Alla inlägg den 8 augusti 2010

Av Alexandra Persson - 8 augusti 2010 16:35

Hittade en ny artikel på DN.se som jag tyckte passade bra att blogga om.


Myggor är nog den typ av insekt som jag ABSOLUT avskyr mest (bromsar och flugor kommer på en god andra plats). Dels för att jag tror att jag är allergisk mot deras saliv och svullnar upp som om det vore ett getingstick varje gång de sticker mig. Kliar nå fruktansvärt gör det med!

Jag brukar få mina bett på rätt konstiga ställen - nyckelbenet, mellan fingrarna, hälen osv. Förstår inte vad det är som gör att de biter just DÄR...


Nåja i artikeln och filmklippet så visas äckligt mycket mygg (tack och lov är de döda/påväg att dö) så de här fällorna kanske vore något för Sverige att införa främst här i norra Uppland där det är så galet mycket mygg...


Brukar du också få myggbett på konstiga ställen eller tycker du att myggor är trevliga djur? Kommentera gärna!

Presentation


En blogg om mitt liv och allt vad det innebär.

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6 7 8
9 10 11 12 13
14
15
16 17 18 19 20 21 22
23
24
25 26 27
28
29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards