Alla inlägg under december 2010

Av Alexandra Persson - 8 december 2010 13:30

Ja den här morgonen vaknade jag upp av att katterna klev runt och buffade på mig. Jag har sovit väldigt dåligt i natt. Vaknat vid flera tillfällen, vänt och vridit på mig, tänkte "Vad gör jag vaken nu? Jag borde sova...", somnat om och samma procedur igen - hela natten igenom.

Kan faktiskt inte minnas när jag senast sov så dåligt som i natt.



Hursom så drog jag mig upp ur sängen - mer död än vaken tål att nämnas.

Tänke er en baksmälla from hell, uppsvällda ögon, smått yr och hår åt alla håll och kanter - that was me this morning. Pratade och pussade lite på Mika, som höll på att göra sig redo för jobbet. Han hade också sovit dåligt, förmodligen har jag legat och sparkat på honom när jag snurrade runt - stackarn =/


Vid 7-tiden så var jag i varjefall vaken, 7:30-ish drog Mika till bussen och jag och katterna gick och la oss igen. Jag tänkte "Jag borde verkligen sova någon timme till" men misslyckades fatalt.


9:30 så gav jag upp att sova och tänkte istället "Jag borde göra något produktivt om jag inte tänker sova". And so I did.

Började med att skriva lite tidnings- och fotorelaterade saker och tillslut kunde jag inte hålla ögonen öppna längre (katterna sov gott sedan en timme på varsin sida om min mage). Sov ända fram till en dryg timme sedan då brevbäraren försökte bryta sig in igenom brevlådan. Han försökte nämligen att trycka ner ett paket med mitt namn på.


Upp som en skollad råtta - AH! GAME! Jupp spelen från GAME hade kommit. Så nu sitter jag och väntar på att min käresta sambo ska komma hem så vi kan börja spela tillsammans (tank+healer = epic combo).


Tänkte kolla om jag skrev något vettigt i morse också samt leta fram mina böcker som kan bli nödvändiga att läsa igenom. På tal om böcker, måste ta tag i biblioteksböckerna också... Well well everything has it's time and place.


Nu ska jag äta lite i vilket fall - första prio, sen får vi se vad som händer!


13:37 - over and out!

Av Alexandra Persson - 7 december 2010 17:54

Jupp nu blir det en snabb middag och sedan ner på stan för möte.

Får se om det händer något kul idag, behöver få en update om tidningen iaf.


Nåja vi höres  lite senare *waves*

Av Alexandra Persson - 7 december 2010 12:25

Ja, okej det där med att hitta skor i passande färg, form och storlek är fasiken inte lätt. Har hittat ett par på tradera så det är bara att hålla tummarna (ska dock överlägga lite budget med min sambo först :P). Sedan har jag ju även en förkärlek till polotröjor - och jag hittade självklart en poloklänning för 50 spänn som jag vill ha också.Tänk vad mycket lättare livet vore med en inkomst...


Hur som, nu tänkte jag hoppa in i duschen innan jag pillar vidare med böckerna som jag lånat från bibblan. Ska väl göra lite annat också men det kommer, in sinom tid.


Just det! It has been sent!

Hoppas det skickas med expressfart!

Av Alexandra Persson - 7 december 2010 07:38

Ja idag är det en bra morgon, började med massor av morgonmys (älsklingen hade 15 min innan han skulle till bussen). Vi diskuterade lite om resan till Happis och Seskarö, lite middagsförslag och vad vi ska göra ikväll.


Själv så sticker jag till Umemodellen ikväll - lär behöva få en update på bla. tidningen samt hur det egentligen går med mitt medlemskap *slackers* :P

Mika tränar efter jobbet, så vi lär nog gå om varandra (typ en puss på stan innan jag skyndar iväg och han hem).


Idag så ska jag väl försöka gå igenom några av de 20 000 böcker som jag lånat från biblioteket samt skissa av mina mönster på pappret som jag köpte här om veckan. Ska väl fortsätta lite i WoW också om jag har tid/kan komma in eftersom jag inte fått mitt spel ännu ;)


Nu blir det dock frukost i första hand!

Av Alexandra Persson - 6 december 2010 14:29

Japp klappat och klart - nu väntar jag bara på att det debiteras från lagret så bör det finnas i brevlådan i morgon :)


Lika bra att försöka cleara så mycket som möjligt innan det smäller.

Av Alexandra Persson - 6 december 2010 11:36

 

Imorgon så släpps ju Cataclysm *yay!* och jag sitter och kollar lite priser atm.

Verkar som om jag kanske kan få grejerna redan imorgon OM jag har tur.

Ska försöka kolla vad det är som gäller för nattöppningen om man måste ha förbokat redan eller om man kan komma in /random. I sådana fall så är det ju bättre att beställa via nätet (men känner jag mig och Mika rätt så försöker vi nog ta oss + Jocke) ner på stan och sen hem, installera och gibba någon timme.


Vi får se vad vi bestämmer oss för - nu ska jag försöka få massor av kort sålda!

Av Alexandra Persson - 5 december 2010 17:32

Idag har det storstädats och julpyntats i vårat hem.

Dammsugning, moppning och sätta upp de nya gardinerna och lägga på en ny matta i köket.


Skickade iväg älsklingen till affären för att handla lite till våran köttmarinad som vi tänkte göra. Blir fläskkotletter i marinad samt pommes till middag *om nom nom*.


Nu ska jag dammsuga klart här inne i vardagsrummet innan det är dags att bära ner lite grejer i förrådet och middag + söndagsmys ;)

Av Alexandra Persson - 5 december 2010 00:12

Det har tagigt några månader, men nu jäklar har jag en titel som jag verkligen är värd - Trestel <the Insane> (låter så sjukt bra också!). Och alla kort som inte är till användning längre ligger på AH. Nu kanske det blir lite ordning på ekonomin innan Cata slår till om ett par dagar.


    

Presentation


En blogg om mitt liv och allt vad det innebär.

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4 5
6 7 8
9
10 11 12
13 14 15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27 28 29
30
31
<<< December 2010 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards