Direktlänk till inlägg 13 juni 2010

Agera flytthjälp och annat...

Av Alexandra Persson - 13 juni 2010 22:45

Idag så skulle jag och pappa hjälpa hans tjej/ex (jag vet uppriktigt inte vad de har för förhållande...) att flytta från deras förra gemensamma lägenhet till en lite mindre i samma huslänga men i andra änden av huset.

Så när vi kommer körandes i bilen så möter vi henne då hon är ute och promenerar hunden, så vi svänger in och ska handla lite frukost och lunch så att vi fick något att äta (för hon har ju inga pengar att handla för heller.....). Då börjar hon plocka på sig massa andra saker som hon "behöver". Toapapper, cigaretter, hundmat och ja gud vet vad - som pappa snällt får betala... Jag suckade mest och skakade på huvudet. Hon har en tendens att vara snäll när hon behöver saker men annars kan hon vara förjävlig mot pappa.


Hennes bror och hon hade tydligen flyttat saker dagen innan, men ja det var ju inte mycket direkt. Så när pappa och jag började bära saker så sprang hon mest runt och skulle göra andra saker än att bära, tror hon bar 1 tung sak medan jag och pappa gick med saker så att svetten lackade.

Nåja, vi ska hjälpa henne i morgon igen eftersom hon aldrig skulle bli klar själv...


Så när vi inte orkade mer så åkte vi hem - eller ja, vi svängde förbi affären och handlade lite först, sen hem. Pappa skulle spela en pokerturnering med och jag började pilla med bilder och konversera på msn som vanligt.


När det blev middagsdags så gjorde vi varma mackor i ugnen, jag med skinka och ost och pappa med hummerstjärtar och ost (wired men ja han gillade det).

Satt och tittade lite på fotboll också men tröttnade och började titta på "Prinsen och jag 2" helt ok chick-flick, fast ettan var bättre.


Nu har jag inte så mycket mer att göra, så det blir sömn antar jag.


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Alexandra Persson - 10 januari 2016 21:14

Idag har vi sovit länge och sen på eftermiddagen drog vi iväg och handlade. Vi var på jakt efter en spole till symaskinen och tavelramshyllor. Vi kom hem med tavelramshyllor, en pedalhink till toan uppe, en ny matta, 2 nya lampor, en löpare, middag (...

Av Alexandra Persson - 5 januari 2016 21:59

Ja nästan ett år har gått sedan jag bloggade sist. Mest för att jag inte haft ork eller lust. Mycket har däremot hänt under 2015, och den främsta anledningen till att jag skriver här är för att jag håller mig på instagram ( @modelalexandrapersson )...

Av Alexandra Persson - 18 januari 2015 23:36

Ibland blir inte livet som man vill. Mitt liv blev verkligen inte som jag planerat de senaste 6 månaderna.   Vi kan väl ta det från vart vi är just nu; sjukskriven på 100% tills jag mår bättre. Många dagar har sedan början av december bestått a...

Av Alexandra Persson - 20 augusti 2014 22:13

Innan stadsbiblioteket bestämde sig för att flytta ut alla böcker så hann jag med att låna ett gäng. Blandat med hästböcker, träningsböcker och dvder samt en designbok. Känner att jag har hamnat i en sådan där "bokmals"fas igen så hoppas att de som j...

Av Alexandra Persson - 18 augusti 2014 22:04

Jag vet, det är väldigt sporadiskt nu. Jag har egentligen inte så mycket nytt att skriva om heller. Jobb jobb och en Mika som är i Finland. Jag har - helt ärligt- ganska tråkigt. Det här med att Mika inte är hemma är jäääääättetråkigt :P   Hopp...

Presentation


En blogg om mitt liv och allt vad det innebär.

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8
9
10 11
12
13
14 15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2010 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Tidigare år

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards