Alla inlägg under november 2010

Av Alexandra Persson - 6 november 2010 09:15

Ännu än dag och det är lördag!

Mika ska på jutsu-läger och jag ska hemmafrua mig lite - hade vi haft ett badkar så hade jag absolut lagt mig i det och myst någon timme.


Nu blir det lite WoW förmodligen och sedan pilla med filmen som MÅSTE bli klar - omg vad seg jag är med den...

Av Alexandra Persson - 5 november 2010 21:21

Åhhh surfade runt lite på youtube och hittade en av mina favoritfilmer; Oliver och gänget! Kommer ihåg att jag hade den på bok också - undrar vart den tagigt vägen *funderar*.


Om du vill se den via youtube så kommer här första biten så är det bara att klicka sig vidare sen - enjoy :)


Av Alexandra Persson - 5 november 2010 21:00

Fredagar är underbara!

Idag så ville jag göra något extra till min älskling - och vad gör en man gladare än god mat och lite special treatment.

Bestämde mig för att laga pepparbiffar med hasselbackspotatis och vitlökssmör.

Lyckades få pepparbiffarna precis på gränsen mellan medium rare och well done, väldigt bra gjort tycker jag eftersom det var första gången jag lagade pepparbiffar.


Nu har Mika åkt iväg på jutsu-läger (dock bara här i Umeå) och kommer hem senare ikväll. Just nu så planerar jag lite inför filmtittandet och fredagsmyset i soffan. Kanske borde tina lite frusna bär och fixa lite glass till efterrätten...


Familj · Mat
Av Alexandra Persson - 3 november 2010 23:45


Igår när jag och Sussi var på stan så såg vi att en butik här i Umeå skulle ha utförsäljning på aftonklänningar "halva priset på reapriset" och vi såg ju rätt många snygga klänningar igenom fönstret. Så idag åkte vi in och tittade på klänningar tillsammans med rätt många andra - och vi provade några stycken (bilder nedan) och hittade tillslut hittade varsin jättefin klänning som vi gick hem med.


Här kommer bilderna på de jag provade;

  


Och klänningen jag köpte för 625 kr som kostat 2500 kr.

Årets bästa klipp kanske?

    

Här nedan följer lite flera bilder från butiken.

    

Så har du vägarna förbi Umeå så finns det rätt många klänningar kvar som du ser.

Längderna på klänningarna varierar från lite kortare till riktiga festblåsor. Och storlekarna; 2(32/34/xs), 3 (36/S), 4 (38/M), 5 (40/L) och 6 (42/XL).

Eftersom jag är en 2:a så var jag tvungen att prova hur en 3:a satt för att kunna jämföra - men jag hade absolut för liten byst för den.

Sussi som fick köpa en 3:a, men skulle kanske egentligen behövt en 2:a - men det fanns ju inte i hennes mörkblåa färg (som hon passade superbra i).

Så för bysten på en 3:a så bör du inte ha mindre än 87-90 för att de ska pass.


Åhh är sååå glad över den här klänningen! Och Mika gillade den så mycket att han till och med har lagt in den som bakgrundsbild på telefonen <3

Av Alexandra Persson - 3 november 2010 20:42

Tänkte skriva en liten snabb update innan jag börjar blogga om mitt dagliga äventyr med Sussi.


Måndag:

Sussituss kom med tåg och buss från Uppsala inför hennes för hennes föreläsningar senare i veckan som hon skulle gå på. Hon läser på distans egentligen, men föreläsningarna är något hon verkligen vill gå på.

Annars så hade jag och Mika tvättid klockan 15-18 och eftersom Mika inte slutade jobba förens vid 16 så tvättade jag mest själv. Hade vanliga maskiner och handtvättade(!) mattor - sjukt jobbigt.


Vid 16:30 tiden så kom en man in som enbart talade bulgariska och han gick ut till den andra delen av tvättstugan (typ ett vik/mangel rum). Efter kanske 2-3 minuter så gick jag bort mot torkskåpet och när jag vänder mig om så står mannen helt naken med öppen dörr till ett av torkrummen!

En smuuuula obehagligt när jag inte förstod vad han försökte säga eller varför han bytte kläder i tvättstugan - han hade ju inte ens tvättid!

Bad Mika komma ner direkt när han kom hem eftersom jag inte ville lämna tvättstugan med massa saker i då den där knasbollen var där nere, men när Mika väl kom ner så verkade personen varit försvunnen.


Tisdag:

Åkte in på stan med Sussi efter hennes föreläsning. Vi gick runt på Åhléns och kollade in lite lunchställen. Stämde träff med Mika på Tre Kronor där vi åt buffe.

Dock blev jag dålig efteråt så vi åkte hem och Sussi åkte iväg vid 16-tiden igen till sin föreläsning. Jag fixade middag lite senare, kyckling och nudlar men efter det så hände det inte sååå mycket mer den kvällen.


Nåja, nästa inlägg blir riktigt kul - stay tuned ;D

Presentation


En blogg om mitt liv och allt vad det innebär.

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5 6 7
8 9 10
11
12
13
14
15
16 17 18 19 20
21
22 23 24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards