Direktlänk till inlägg 26 maj 2010

Gaaah! Grafikproblem *suck*...

Av Alexandra Persson - 26 maj 2010 16:09

Jaha, nu börjar min dator skälla på mig och vill ha nya bitar.

Det började med att skärmen helt plötsligt la av när jag satt och gameade.

Skärmen blev helt svart samt signalerade "No signal". "Fine" tänkte jag och vred lite på systemenheten på golvet för att se om någon kabel inte satt som den skulle (har nämligen haft det problemet förut med min gamla skärm), men så var inte fallet.

Allt var precis som det skulle och jag såg ut som ett frågetecken innan jag tvingade fram en manuell avstängning och omstart då ingenting hände.


Öppnade upp chassit och visst, det var en smula varmt där inne. Men inte så varmt att den borde stänger ner burken. Och absolut inte enbart skärmen.

Satte mig på golvet och började kolla runt noga och hittade nada.

Inget bränt, inte farligt mycket damm, fläktarna snurrade som de skulle...


När jag satte mig på stolen igen så väntade jag länge och väl innan alla processer laddat klart, kollade efter nya som ev. inte varit där förut men hittade inget konstigt där heller.


Bootar upp WoW igen och får årets freeze of the year på inloggningsskärmen följt av ett felmeddelande (självklart!). Tydligen så har min grafikkortsdrivis slutat fungera - grattis!

 


Efter att jag klickat på "OK" och stängt ner WoW så ser hela mitt skrivbord ut som om jag sitter på en burk med windows NTv3.1 Lagom stressad så bootar jag om burken och fyller i felrapporten till Windows. Därpå så kör jag en rapport via Everest och sparar den, uppar lite drivisen och kör en ny rapport och jämför om något annat skiljer sig mer än bara just nummrena på de nya drivrutinerna.


Bootar burken igen på vanligt sätt och uppstarten går galant, väntar så att allt hinner ladda ordentligt. Provar att köra igång lite simplare saker så som stepmania och photoshop, inga problem. Kör sedan WoW och märker inte av något på minst 1 timme då jag går och svarar i telefon och allt bara DÖR igen!


Vete fan vad som är problemet men helt klart är att min burk inte vill att jag ska göra något grafikkrävande... Har du själv upplevt det här eller har något tips så är du välkommen att skriva i kommentaren.


Och nej inte köpa nya grejer, jag är för fattig för det - donationer är dock välkommna!


/Alexandra

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Alexandra Persson - 10 januari 2016 21:14

Idag har vi sovit länge och sen på eftermiddagen drog vi iväg och handlade. Vi var på jakt efter en spole till symaskinen och tavelramshyllor. Vi kom hem med tavelramshyllor, en pedalhink till toan uppe, en ny matta, 2 nya lampor, en löpare, middag (...

Av Alexandra Persson - 5 januari 2016 21:59

Ja nästan ett år har gått sedan jag bloggade sist. Mest för att jag inte haft ork eller lust. Mycket har däremot hänt under 2015, och den främsta anledningen till att jag skriver här är för att jag håller mig på instagram ( @modelalexandrapersson )...

Av Alexandra Persson - 18 januari 2015 23:36

Ibland blir inte livet som man vill. Mitt liv blev verkligen inte som jag planerat de senaste 6 månaderna.   Vi kan väl ta det från vart vi är just nu; sjukskriven på 100% tills jag mår bättre. Många dagar har sedan början av december bestått a...

Av Alexandra Persson - 20 augusti 2014 22:13

Innan stadsbiblioteket bestämde sig för att flytta ut alla böcker så hann jag med att låna ett gäng. Blandat med hästböcker, träningsböcker och dvder samt en designbok. Känner att jag har hamnat i en sådan där "bokmals"fas igen så hoppas att de som j...

Av Alexandra Persson - 18 augusti 2014 22:04

Jag vet, det är väldigt sporadiskt nu. Jag har egentligen inte så mycket nytt att skriva om heller. Jobb jobb och en Mika som är i Finland. Jag har - helt ärligt- ganska tråkigt. Det här med att Mika inte är hemma är jäääääättetråkigt :P   Hopp...

Presentation


En blogg om mitt liv och allt vad det innebär.

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26
27
28
29
30
31
<<<
Maj 2010 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Tidigare år

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards