Alla inlägg den 7 februari 2013

Av Alexandra Persson - 7 februari 2013 17:52

Nu blir det middag, pasta och köttfärssås *om nom nom* innan jag tar bussen ner på stan för att gå på fotokurs :D

Av Alexandra Persson - 7 februari 2013 12:45

Urk... Chrome går och dör för mig så nu är det fjärde gången gillt - annars struntra jag i det här inlägget...


Dagen har till en början bestått av Facebook- och nyhetssitesläsning, té och omelett till frukost, lite chattande med awesome folk och vidare försökt reda ut vad som är fel med min dator. Det blir nog att blåsa den relativt snart, för jag orkar inte med det här längre :P


På Facebook så postade en vän till mig ett inlägg från Blondinbellas site där hon berättar sin historia om näthatet. Hennes inlägg grundar sig på Uppdrag gransknings avsnitt som sändes igår, om näthatet mot kvinnor. Som bekant följer jag inte någon "storbloggerska", och jag har en hel del skilda tankar och åsikter som skiljer sig från Bellas, men jag anser att INGEN borde få genomleva de här sakerna som hon, de kvinnor i uppdrag gransknings inslag eller övriga människor fått göra.


Det gör mig förbannad, arg och jag kan inte förstår hur man kan vilja skrämma och hota människor på det här viset - och inte straffas för det!


Mina tankar går direkt till stalkningslagen. Konstruerades inte den just för att HJÄLPA de utsatta och att de IQ-befriade rikspuckon som skriver eller begår dessa obehagliga handlingar straffas för sina handlingar?

Många av dom verkar ju inte ens kunna stå för det dom sagt och gjort, precis som om det vore någon oseriös lek...

Nä arg blir jag, jävligt arg...


Men men, nu släpper jag det tillfälligt. Tänkte försöka vara lite produktiv med bildredigering idag också samt ringa lite samtal om helgens modevisning - so I better get going!


Peace out <3

Presentation


En blogg om mitt liv och allt vad det innebär.

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2013 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Tidigare år

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards