Alla inlägg den 20 oktober 2010

Av Alexandra Persson - 20 oktober 2010 19:18

Nu ska jag medverka på en modevisning i Stockholm också i början av nästa månad, awesome! Klädprovning nästa vecka och det ser jag fram emot.


Men nu är det fokus på Umeå Fashion Weekend och klädprovningen imorgon kväll!

 

En bild från modevisningen i Ulriksdal tidigar i år.

Av Alexandra Persson - 20 oktober 2010 13:24

    


Dags för första fashion showen som jag ska på här i Umeå.

Och inte bara ska på, ska medverka i också - ska bli galet kul!

Ska du dit så lär du se mig i modeparaden på fredagen.


Ska i och för sig "bara" gå för ett märke, men vem vet kanske kan man snubbla in på andra också eller så får det vänta tills nästa år.


Har inte lagt så mycket energi på den här fashion weekenden eller modellandet eftersom jag haft lite mycket med jobb, installation av lägenheten och stan att göra sedan jag flyttade upp.


Men men, one step at the time!



Av Alexandra Persson - 20 oktober 2010 12:55

Det var inte så hemskt som jag trodde. Även om det kändes lite udda att prata och diskutera med de som ev. kan sno mitt jobb.

Tror dock att jag klarade mig rätt bra, deltog aktivt i diskutionerna och kom med många bra synpunkter.


Eftersom jag vill vara ute i god tid innan jag ska göra något sådant här så kommer jag gärna till platsen minst 30 minuter innan för att lugna ner mig och mentalt förbereda mig. Läser igenom mitt CV, andas lite, läsa igenom de saker jag skulle förbereda och sedan ta det lugnt.


Då det var dags så gick vi ner till ett rum med namnskyltar, vi slog oss ner vid respektive skylt. 8 stycken var vi på plats. Vi fick ta med oss vår namnskylt och bli fotograferade så att de kunde komma ihåg hur vi såg ut.


Därefter så fick vi höra lite om de tre som skulle hålla i intervjun, två damer och en herre, och bemanningsföretaget samt om arbetsplatsen vi sökt till.


Vi fick börja med att intervjua varandra i par, det gick väl lite så där.

Men jag såg hur de i "panelen" tittade på mig flera gånger (på ett bra sätt) så det kändes bra.


Där efter fick vi plocka fram våran sak som vi tagigt med som vi skulle beskriva oss själva med. Jag hade ju en porslinshäst med, för jag och hästar är ju som vi är. Det gick bra, jag kände att jag fick fram mina viktiga punkter där.

Direkt på det så fick vi prata om värderingsorden, kul att det blev sådana spridning på dom och hur folk hade tänkt.


Här blev det redan lite "roligare", vi fick påståenden och skulle berätta om vi tyckte de stämde in eller inte. Jag ledde konversationerna lite till och från och många höll med i det jag sa. Kom dock på mig några gånger och sa till mig själv i huvudet att "jag borde nog vänta med att säga något nu så att jag inte framstår som en diva...".

Antar att det är en egenskap man får när man gått sam-sam att pladdra på i diskutioner för bra betyg....


I alla fall. Lite rast och sen tillbaka med mer liknande påståenden och diskutioner samt scenario-arbeten innan det var dags att lämna.


Tror som sagt att det gick bra - over all, men vi är över 200 sökande och bara 60 platser... Min vanliga tur säger mig att det blir som oftast, utröstad i slutskedet.

Mika kollade dock in det jag skrivit och sa "Ja hade jag varit den som skulle anställa så hade jag gjort det direkt" - så det är bara att hoppas att han har koll på vad de vill ha på svenska sidan ;D


Presentation


En blogg om mitt liv och allt vad det innebär.

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13 14 15 16 17
18
19 20 21 22 23
24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2010 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards