Alla inlägg den 25 september 2013

Av Alexandra Persson - 25 september 2013 23:45

Idag har jag hunnit med att luncha på stan med Anna, det blir tyvärr alldeles för länge mellan gångerna då vi träffas!

Vi ska dock försöka peppa varandra till IKSU-träningarna (och sporra varandra till att INTE gå och dö/kräkas av utmattning efter passen!) och även försöka träffas lite oftare och köra lite catch ups.

Mitt i lunchen så ringer Mika och undrar om jag var på väg ner på stan, så att jag inte skulle missa min vaxningstid. Haha - han var mer exalterat än vad jag var ^^


Så jag travade bort till Rockin Body (bor du i Umeå så kolla in här) och vi körde igång vaxningen på halva benen först. Martina som vaxar på salongen är väldigt proffsig och resultatet känns riktigt bra så här efter ett par timmar.


För er som aldrig vaxat er förut så känns det ungefär som att dra bort ett plåster som sitter lite segt (dock så går det snabbare!) dock så är det MYCKET mindre smärta än att epilera benen (bye bye epilator!).

Där efter körde vi den brasilanska vaxningen. Den var lite mindre bekväm, men mest för att jag är så förbaskat kittlig i ljumskarna! Visst det gjorde lite ondare än benen, men SÅÅÅÅ värt det efteråt. Jag låg mest och skrattade för att det kittlades. Sist så tog vi armhålorna, tror det var 5 ryck per armhåla - och det gjorde inte alls ont, även om det kändes lite. Så vaxning är HELT klart värt det, och rakbladen och epilatorn är typ något jag inte tänker använda på ett bra tag framöver.


Efter salongsbesöket så kom Mika förbi och vi bestämde oss för middag ute, vi provade Great Eastern, som hade helt okej mat! Väl värt att äta deras sushi iaf - den var toppen! Sen cyklade vi hem och jag hann se sista perioden av Brynäs-AIK + förlängning och straffar, som vi självklart torskade...WTF...


Nu är det straxt dags för sängen - hoppas ni haft en fin dag :)

Av Alexandra Persson - 25 september 2013 10:15

Vilken morgon! Mysstund med Mika i sängen, sen härlig frukost och nu sitter jag och skriver lite svar angående Umeå Fashion Week - woop woop! Taggar rätt bra inför visningen nästa vecka och fashion week, det kommer bli episkt.


Sitter just nu och fixar med mitt hemliga projekt (som jag hoppas kan visas till helgen!), men snart bär det av in till stan för fika med Anna och sen besök hos Rockin Body.


Därefter är det lite andra ärenden (bla. handla middag) som ska göras och sist hem och ladda inför gnagetmötet.


Hoppas ni får en fin dag!

Presentation


En blogg om mitt liv och allt vad det innebär.

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25
26
27
28
29
30
<<< September 2013 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Tidigare år

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards