder du klara lagrad ost :)

Alexandra Persson

19 juni 2011 11:57

Saken är den att dieten är 100% mjölkfri.
Jag vet inte om det är laktosen eller mjölkproteinet som ställer till problem för mig, så allt som innehåller mjölk (laktos och mjölkprotein)är helt ute ur dieten just nu.

Grymt tack för omtanken

 
Ingen bild

Jag

20 juni 2011 00:46

Okej. Kör på veganost då :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Alexandra Persson - 10 januari 2016 21:14

Idag har vi sovit länge och sen på eftermiddagen drog vi iväg och handlade. Vi var på jakt efter en spole till symaskinen och tavelramshyllor. Vi kom hem med tavelramshyllor, en pedalhink till toan uppe, en ny matta, 2 nya lampor, en löpare, middag (...

Av Alexandra Persson - 5 januari 2016 21:59

Ja nästan ett år har gått sedan jag bloggade sist. Mest för att jag inte haft ork eller lust. Mycket har däremot hänt under 2015, och den främsta anledningen till att jag skriver här är för att jag håller mig på instagram ( @modelalexandrapersson )...

Av Alexandra Persson - 18 januari 2015 23:36

Ibland blir inte livet som man vill. Mitt liv blev verkligen inte som jag planerat de senaste 6 månaderna.   Vi kan väl ta det från vart vi är just nu; sjukskriven på 100% tills jag mår bättre. Många dagar har sedan början av december bestått a...

Av Alexandra Persson - 20 augusti 2014 22:13

Innan stadsbiblioteket bestämde sig för att flytta ut alla böcker så hann jag med att låna ett gäng. Blandat med hästböcker, träningsböcker och dvder samt en designbok. Känner att jag har hamnat i en sådan där "bokmals"fas igen så hoppas att de som j...

Av Alexandra Persson - 18 augusti 2014 22:04

Jag vet, det är väldigt sporadiskt nu. Jag har egentligen inte så mycket nytt att skriva om heller. Jobb jobb och en Mika som är i Finland. Jag har - helt ärligt- ganska tråkigt. Det här med att Mika inte är hemma är jäääääättetråkigt :P   Hopp...

Presentation


En blogg om mitt liv och allt vad det innebär.

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13
14
15 16 17
18
19
20 21 22 23
24
25
26
27 28 29 30
<<< Juni 2011 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Tidigare år

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards