Alla inlägg den 28 juli 2011

Av Alexandra Persson - 28 juli 2011 19:27

Idag har vi strosat runt i stan, kollat in gallerior och provat kläder.

Mika köpte två stycken hoods och jag provade lite kläder men beslutade mig för att vänta och se om vi hittar något annorlunda imorgon i någon av de lite mer exotiska och alternativa klädbutikerna.

Det har varit kokhett idag också, så vi har försökt få lite svalka på olika platser.

Vid forsen, i galleriorna, i klädbutiker, i musikaffärer osv.

Jag har i alla fall lyckats köpa ett Finsk-Svenskt lexikon så nu blir det hårdplugg!


Nu mot kvällen så har det blivit litet svalare och det kom en skur lite tidigare när vi satt och väntade på Eva och Samuli då vi skulle hyra film.

Så nu blir det kvällsmys vid tvn med godis och film!


Som ni förstår så har vi haft ännu en underbar dag tillsammans här i Tammerfors

Av Alexandra Persson - 28 juli 2011 11:09

Då är frukosten avklarad, Samuli har åkt till jobbet, Eva ska till sjukhuset för att få bekräftat att hon har feber (dvs inte "skolkar" från jobbet) och jag och Mika sitter och knapprar på varsin dator - men vi ska väl bege oss iväg ut på äventyr snart också.


Jag ska hoppa in i duschen nu efter den långa varma natten.

Redan nu är det supervarmt, över 27 grader i skuggan.

Och jag har lyckats få en ordentlig bränna :)


Idag är det glasgallerian, mumin-museet och titta på smådjursgården som är planen.

Men det lär bli en hel del annat också om jag känner mig och min älskling rätt ;)


Presentation


En blogg om mitt liv och allt vad det innebär.

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6 7 8 9 10
11 12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30 31
<<< Juli 2011 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Tidigare år

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards