Alla inlägg den 30 juli 2011

Av Alexandra Persson - 30 juli 2011 19:14

Hemma igen hos Eva och Samuli, efter att ha tittat på sambafestivalen och träffat Mikas lillasyster Essi, mamma Ulla och hennes sambo Risto. Vi åkte sedan iväg och tog en bit mat. Pasta med kyckling och pesto, pinjenötter och bacon - nom nom nom!


Nu ska Mika och jag mysa framför tvn igen med lite filmer och godis medan husvärdarna åker ut och partar lite med sambagänget :)


Av Alexandra Persson - 30 juli 2011 11:01

Idag blir det att kolla in finska mästarna i samba - Roseira som kommer här ifrån Tammerfors. Både Eva och Samuli är med i gruppen och när de tog mästartiteln så var båda med och trummade i batteriet.

Eva berättade att de själva gör dräkterna och att de börjar med att svettsa ihop ståltrådar för att kunna hålla uppe allt samt att det behövs för att kunna "bygga" kläderna.

Roseira har tagigt flera mästartitlar men senast var 2007 så självklart var alla överlyckliga när de vann i år.


Kolla gärna in deras hemsida där det finns många bra länkar och klipp som visar hur duktiga dom är!

Hemsida: http://www.roseira.net/

  


Bildbomb kommer även på det här ska ni se!

Av Alexandra Persson - 30 juli 2011 10:42

Igår var vi vi som sagt i nöjesparken Särkänniemi.

Vi såg sjukt coola fiskar, delfinshower, umgicks med Mikas kusin Sofia, åkte karuseller, åt gott och strosade runt allmänt.


Mika lyckades lura upp mig i en karusell där man låg som Stålmannen OCH som gjorde loopar! Jag som avskyr saker som går upp och ner vart ju helt skakis när jag väl kom ner - fast lite kul var det. Mina kommentarer under hela färden var "OH SHIT, OH SHIT, OH SHIT!" - Men jag överlevde, så det var kanske inte så farligt ändå.


Efter det så drog Mika och jag iväg till en restaurang/pub och åt middag.

Mika köpte till och med med sig ett ölstop.

Jag gjorde dock en tabbe och glömde min kamera (!) där, men de hade tagigt hand om den så vi ska iväg och hämta upp den idag.


Kommer en bildbomb när vi är hemma i Sverige, blev ca 400 bilder från enbart igår så....

Presentation


En blogg om mitt liv och allt vad det innebär.

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6 7 8 9 10
11 12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30 31
<<< Juli 2011 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Tidigare år

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards