Alla inlägg den 26 februari 2013

Av Alexandra Persson - 26 februari 2013 21:17

Nog för att det blev förlust på övertid, men det är stor skillnad på den här matchen och hela 2013's spel.

Dom har hittat något killarna, och HV71 är knappast ett dåligt lag att stjäla en poäng ifrån. Tyvärr så lyckades AIK plocka en 3:a på hemmaplan mot Växjö, och läget blev direkt mycket sämre - 3 poängs skillnad.


På torsdag är nästa match, hemma mot MoDo, och med dagens spel från första och tredje perioderna så är jag övertygad om att Brynäs vinner den matchen. Hoppas verkligen på mycket tryck i arenan då - synd bara att man själv inte kan vara på plats. Luleå får se till att straffa gnaget - gärna med en 10-0 seger (Mika lovar att Luleå ska vinna i alla fall - så jag får lita på honom :P )
Med andra ord så bör Brynäs ha 72 poäng och AIK 66 poäng efter den omgången om allt går som det "ska".


Tisdag nästa vecka, Brynäs-Linköping och Timrå-AIK. Tyvärr så tror jag att AIK vinner sin match och Brynäs förlorar sin. Vilket gör att poängläget 72 - 69


Det med andra ord gör att Brynäs MÅSTE nu på lördag i ödesmatch mot gnaget plocka minst 1 poäng för att säkra slutspelet. Det är här det kommer att avgöras. Ursch vad jag ogillar att behöva lita på andra lag, men så blir fallet när ens eget har haft en riktig jävla svacka - men idag såg jag ett stor ljus och MYCKET positiva besked.


Tycker även det är synd att det blivit så mycket mediaskriverier om Brynäs. Både som lag och organisation, men det är klart att psykologin startar så fort man hittar ett lag med problem, och som regerande svenska mästare är det knappast något som gör laget till ett mindre "objekt". 

Av Alexandra Persson - 26 februari 2013 13:45

Hade planerat att skriva lite igår men hade fullt upp med annat hela kvällen. Började bland annat att kolla och korrekturläsa lite på en hemsida åt en väns företag. Blir nog helt klar med den idag om allt går vägen.

Vidare senare på eftermiddagen lagade jag kåldolmar från scratch, det tar rätt lång tid - men satan så gott det blir!

Avslutade kvällen/natten med lite Oscarsgala innan sömnen kickade in.


Idag funderar jag på hur mycket jag ändå vill hinna med idag:

* Städa + diska

* Laga kycklingwok för matlådorna

* Gå igenom resten av hemsidan

* Fixa fotoläxan inför sista gången på fotokursen på torsdag!

* Träna

* Kolla ishockey! MÅTTE Brynäs ta minst 2 poäng mot HV71 ikväll och Gnaget torskar mot Växjö!


Nåja, carpe diem mina vänner!

Presentation


En blogg om mitt liv och allt vad det innebär.

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2013 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Tidigare år

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards