Alla inlägg den 24 december 2010

Av Alexandra Persson - 24 december 2010 23:09

Julafton!

Mm att vakna upp bredvid den man älskar på julaftonsmorgon är förmodligen en av de bästa känslorna ever. Lite morgonpussande innan julklappsöppningen och frukost (och gos med katterna som ville mysa också).


Julklappsöppningen var rätt mysig, jag fick två jäääätte sköna tofflor i fårskinn samt en stolsdyna till min stol (2 in 1-julklapp). Själv så gav jag Mika ett fotspa, tyckte att han kunde få en uppgradering från sin fotbalja. Den här har lite bubblor och 3 olika massagelägen på vibrationerna samt en kula för att få lite extra massage när man torkar fötterna.


Efter klapparna så gick vi upp och ladda med risgrynsgröt, vörtbröd med julskinka samt kaffe och te blev en underbar start. Vid 12-tiden så tog vi och klädde på oss och gick ut på en promenad innan det började bli mörkt. Gick ner mot sjön och vyerna var helt underbara (längtar tills jag får upp min kamera så jag kan fotografera på allvar).


Väl hemma så loggade vi på WoW och gameade lite innan det var dags för Kalle. Slog dock igång tvn lite sent så vi han bara se halva Kalle-klippet och sedan resten av allt samt "Kan du vissla Johanna" - en av mina favoriter.


Middag på det - och oj oj oj vad vi åt.

Skinka, rödbetssallad, potatis, prinskorv, köttbullar, omelett, svampstuvning och morotslåda. Till det så blev det vörtbröd (som sig bör) och dricka blev det vatten för mig och öl för Mika.Vi slog oss ner vid tvn och tittade på bakom kulisserna på julkalendern och sedan julkalendern. Då passade jag på att ringa till alla i familjen; mamma, morfar, bror och Berit (min morbrors sambo) och efter Karl Bertils jul så slog jag en signal till min farfar och farmor.


Efter det så insåg jag att det var Harry Potter på tv, och jag var sjukt mätt så soffan var en bra plats - tittade klart och sedan satte jag mig vid datorn för lite WoW. Archaeologyn ska baske mig maxas ikväll!


Nu blir det mera glögg och pepparkakor som motivationsmedel!

Av Alexandra Persson - 24 december 2010 22:04

Dagen började med att Mika kom tillbaka i sängen efter att han ätit frukost och vi låg och myste tills klockan var lite efter sju. Jag somande om med katterna efter att ha vinkat av Mika och vaknade inte fören vid 10-bläckte igen. Upp, göra frukost, börja skriva lista på vad som skulle inhandlas och sedan lite tid framför datorn.


Traskade iväg till ett proppfullt Ica med massor av människor, bockade av allt på listan utom ostbrickan - så det var bra jobbat.


Väl hemma så började jag preppa med julskinkan. Eller ja griljeringen i alla fall.

När Mika kom hem började han fixa med köttbullar och prinskorvarna.

Eftersom vi inte bestämt någon middag så var vi självklart tvungna att beta-testa vår mat som middag.


Efter middagen så öppnade vi en flaska glögg som vi drack upp då vi zappade mellan olika tv-program, det ena mer suspekt än det andra. Innan vi begav oss till sängs med katterna för sömn och väntan på julaftonsmorgon!

Familj · Mat

Presentation


En blogg om mitt liv och allt vad det innebär.

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4 5
6 7 8
9
10 11 12
13 14 15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27 28 29
30
31
<<< December 2010 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards