Alla inlägg under oktober 2010

Av Alexandra Persson - 27 oktober 2010 14:15

Efter mycket om och men så har min goodiebag som jag skulle fått för länge sedan har äntligen kommit. Det var ju knappast det som utlovades i den ursprungligen, but here it goes:

------------------------------------------------------------------------

1. 6 stycken mini tejpar från "DUGA"


2. Ett set innehållande; En simpel miniräknare, en penna med 24 stycken små speglar vid skrivfästet samt en nyckelring.


3. En ansiktsmask "Sensitive skin masque" från Montagne Jenesse


4. En nagelborste med mjuka syntetstrån och hållare av rosa genomskinlig plast.


5. Ett sminkset innehållande; en rougeborste, en mascarakam/borste, en lipliner/eyeliner-pensel, en rak ögonskuggspensel samt en ögonskuggs applikator.

Alla har ett skaft är av genomskinlig rosa med insprängt glitter.


6. Ett Kitty collection London-set som innehåller; två stycken läppglans, ett i rosa och ett i vitt med glitter och två ögonskuggor på "roll on" i rosa och vitt.


7. Ett litet skrin med plats för ett läppstift och en liten spegel i locket.


8. Ett värdebevis på 1500:- hos en fotograf som bor i Stockholm och ändå ska ha 990:- för minsta paketet (4 bilder och 2 är redigerade) och 1500:- för det största paketet (15 bilder och 4 redigerade). WAIT WHAT?!

------------------------------------------------------------------------

Alltså, inte för att vara den som är DEN, men om jag ska resa till Stockholm, för att fotograferas så tänker jag då INTE betala de summorna för 4-15 bilder.

Speciellt inte när jag stått framför kameran sedan 2004.


Och vad är det med det här barnsliga stuffet som är rosa och glittrigt - kom igen, jag är fan 24 och vill väl ha LITE mer kvalité på grejerna än något en 6 åring skulle nöja sig med.


Hur tänker folk?

*suckar och funderar på vad det är för oseriöst bolag man jobbat med egentligen*

Av Alexandra Persson - 27 oktober 2010 10:11

Fick nyss ett mail av Mika som hittat ett nytt band - riktigt awesome.

Känner en likhet mellan Gary Moore, Helloween, Edguy och Sonata artica i dom *thumbs up*. Finns säkert flera likheter med andra band med de var de jag kopplade direkt till.


Åker självklart in på våran officella PVP-lista på Spotify ;)


Av Alexandra Persson - 27 oktober 2010 08:45

Jo, vaknade tidigt idag av att Mara (en av våra katter) satt och jamade.

Mika hade lyckats stänga in henne efter frukosten i sovrummet och hon ville så klart gå på lådan.


Hur som, öppnar dörren, lägger mig i sängen igen och sträcker på mig.

Klockan var bara kvart i sju så det var tidigt för mig att kliva upp egentligen.

Men upp klev jag, ut i köket och pussade på min älskling innan vi satte oss i soffan och hade lite morgonmys (dvs. ihopkurade i soffan under en filt till 7-nyheterna på tv4). Sporten var ju bedrövlig - Brynäs torskade med alldels för mycket igår så det skippar vi... Gick bättre för Luleå dock.


Älsklingen drar iväg till bussen, jag knäpper igång datorn och telefonen börjar ringa.

Mika berättar att det tydligen brinner i ett av husen längst med vägen ca 300 m bort. Så på med kläderna, fram med kameran (som hade lite batteri) och knata iväg till brandplatsen.


Väl på plats så är röken stor, mörk och tjock. Flera ambulanser, polisbilar och brandbilar är på plats och släcker en ganska så stor eld som fått fyr i en vindsvåning. Nyfiken som jag är så knatar jag ju runt och fotograferar lite.

Pratade med en polis som berättade att de brunnit långt innan han var på plats, vilket var 06:30. Inga personer uppgavs ha blivit skadade, men några var chockade. Lite titt som tätt kom det massa skum och askbitar flygandes i luften och vi var väl ett 10-tal personer som bevakade arbetet av räddningstjänsten (som gjorde ett bra jobb). Tillslut så gav min kamera upp och jag promenerade hemåt igen ungefär samtidigt som den första brandbilen lämnade platsen.

Det brann dock fortfarande, men de verkade ha elden under kontroll.


Eftersom min kamera inte är av bästa sorten så får ni nöja er med lite halvskakiga/korniga bilder då det är enda sättet att ta av blixten (blixt mot reflexvästar = bad) på skräphögen.


Med respekt för de boende i området så har jag även förvrängt ut synliga nummerplåtar och adresser, men här kommer lite bilder.

(Klicka på bilderna för att se dem tydligare)

       

Note to self: /Need på ny vettig kamera...

Av Alexandra Persson - 26 oktober 2010 11:00

God morgon kan ju vara en bra start.

Sitter och är sjukt trött, klickade igång WoW, inget vettigt från pumpan, trick or treaten eller från Horsman... Fan den här achivemeneten SUGER - kommer aldrig få mina sista 5 masker...


Annars så är det väl träning för älsklingen och jag ska försöka hitta till Umemodellen idag om allt går som det ska. Får se om det är några man känner igen där :)

Kul när det går bra i modellandet också - ska bara försöka få ordning på allt i ekonomin för lite coolare sessioner också.

Av Alexandra Persson - 26 oktober 2010 00:23

Jao, dags att borsta tänderna, ta med sig mannen och katterna till sängen för att sova. Imorgon bär det av till Umemodellen också - ska bli kul.


Natti natti!

Av Alexandra Persson - 25 oktober 2010 21:45

Som jag skrev tidigare idag så skulle jag ner på stan och göra lite ärenden.

Började med att svänga förbi NICOLE och hämta upp mitt presentkort där.

Dom ville absolut jobba med mig igen så jag ska svänga förbi med ett kort senare i veckan så får de se lite vad jag gjort, kanske hamnar med i någon annons eller så vem vet *haha*.


Då JC finns i samma galleria så passade jag på att kolla ut ett par snygga jeans (och de var sjukt snygga tbh!). Egentligen så var jag där för att kolla vad jag har för storlek, 24/30, men då är de lite långa i benen också. Som tur är så har JC gratis uppläggning i priset <3


Efter det så blev det försäkringskassan. Låååång väntan där som vanligt - som tur är finns arbetsförmedlingens jobbsökar apparater rakt över så att man kan hålla lite koll på sitt nummer. Mitt ärende hos försäkringskassan handlade egentligen om vart mina pengar håller hus. Tydligen så har posten slarvat bort mina grejer *suck* så de hade inte kommit fram, och där av inga pengar.

Fyllde i ett nytt papper, gick in till arbetsförmedlingen igen och fixade inför nästa period som är dags att lämna in på fredag. Ska vara i Stockholm på fredag för en fitting också så det blir intressant att vara på två ställen samtidigt (åker nog hem samma dag, men måste förbi pappa och hämta min stekpanna!).


Vidare så traskade jag in på biblioteket (ja jag gillar bibliotek) och kollade igenom en hel del häst och designböcker. Lånade hem 6 stycken böcker för kläder så nu ska det påbörjas med egen designade kläder - for real.

Ja - bilder kommer att finnas i bloggen och JA det kommer att gå att beställa/köpa om allt går som det ska.


När klockan var 16:16 så gick jag vidare emot bussen och kom på att jag måste ladda mitt busskort igen med nya resor. Här i norr har de ett mycket bättre system än nere i mellansverige. Här betalar du för antal resor - inte ett visst belopp. Laddade på med 10 nya resor (13 kr resan = 130 kr) och hoppade på bussen som gick 16:26 från stan.


Väl vid sjukhuset så ringer Mika och undrar vart jag är och vi bestämmer oss för att åka och handla. Blev lagom storhandling och jag beslutade att det skulle bli wok till middag - sjukt gott blev det!


    

Bilder från JC, sjukt snygga jeans 399:-....

Av Alexandra Persson - 25 oktober 2010 11:45

Precis!


Ska ner till NICOLE och hämta presentkortet där ifrån och även lämna in ett CV tänkte jag (kanske vill jobba med mig igen - who knows).

Ska börja knyta lite flera kontakter med butikerna sen tänkte jag när jag fixat mina comp-cards och så.


Ska  även förbi AMS och Försäkringskassan för lite ärenden, samt lite tygbutiker för att kolla tyger till mina designer. Måste hinna med JC och kolla in ett par nya jeans också och kanske hinner jag med bibblan också om jag har tur.


Nåja, dags att borsta ur håret och slänga på en uns med smink och ta en buss till stan - ses om några timma!

Av Alexandra Persson - 25 oktober 2010 11:00

Jo i går var det inte så mycket som hände mer än att vi hade städdag.

Slöade vid datorerna och spelade lite, sen blev det lite middag och tv + massa massa mys.

Presentation


En blogg om mitt liv och allt vad det innebär.

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13 14 15 16 17
18
19 20 21 22 23
24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2010 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards