Alla inlägg den 2 december 2010

Av Alexandra Persson - 2 december 2010 18:27

Ja nu är jag hemma igen efter en runda på stan idag också.

Började med att jag hoppade av på Vasaplan och knallade in på biblioteket, började kolla runt på lite böcker och hämtade upp de jag beställt.


Efter det så knatade jag vidare till MVG och upp till Claes Ohlsson där jag inhandlade 2 par adventsljusstakar, lite DVD-skivor och papper till skrivaren.

Sedan in på systemet en snabbis och handla glögg - så ikväll blir det gröt och glögg


Nu tänkte jag dammsuga lite och sedan blir det middag - makaronilåda med morötter, lök och köttfärs toppat med resten av västerbottensosten.

Mika är på träning ett tag till, men jag tjuvstartar nog med middagen (grymt hungrig).


Vattenmässigt så ligger jag på ca 4 dl... I has a looong way to go...


     

Middag + adventsljustakarna

Av Alexandra Persson - 2 december 2010 10:35

Ja igår så var det ju en runda på stan där jag fixade med lite ärenden.

Bland annat så fixade jag ev. en skyltdocka och en jäkla massa galjar, var in en sväng på systemet för att kolla vad det fanns för glögg men dissade de som fanns. Hoppade av vid affären och köpte lite grejer till middagen och lite julgröt (blev Västerbottenspaj igår)jag sedan tvätt.


Han göra en snygg make innan jag drog till stan (även om min kamera inte fattade vad fokus var) så tyvärr inga bilder. Tror det blir att avvakta med smink-bilder på bloggen tills jag får upp min kamera från Stockholm.


Köpte en liten cute present till Mika som han uppskattade väldigt mycket.

Köpte själv en foundationborste (som inte var helt overpriced!) och en ansiktsmask *yay*. Just det, ska ju designa upp min egen sminkväska hade jag tänkte - har jobbat lite på idéen i ett par veckor nu så det är bara att kolla in material kvar nu - more or less.


Idag blir det nog WoW och böcker - har fått in en ny sybok från biblioteket också som jag ska hämta ut - väntar dock på ett gäng böcker som inte är tillgänglig ännu. De blir lite trippar till biblioteket, men jag älskar att vara där. Stort fin och massor av böcker värda att läsa - jag är ganska mycket för faktlitteratur men även andra böcker. Ska låna hem lite böcker på finska och fransk idag med tror jag -- enda sättet att lära sig nya språk så.


Just det försöker även mig påden här grejen att dricka massor av vatten/dag.

Hittade någonstans att det skulle vara 30 ml/kg vikt så vi får väl se om det är gångbara resultat.


Ni blir det lite hursom litteratur och WoW.

Catch ya laters!

Presentation


En blogg om mitt liv och allt vad det innebär.

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4 5
6 7 8
9
10 11 12
13 14 15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27 28 29
30
31
<<< December 2010 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards