Alla inlägg under augusti 2010

Av Alexandra Persson - 19 augusti 2010 01:59

Nå så jag var lite hungrig tidigare ikväll och bestämde mig för att göra en omelett!

Som traditionen säger så ska ju omeletten vara halvmåne-formad, och jag brukar på något vänster ALLTID strula till det och få scrambled eggs istället.

MEN - idag kom jag på knepet hur jag ska göra och det här blev resultatet:


   


Visst ser den grymt snygg ut och god var den också!

Mat
Av Alexandra Persson - 18 augusti 2010 17:45

Patrik Larsson postade på sin FB att hans rekord var att skriva 39 ord, 0 felstavade på 60 sekunder - jag var ju så klart tvungen att se hur snabbt jag skrev - and here you go:


 

Kan du slå det? Gå in på: den här länken

Kommentera gärna ditt resultat och posta en länk till ditt inlägg printscreen på din sida :)

Av Alexandra Persson - 18 augusti 2010 16:06

Hittade in på http://valpen.bloggagratis.se sida och ninjade det här frågeformuläret av honom - trevlig läsning!


61 FRÅGOR OM MIG

1.HUR GAMMAL ÄR DU OM FEM ÅR?

29

2. VEM TILLBRINGADE DU MINST 2 TIMMAR MED IDAG?

Min dator (tråkigt att bo själv ju...)

3. HUR LÅNG ÄR DU?

157 cm

4. VILKEN ÄR DEN SENASTE FILMEN DU SETT?

Såg Uptown Girls med bland annat Brittany Murphy i en av rollerna på TV3 igår.

5. VEM RINGDE DU SENAST?

Aleksander

6. VEM RINGDE DIG SENAST?

Aleksander

7. HUR STOD DET I SENASTE SMS:ET DU FICK?

Hej! Ditt saldo börjar bli lågt. Vet du om att du kan tanka på via både kontantkort och internetbank?

Läs mer på www.comviq.se

8. FÖREDRAR DU ATT RINGA ELLER SKICKA SMS?

Beror till vem jag ska ha tag på och vad det gäller.

9. ÄR DINA FÖRÄLDRAR GIFTA ELLER SKILDA?

Skilda

10. NÄR SÅG DU SENAST DIN MAMMA?

På mormors begravning - så i början av månaden.

11. VILKEN ÖGONFÄRG HAR DU?

Blåa

12. NÄR VAKNADE DU IDAG?

Klockan var väl kring 10 eller så.

13. VILKEN ÄR DIN FAVORITJULSÅNG?

Gläns över sjö och strand eller Last christmas

14. VILKEN ÄR DIN FAVORITPLATS?

Beror på vad jag ska göra, men ett stall eller i Mikas famn

15. VILKEN PLATS FÖREDRAR DU MINST?

Någonstans där jag måste stå i kö länge och folk framför inte vet vad de ska göra/gör det lååångsamt.

Typ tjejer på krogen - det tar INTE 10 minuter att pissa - jag LOVAR!

16. VAR TROR DU ATT DU BEFINNER DIG OM TIO ÅR?

Inte i Uppsala i alla fall - kanske Umeå eller närliggande städer.

17. VAD SKRÄMDE DIG OM NATTEN SOM BARN?

Folk som var elaka

18. VAD FICK DIG ATT VERKLIGEN SKRATTA SENAST?

Pasis länk på Facebook

Skrattade riktigt ordentligt - men jag skulle fan varit lika rädd om det var jag *tror jag*.

19 . HUR STOR ÄR DIN SÄNG?

Min säng, soffan eller madrassen?

20. HAR DU STATIONÄR ELLER BÄRBAR DATOR?

Stationär ofc! Sjukt svårt att gamea på laptop ju. Ska dock införskaffa en laptop någon dag.

21. SOVER DU MED ELLER UTAN KLÄDER PÅ DIG?

That's for me to know and not for you to find out!

22. HUR MÅNGA KUDDAR HAR DU I DIN SÄNG?

Tre - en som jag sover på/under och två som oftast åker ner på golvet.

23. HUR MÅNGA LANDSKAP HAR DU BOTT I?

Räknar vi "bo" som i att vara skriven eller som att ha stannat och sovit i?

24. VILKA STÄDER HAR DU BOTT I?

Uppsala och Norrtälje kan jag ju garanterat räkna in iaf - annars så hänvisar jag till det förra svaret.

25. FÖREDRAR DU SKOR, STRUMPOR ELLER BARFOTA?

Högklackat/gympaskor eller barfota. Raggsockor på vintern!

26. ÄR DU SOCIAL?

Mja jag är inte osocial i vilket fall ^^

27. VILKEN ÄR DIN FAVORITGLASS?

Kokos, choklad eller pistach *om nom nom*

28. VILKEN ÄR DIN FAVORITEFTERÄTT?

Men åh... finns ju massor av gott ju!

29. TYCKER DU OM KINAMAT?

Jo det gör jag, nudlar och jag är bästa vänner - undviker dock det som är lite väl kryddat.

30. TYCKER DU OM KAFFE?

Nej fy! Lär aldrig bli kaffedrickare - te, läsk eller saft här.

31. VAD DRICKER DU TILL FRUKOST?

Te eller oboy. Blir en vitamin C-brus då och då också.

32. SOVER DU PÅ NÅGON SÄRSKILD SIDA?

Jag brukar lägga mig så att jag tittar in mot väggen när jag ska sova - men hur jag sen sover blir att kolla.

33. KAN DU SPELA POKER?

Ja, men föredrar det inte då jag brukar förlora...

34. TYCKER DU OM ATT MYSA?

Att mysa är underbart, framför tvn, i sängen eller på bio - fungerar lite vart som.

35. ÄR DU EN BEROENDE MÄNNISKA?

Behöver internet och min telefon. Annars så har jag inga andra laster som jag vill göra officella.

36. KÄNNER DU NÅGON MED SAMMA FÖDELSEDAG SOM DU?

Ja - finns rätt många.

37. VILL DU HA BARN?

I framtiden ja absolut.

38. KAN DU NÅGRA ANDRA SPRÅK ÄN SVENSKA?

Engelska, Franska, lite Nederländska och försöker för stunden lära mig Finska.

39. HAR DU NÅNSIN ÅKT AMBULANS?

Nope *peppar peppar ta i trä*. Polisbil har jag däremot åkt!

40. FÖREDRAR DU HAVET ELLER BASSÄNG?

Nå varmt hav funkar annars så vill jag gärna ha tempererat vatten.

41. VAD SPENDERAR DU HELST PENGAR PÅ?

Dataprylar, hästprylar, fika eller vännerier.

42. ÄGER DU DYRBARA SMYCKEN?

Har ett par som dock ska säljas...

43. VILKET ÄR DITT FAVORITPROGRAM PÅ TV?

CSI (de flesta av dom), Bones, The mentalist och Navy CIS.

44. KAN DU RULLA MED TUNGAN?

Ja klart ^^

45. VEM ÄR DEN ROLIGASTE MÄNNISKAN DU KÄNNER?

Do I know funny ppl?!

46. SOVER DU MED GOSEDJUR?

Nej, men jag har sparat mina två gosedjur.

47. VAD HAR DU FÖR RINGSIGNAL?

Over the hills and far away - Nightwishs version

48. HAR DU KVAR KLÄDER SEN DU VAR LITEN?

Har kvar mina första skor... Undrar vart dom är dock *funderar*

49. VAD HAR DU NÄRMAST DIG NU SOM ÄR RÖTT?

Min hårtork som är plastigt röd och svart..

50. FLIRTAR DU MKT?

Bara med min älskade Mika <3

51. KAN DU BYTA OLJA PÅ BILEN?

How hard can it be? Det är något att kolla oljestickan och sen hälla i ny olja.... I think....

52. HAR DU FÅTT FORTKÖRNINGSBÖTER NÅGON GÅNG?

Nej har inte tagigt körkort ännu. Blir så när man bor i storstad där bussarna går var 10:e minut.

53. VILKEN VAR DEN SENASTE BOK DU LÄSTE?

Vampyrens Märke - första delen av House of Night

54. PREMUNERAR DU PÅ NÅGON VECKOTIDNING?

Nope, men läser Hemmets och alla de där en snabbis när pappa har dragigt hem de från jobbet.

55. DANSAR DU I BILEN?

Nä jag dansar på nattklubbar - men jag sjunger (läs: ylar) i bilen!

56. VILKEN RADIOSTATION LYSSNADE DU SENAST PÅ?

Vem behöver radio när du har Spotify?! Nåja i bilen blir det Rock klassiker, men vill hellre ha Bandit.

57. VAD VAR DET SENASTE DU KRAFSADE NER PÅ ETT PAPPER?

Tider för mina bussar och tåg till musikvideoinspelningen förra veckan.

58. NÄR VAR DU I KYRKAN SENAST?

5:e augusti 2010- mormors begravning

59. VEM ÄR DIN FAVORIT LÄRARE?

Joan Lindberg (Samhäll) eller Lars Lundqvist (Engelska)

60. KAMPAT I TÄLT SOM LÄNGST?

Uhm typ tre veckor som längst.

61. DEN SENASTE SOM GJORDE NÅGOT SPECIELLT FÖR DIG?

Hanna - lånade ut sina superfina skor till mig för musikvideon <3

 

Av Alexandra Persson - 18 augusti 2010 15:30

    

Jupp I'm gonna be in a runway show!

Tre gånger varje dag under den 28-29:e i Stockholm (Ullriksdals slottsträdgård).

Det är fri entre så hoppas att ni som kan kommer förbi och kollar - kommer bli awesome!


Letar också efter en fotograf som gärna vill ställa upp och ta lite bilder under visningarna - vore grymt kul att ha lite bilder där ifrån.

Av Alexandra Persson - 18 augusti 2010 01:18

Dags att kyrpa ner i sänge nu - trött som en gnu ^^

Natti natti

Av Alexandra Persson - 17 augusti 2010 21:30

Har precis fått reda på att jag ska vara med på Christos Masters den 2:a september som caddie åt någon kändis *yay*.


Det kommer att finnas flera radiokanaler och tv-team på plats och tävlingen kommer också att sändas i ett specialprogram i TV8 och Viasat Golf.

Vore ju rätt awesome att synnas i det programmet!

Så nu blir det att kolla ut en snygg kjol och sådant för det med.


Ska du dit och titta eller kanske själv vara med i vimmlet?

Av Alexandra Persson - 17 augusti 2010 09:30

Här kommer de sista fjärilarna för den här gången - påfågelögon... Eller?

Ett påfågelöga ---- flera påfågelög...on?

Nåja - mera fjärilar!



Kommentera gärna!

Av Alexandra Persson - 17 augusti 2010 08:06


Här kommer några nässelfjärilar som jag lyckades fotografera!


 


Feel free to comment!   

Presentation


En blogg om mitt liv och allt vad det innebär.

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6 7 8
9 10 11 12 13
14
15
16 17 18 19 20 21 22
23
24
25 26 27
28
29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards