Alla inlägg den 3 september 2013

Av Alexandra Persson - 3 september 2013 18:45

Ja, det var ju inte direkt min mest brillianta ridning - ever....

Lagom missnöjd med min insatts - men jag är inte bättre än så här just nu.


Kände att hästen var rätt motsträvig vilket gjorde att jag fick kämpa på som fasiken för att ens få den att vilja följa med, lättare sagt än gjort. Det blev inte bättre av att jag fick tillsägelser gång på gång att rätta upp hästen, ge mer stöd på innertygeln osv. när jag verkligen försökte. Traven var rätt kaos det med. Kände verkligen att alla mina ridmuskler är borta. Verkligen helt puts veck borta. Inte ens lättridningen kunde jag hålla centrerad - vafan liksom...


Så back to basics, får se vart det här slutar. Just nu är jag oerhört besviken på mig själv, men det blir till att sparka sig själv i form och visa att jag faktiskt ÄR bättre ryttare än så här...


En sidenote är iaf att det gick bra för Ida, hon red på riktigt fint :)

Av Alexandra Persson - 3 september 2013 14:15

Snart bär det av till stallet för provridning, eller ja snart och snart, 1 timme och 30 min.

Lite nervöst är det eftersom det var ett par år sedan jag red sist. Då var det ju på små hästar (Kaspiska hästar) på Nordiclights stuteri, men stor häst var det rätt många år sedan så jag hoppas jag hittar takten snabbt.


Fick ett ryck igår och re-designade mina ridstövlar. Kapade 3 cm på skaftet och sydde fast skyddet igen efteråt. Blev riktigt bra och nu slipper jag den klämmande känslan i knävecket.


Nåja, dags att äta lite och läsa lite innan det är dags att åka iväg. Tänkte ta med mig kameran så får vi se om jag kanske kan få någon fin bild på kusen jag ska rida :)

Presentation


En blogg om mitt liv och allt vad det innebär.

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25
26
27
28
29
30
<<< September 2013 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Tidigare år

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards