Alla inlägg under november 2010

Av Alexandra Persson - 17 november 2010 21:00

en varm dusch, lite peeling, smörja in sig och slänga på sig en varm och gosig pyjamas. Nu mår jag oerhört gott och jag tänkte faktiskt sätta mig och designa lite i soffan medan älsklingen spelar lite FF - kanske hittar något snyggt att sy upp ;)


Hm undra hur det går i fotbollen - blir ju inte förvånad om Tyskland vinner tbh.

Har ju inte TV10 (seriöst TV10 - ge det till 4:an eller något så att folk kan titta) så det blir mys i soffan med FF istället.


Nåja kommer kanske ett nattligt inlägg. Har ni tur så kanske det kommer en designskiss också - den som lever får se.

Av Alexandra Persson - 17 november 2010 17:44

Ja dagens händelser har inte varit särdeles många, har hjälpt en fotograf i Photoshop lite granna, pillat med lite nya uppdrag, bokat tvättid tills på fredag (18-21), diskat, dammsugit och nu har jag även börjat med maten.

Till middag blir det soppa gjord på potatis, morötter, lök, purjolök och självklart grönsaksbuljong (vatten är ju uppenbart att jag använder också).


Nu tänkte jag logga in på WoW en snabbis och plocka lite flera blommor.

14 deck + 3 kvar...

Av Alexandra Persson - 17 november 2010 08:39

Så igår var jag äntligen på foto/modellmötet. Mycket trevliga människor som jag tror att jag kommer att trivas riktigt bra tillsammans med.

Eftersom jag tidigare arbetat med att bland annat sluta annonsdeals tidigare så flikade jag in det lite smått då tidningen kom på tal och blev väldigt uppskattad.

Får väl se om det går att sluta lite deals i den här stan i annonsvägar.


Fick även en exlusiv guided tour av lokalerna (japp till och med föreningsgeeken i mig blev lycklig!) och shit vad med saker som sköts ifrån det där huset - helt crazy. Kan tänka mig att folk som inte pysslat med föreningar eller föreningsliv innan skulle få sig en smärre chock om de skulle försöka sätta sig in i det.


Kanske har jag idéer och drivkrafter som gör att jag kan bli mera uppskattad, jag är ju en oerhört driven människa och föreningslivet kan jag ju bland annat efter mina år i USEK på Lagga FRK.Idéer har jag ju garanterat. Och möten och workshops har jag ju lett förut, men nytt folk - nya förväntningar. Och modellandet är ju en hobby jag har, skulle inte säga nej till massa härliga kontakter här uppe.


Nytt möte nästa tisdag, får se om jag har lite brilliant idéas tills dess :)

Av Alexandra Persson - 16 november 2010 18:19

Nu sticker jag på modellmöte - höres senare i kväll :)

Av Alexandra Persson - 12 november 2010 11:00

Igår så jobbade jag på Umeågalan åt arbetsförmedlingen och det var ju inte vad jag väntat mig. Först och främst så hade jag kunnat strunta i att fylla i alla miljoner kort med mina egenskaper och personuppgifter som jag gjorde under onsdag natt/torsdag morgon. Det gick ju mycket lättare att få deras visitkort.

Och av tröjorna som vi fick så var det bara jag och en av killarna som fyllt i, nå ja tursch är rätt lätt att ta bort i tvätten.


Men jag ska ta det från början.

Klockan ringde vid 7- tiden, men jag drog mig si sådär en halvtimme. Ögonen sved lite efter allt kort- och tröjskrivande från natten. Jag klev in i badrummet, tog en dusch och sedan på med sminket. Slängde i mig en macka och torkade håret innan det var dags att packa ner alla andra saker (och självklart så glömde jag kameran som låg vid datorn).


Tog bussen 8:55 för att hinna till avtalad tid samt att jag då hade tid att virra runt ifall jag skulle misslyckas att hitta.

9.15 så har jag ändå hittat fram och till våran monter uppe i Aula Nordica, stod där och väntade till klockan blev nästan precis halv då de andra droppade in.

Vi riggade upp det som skulle vara och sedan 9.30 så var det tänkt att eventet skulle dra igång, men folk dök inte upp förens vid 11-tiden då det nästan var dags för lunch.


Till lunch så bjöds det på köttbitar av ren (2-3 stycken), en bit rökt lax, en pajbit på ost och purjolök samt en bit knäckebröd. Såser och röror i form av rårörda lingon, en klick pepparrotssås samt en majonäs med räkröra.

Helt okej lunch men lite mer hade inte skadat, det var väldigt gott.


Eftersom jag teamat ihop mig med Johanna gick hon och jag i par och delade ut mint och chokladaskar till folk och försökte föra någon form av jobb-konversation.

Och mintaskarna gick åt direkt efter lunchen innan det var dags för den första av två seminarier för dagen vid 12.30


Förste talare var Lars-Johan Jarnheimer. Han höll ett bra tal med många bra punkter om hur det är att jobba inom så stora bolag som han gjort.

Och hur folk i hans omgivning resonerat gällande olika bolag.


Där efter så blev det en kaffepause med en sjukt god dessert, hallonsås i shootsglas toppad med chokladmouse och sprinklad med riven choklad ovanpå. SUPERgott verkligen, så nu vet jag vad mina shotsglas ska användas till vid nästa middagsbjudning!


Efter en god paus så blev det lite mer mingel och sedan iväg på seminarie nummer två framfört av Per Holknekt. Han berättade om sitt liv, hur hans val har fått honom att hamna både på toppen och botten och sedan upp igen.

En bra och inspirerande talare som även tog upp vikten av att "göra saker så händer saker".


Dagen led därefter mot sitt slut och vi samlades lite i utrusningen där arbetsförmedlingen ville ta lite bilder på oss och för marknadsföring av projektet.

Så said and done - jag gjorde inte så värst mycket för att få 600 kr den dagen, lyckades dock plocka på mig 5 visitkort som jag kanske hör av mig till, väntar ju fortfarande på svar ifrån Proffice...

Av Alexandra Persson - 10 november 2010 23:16

Ja, då har vi haft våran middagsbjudning med huset fullt!

Det gick jättebra och Mika och jag var som värsta proffskockarna i köket med tid och timing.


Jocke ohc Anna dök upp redan 17:30 så jag hade inte tid att sminka mig eller ta en dusch. Men jag ha städa undan och dammsuga i vilket fall.

Efter det så blev det lite konverserande och fördrink.

Jag började med toasten och vi åt dem och konverserade lite till.


Kring 19-tiden så kom Victor och Kim förbi, ungefär lagom tills att vi påbörjat middagen. De fick sina fördrinkar och slog sig ner i vardagsrummet  där det bjöds på lite spel medan jag och Mika fixade middagen.

Mika gjorde sin paradrätt "baconpasta med vitlök och örter" till oss som äter kött och jag fixade ett vegetariskt pastaalternativ med en sås gjort på grillad zucchini, stekt röd paprika och salladslök som uppskattades väl.


Till dessert så blev det en mango och passions fromage med jordgubbar.

Eftersom Anna är laktosintolerant så fick vi göra dessa på vatten istället för på mjölk -men det gick lika bra det!

Självklart så bjöds det även på kaffe och té till detta.


Nu halv tolv på natten så är det bara disken av dessert kvar att ta hand om.

Måste hinna fixa i ordning ett par av mina kort som jag ska dela ut under jobbet imorgon för arbetsförmedlingen (är lika skeptisk nu men vi får väl se imorgon).

Ta fram kläder, bestämma hur håret ska se ut (blir nog en fläta över den högra axeln), fixa allt inför make-upen. Måste se till att håra av kläderna med, för jag vill ju inte att en arbetsgivare ska nysa mig i ansiktet heller.

Nåja, 6 timmar är det i vilket fall från 9:30 till 15:30, bara att göra det bästa av situationen.


Nu ska jag bara få Mika att säga VART jag ska gå - inte lätt när allt ligger på samma ställe och man är ny i stan... Har med mig kameran så saker blir dokumenterade. Sen får jag väl försöka vara fotogenisk och kanske få VK att fotografera mig ;)


Nu ska det skrivas kort och skriva på tröjan och sen allt det andra.

Sleep well my darlings!

Av Alexandra Persson - 10 november 2010 12:45

Sitter här och läppjar på mitt "efter-lunchen" té och planerar kvällens middagsbjudning. 3 par blir vi, så det krävs lite planering.


--------------------------------------------------------------------------------------------

Kvällens meny;

Fördrink:

Chapel Hill (alkoholfritt)


Förrätt:

Toast med tomat, ost och basilika.


Huvudrätt:

Baconpasta med vitlök och örter

(veg. Zucchinipasta med paprika, salladslök och körsbärstomater)


Efterrätt:

Fromage med chokladbitar och bär (hallon/jordgubbar)

-------------------------------------------------------------------------------------------


Nåja nu ska jag ner på stan och hämta min tröja inför imorgon och sedan handla inför kvällen. Måste hinna dammsuga, duscha, hitta fina kläder och diska lite också innan vi kan dra igång ikväll.


Nåväl off I go - recept kommer i bloggen ;)

Allmänt · Familj · Jobb · Mat
Av Alexandra Persson - 9 november 2010 21:59

Jupp vann en kanongrej på Tradera nu ikväll efter all min tidigare frustration.

Och inte allt så farligt dyrt - bara hoppas att inget går sönder i frakten, kanske blir en del videobloggande då också.


Den som lever får se, gladare är jag i vilket fall *flina*

Presentation


En blogg om mitt liv och allt vad det innebär.

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5 6 7
8 9 10
11
12
13
14
15
16 17 18 19 20
21
22 23 24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards