Alla inlägg den 21 december 2010

Av Alexandra Persson - 21 december 2010 23:45

Åkte ju ner på stan så att jag var där till 13:30-ish, sprang runt och handlade lite klappar och andra nödvändigheter, så som en ny roller, en elvisp och ny tvål.

Sen iväg och köpa fika + en dricka (som jag ändå inte drack för jag fick varmt och gott té) för mötet om tidningen.


Väl på plats så fixade vi i ordning med lite té, kaffe och fika.

Under själva mötet så gick vi igenom lite upplägg, budget och vart tidningen ska rikta sig och varför, vilket var skönt och bra för mig att höra.

Tror att det kommer bli riktigt bra det här - så håll tummarna ;)


Självklart så tog mötet flera timmar, och jag som hade planer på middag och byta om + sminka mig hemma kunde jag ju glömma när vi avslutade mötet en timme innan julavslutningen för Umemodellen skulle vara.


Ett kul och trevligt möte som för en gång skull hade fler än 10 medlemmar på plats då jag var där *yay!*. Vi kollade lite bildspel från saker som skett under året och nu tar vi nya tag inför nästa år.


Ska bli kul att involvera sig ordentligt i både föreningen, foto och modellande, tidningen och att knyta nya kontakter inför både Kulturnatta och nästa fashion weekend. Får se om jag kan få visa något på Kulturnatta, vore ju episkt :)


Mika hade ikväll köpt lite julmat! Skinka, gröt, köttbullar och rödbetssallad *om nom nom* <3 Jag älskar den mannen :D


Nå nu ska jag ta med honom och våra katter i sängen och gå och sova.

Sleep tight and don't let the bedbugs bite!

Av Alexandra Persson - 21 december 2010 11:12

Ja idag är den en rätt trevlig dag faktiskt!


Började med att Mika pussade på mig innan han skulle till jobbet så att jag vaknade till. Min klocka skulle iof inte ringa förens om en dryg timme så jag snoozade vidare efter att jag pussat på honom i dörren och vinkat av.


Klev upp, gjorde frukost, fixade och donade lite inför dagen och började kolla nyheter. För någon timme sedan så ringde Mika och sa att det skulle komma folk hit och titta på våran lägenhet, eller ja, de saker vi felanmält i alla fall. And so it did. En trevlig man som verkade kunna vad han gjorde - så det känns bra.

Ha skulle iväg och hämta det han behövde och sedan fixa det.


Nu om ca 2-3 timmar så ska jag befinna mig på stan för att prata med Anna om tidningen och annonsförsäljningsbiten. Lite hur vi ska lägga upp det och så.

Jag har ju mina papper och förslag halvfärdiga så det ska nog gå bra.


Sedan blir det hem och pilla lite, byta om till lite juligare kläder eftersom det är avslutning på Umemodellen ikväll. Tomteluva på med andra ord!


Ska försöka hinna göra potatismos och fiskpinnar till att Mika dyker upp här hemma också. Blir så mycket trevligare med middag tillsammans innan jag flyt på julmustsprovning ^^


Får hoppas att det blir lite coola bilder i studion också - tänkte göra någon häftig make också. Nåja, nu ska det pillas lite i WoW, chip chip!

Presentation


En blogg om mitt liv och allt vad det innebär.

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4 5
6 7 8
9
10 11 12
13 14 15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27 28 29
30
31
<<< December 2010 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards