Alla inlägg under augusti 2010

Av Alexandra Persson - 17 augusti 2010 06:25


Efter mycket om och men så kommer här lite citronfjärilar enjoy!



Du glömmer väl inte att kommentera?

Av Alexandra Persson - 16 augusti 2010 17:02

Har varit  superfint väder hela dagen så jag passade på att ta mig ut och fotografera lite. Så jag packade min ryggsäck och tog ut cykeln för en liten sväng.


Började med att fotografera lite havrefält och sedan såg jag massor av fjärilar.

Så där stannade jag till. Det kom bara fler och fler fjärilar - vilket gjorde mig superglad nu när jag faktiskt hade en kamera som visste vad fokus och vitbalans var.


Väl hemma igen så sätter jag i sladden i kameran och börjar tanka över bilderna och inser att någon har lyckats ställa in bilderna till "small" det vill säga 480x640/640x480... SUCK...


Aja ska ta mig en närmare titt på dom nu och sålla.

Kommer upp lite bilder om någon timme eller så.


Note to self: Om du någonsin lånar en kamera igen - kontrollera ALLTID att du får högsta upplösning på bilderna (man lär sig av sina misstag - antar jag)...*muttra*

Av Alexandra Persson - 13 augusti 2010 22:41

Inspelningen igår gick bra och jag hade kul på set. Fick en ganska bra kontakt med producenten Tomas så vi får väl se om det blir något mer arbete i framtiden - fick hans mail så jag ska skicka iväg ett mail till honom.

Det var grymt mycket folk där så jag tror det blir en awesome video - dock blev det ingen "club-scen" utan bara utanför och slutscenen - tror jag synns hyfsat ok på båda scenerna men vi får se när videon går live  om 2 veckor på MTV England


Efter att vi var klara med inspelningen så bar det av till tunnelbanan och vidare till T-centralen - där jag tydligen lyckat missa mitt sista tåg för natten med ca 20 minuter. Jag tänkte väl attjag kunde sitta och läsa inne på station men icke!

Klockan 00:15 blev vi utkastade av väktarna (som jag ärligt talat frågade om de skämtade) som sa att de öppnade klock 5 igen...

Lite ironiskt tittade jag på klockan och muttrade "haha fredag den 13 - min vanliga tur".


Satt där ute i ca 30 min och läste min bok innan jag fick sällskap av en trevlig herre som jag aldrig uppfattade namnet på och därefter anslöt sig två till.

Vi hade en hel del trevliga samtalsämnen och fick på så sätt tiden att gå på rätt bra. Fram mot 4 tiden så försökte jag sova, var så trött och mina fötter ömmade något fruktansvärt efter att mer eller mindre bara "stå" i högklackat i 3 timmar och där efter promenera ner för tre kullerstensbeklädda backar.


4:45 så kommer en av vakterna och öppnar och vi kunde äntligen gå in.

Mitt nästa tåg skulle inte gå förens 5:40 och den tiden gick så mycket snabbare än alla de timmar vi satt utanför och väntade. Väl på tåget så somnade jag som en klubbad säl och efter knivsta så kollade jag bussarna.

Det visade sig att det bara var 5 min mellan att tåget kom in i stan tills att bussen skulle gå - bästa timingen det här dygnet iaf.


Vid ungefär tjugo över sju så var jag äntligen hemma! Släpade in väskan innanför dörren i köket, drack 3 glas vatten, borstade tänderna (viktigt!) och däckade i sängen. Sov ända fram till lite efter 15 och trodde klockan var vid typ 10-tiden...

Så ja efter det satte jag mig vid datorn - kollade bilder från igår och pillade med lite annat.


Sen vid 18-tiden så var det ju awesome hockey! Västerås - Icebreakers (mer info hittar ni här) däckade dock efter första perioden av grym huvudvärk och hörde väl lite av andra och tredje såg jag slutet av.

Middag (flintastek och pommes) och Postkodskampen blev det efter hockeyn och sen har jag suttit vid datorn igen - har iof inte gjort så mycket vettigt, men ja ska väl ta och tuscha lite mer bilder och så efter det här inlägget.


Av Alexandra Persson - 12 augusti 2010 00:28

 

Ja - jag har bara smink på ena ögat. Behövde bara testa om färgen fungerade till klänningen eller inte...


Då har jag fixat och pillat klart inför morgondagens inspelning, så nu är det snart dags för att inta en välbehövlig dos av sömn.

Är väldigt taggad och en smula nervös - hoppas att det blir bra bara *haha*.


Hoppas jag fått många frågor att besvara imorgon natt/övermorgon morgon när jag kommer hem.


Natti natti!

Av Alexandra Persson - 11 augusti 2010 21:16

Sverige spelar just nu sin sista träningslandskamp mot Skottland innan höstens EM-kval drar igång. Det ser ut att vara en ganska så okomplicerad match för svensk del där Zlatan i sin comeback pangade in 1-0 bakom den skottske målvakten Allan McGregor - efter bara drygt 4 minuters spel.

Anders Svensson och Zlatan har ju inte dragigt jämt på ett bra tag och Sportbladet skrev självklart om diskussionen de hade då de gick upp till mittcirkeln.


2-0 smällde Emir Bajrami upp den i krysset i den 39:e minuten på ett fint pass av Anders Svensson. Ola Toivonen klappade därefter in 3-0 i den 55:e minuten assisterad av Kim Källström.

59 minuter spelade och Zlatan blir utbytt och får lite massage på bänken.


Sitter och tittar på TV8 play där de visar matchen (har ju inte kanalen på tvn -.-)

Och läser även Mårthen Bergmans referat av matchenhttp://www.everysport.com/

Bästa citatet hittils:

"Tänk att ni skakat en burk med läsk allt vad ni har i tre år. Så avslagen är den här matchen just nu." awesome referat Mårthen.


6 minuter + tillägg kvar nu så det är nog tryggt att lägga denna seger på hyllan.

Är bara att önska killarna lycka till inför EM-kvalet och hoppas att de piskar Nederländerna och vinner grupp E i höst.

Av Alexandra Persson - 11 augusti 2010 17:19

Usch och usch, nu har jag letat skor hela dagen till mina kläder och insett att de är fan DYRT med skor när man har små fötter! Måste verkligen hitta ett jobb som ger bra med pengar så att jag också kan få ha råd med ett par fina skor (äger ju enbart 3 par högklackade stövletter, 1 par gympaskor, 1 par sandaler och 2 par ridstövlar...).


Tack och lov så kom jag ihåg att Hanna (http://gourdious.blogg.se/) har galet mycket skor när vi var yngre. PM:ade henne lite desperat på Facebook - så nu sitter hon och kollar om hon möjligen hittar något par som kan passa mig.

Så det blir att åka dit på en fika och skoprovning innan inspelningen.

Tack Hanna - du är en räddande ängel!

Av Alexandra Persson - 10 augusti 2010 18:06

Ahhh är så sjukt glad just nu!

Fick precis ett mail om att jag ska vara med i en musikvideo nu på torsdag åt en DJ som är känd världen över! Känns lagom epic just nu.

Supertaggad verkligen - får väl se hur det går dock, haha.


Ska försöka få tag på mamma med så att jag kan låna hennes kamera ta lite bilder under inspelningen. Mika lånade ju med sig min kamera när han skulle till Finland så den befinner sig ju i Ume.


Nåja, ska ta och äta lite och fixa håret + börja pilla med grejer inför inspelningen.

Peace out!

Av Alexandra Persson - 9 augusti 2010 03:36

Försöker hitta insperation - får väl se om det här har givit mig lite idéer...

Vill köra lite beauty photos - har lite bildidéer på det och sen bara ta en himla massa olika poser med en bra fotograf så att jag kan hitta de perfekta vinklarna för min kropp... skulle underlätta något grovt.


Nåja ska börja posta lite av mina modellbilder här i bloggen snart igen - ska bara få "OK" av fotograferna.

Presentation


En blogg om mitt liv och allt vad det innebär.

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6 7 8
9 10 11 12 13
14
15
16 17 18 19 20 21 22
23
24
25 26 27
28
29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards