Alla inlägg den 30 oktober 2010

Av Alexandra Persson - 30 oktober 2010 00:14

Ja, då har man sett SAW 3D också, filmen var sådär.

I min mening så var det alldels för mycket "gore" och obscena scener i filmen som gjorde att man blev rätt illamående stundvis.


I trailerns så fick jag en bild om att "Du" som tittade skulle bli involverad och hamna i filmens centrum - men så blev det ju så klart inte. Tråkigt när de byggt upp för så mycket potential på den delen. Det var ungefär samma gamla visa igen.


3D-effekterna var placerade på ganska så uppenbara ställen, vilket var lite småtråkigt det också.Hade varit kul om de spunnit ihop mer 3D med att du som person skulle bli involverad i filmen. Nu kändes det mer som något man rafsat ihop för att få med lite 3D-effekter.


Är filmen värd att se?

Filmen har på många ställen chans att bli riktigt grym,  men faller tillbaka gång på gång i samma mönster som tidigare men med en liten twist och ändring i historien. Det är absolut en film att se om man sett tidigare SAW-filmer (sätt ribban lägre än tänkt så kanske du blir överraskad), är man en aning känslig så är det absolut ingen film att se - hörde många som kved till med jämna mellanrum och det fanns nog ingen person i salongen som INTE skruvade på sig minst ett par gånger under filmen. Jag vände själv bort blicken ett antal gånger under de mest obscena ställena då det var riktigt obehagligt.


I betyg så får den 3/5 - jag har sett bättre och jag har sett sämre.

För mycket gore i min mening och lite för snabbt och hafsigt 3D-effektande sänker betyget mycket.


Presentation


En blogg om mitt liv och allt vad det innebär.

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13 14 15 16 17
18
19 20 21 22 23
24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2010 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards