Alla inlägg den 28 maj 2010

Av Alexandra Persson - 28 maj 2010 02:13

Då var det äntligen dags för årets största fototräff, i alla fall för min del.

I morgon bär kosan av till Hallstahammar där jag kommer sluta samman med en mängd fotografer, modeller och stylister.

Tror det kommer att bli toppen och jag är laddad som bara den!


Ska bli kul att träffa massa bekanta ansikten, men även nya.

Hoppas att jag kan knyta några viktiga kontakter nu i helgen och det kommer garanterat att komma upp bilder efter helgen.

Frågan är bara hur mycket som inte kommer upp pga. x-rated regeln.

Men misströsta inte, det som inte kommer upp här kommer förmodligen upp på hemsidan (som ännu inte är klar efter allt datatrasslande).


Här följer några bilder tagna under tidigare träffar!


Dags att packa det sista och sen sova!

Sleep well and don't let the bedbugs bite ya!

/Nattalven



Av Alexandra Persson - 28 maj 2010 00:08

 

Så då var den andra semin avklarad!

Tyvärr gick inte Anna vidare men det var många bra låtar som gjorde det.

Bäst ikväll var Israel och Turkiet som båda var favoriter redan innan.


Precis som i förrgår så kommer här ett inlägg om mina kommentarer och självklart min lista i slutet. Hörde bara de två första låtarna lite vagt eftersom jag stod i köket (med tv:n på högsta volym dock) och sprang mellan som en iller till och från. Så är omdömet inte 100 på de låtarna så vet ni varför.


01 - Litauen: Fem klämkäcka män som lever ut sina instrumentala fantasier på upplåsbara plastinstrument, hm jaha? Bra dansmoves där alla rör sig i jämn takt och sjunger jämt. Oj oj! Nu blev det strippshow med glammiga silverkallingar!

Årets nakenchock? Nå väl, låten var trallvänlig och medryckande.

Går låten vidare? Ja.


02 - Armenien: Härlig och catchy låt sjungen av en duktig sångerska, även om jag ogillar hennes vibraton.

Men jeans och en topp med släp, hittade de inget finare?

Bra låt som går vidare.

Går låten vidare? Ja.


03 - Israel: Pricksäker på tonerna, bra framförd.

Mycket av framförandet kändes verkligen "idol", som han ju faktiskt var med i.

Scenvana har han i vilket fall och bra gjorde han det.

Går låten vidare? Ja.


04 - Danmark: En bra låt som kan gå vidare, men det är nog gränsfall.

(Hade faktiskt inte så mycket mer att säga om Danmark)

Går låten vidare? Nej. 


05 - Schweiz: Det första jag ser är massor av julgranskulor i silver!

En oerhört tråkig låt på de språk som talas i Schweiz.

Pluspoäng för damerna i de snygga klänningarna.

Och nej, det regnar inte män. Det regnar inte pengar och det regnar absolut inte guld över Schweiz bidrag år 2010...

Går låten vidare? Nej.


06 - Sverige: Häftigt med alla ljusstavar och vilket ös från publiken när låten började! Lät riktigt bra ända fram tills kören kom in och bakgrundsljudet nästan dränkte Annas och körens sång!

Men som jag skrev direkt efter att Anna vunnit i Melodifestivalen, så tror jag att Europa inte uppskattar hennes bidrag lika mycket som svenska folket gör.

De flesta av oss har ändå lärt känna henne och hennes säregna röst genom Idolresan och jag tror att hennes röst kan framstå som "konstig" i mångas öron.

Jag tycker Anna gjorde bra ifrån sig dock!

Går låten vidare? Ja (eller jag hoppas det i vilket fall, men det blir nog tufft).


07 -Azerbajdzjan: Ett bra framträdande med god scennärvaro från samtliga på scenen. Dock så var det falskt till och från hela sången igenom.

Går låten vidare? Nej.


08 -Ukraina: Min första tanke var "Shit vilken snygg tjej!" när hon drog av sig huvan. Fin sång med bra toner. Fick lite Within Temptation vibbar av låten, men mycket  mer popig och med lägre tonart. Inte helt rent igenom sången.

Går låten vidare? Ja.


09 - Nederländerna: Nog för att vissa droger är lagliga i Nederländerna, men vad sjutton tänkte den som skrivit scenkoreografin här egentligen?!

Låten är lagom trallvänlig men går den vidare, nej det tror jag inte.

Mot slutet lät det som en tjatig dansbandslåt där refrängen gick på repeat.

Går låten vidare? Nej.


10 - Rumänien: Woot! De har ninjat Lordis eldshow från 2006!

En helt okej låt som kommer att gå till final. Jävlar vilken pipa damen har!

 

Går låten vidare? Ja.


11 - Slovenien: Ja... Första riffet på gitarren lät ju bra.

Sen blev det bara oljud i mina öron.  Har i vanliga fall oerhörda problem med folkmusik och den här gjorde mig inte det minsta mera positiv.

Duktiga musiker och sångare, men inte tillsammans. Nej, Nej, NEJ!

Går låten vidare? Nej.


12 -Irland: Vackert vackert. En fint komponerad låt som passar sångerskan bra. Tror dock att sveriges rödtott Shirley Clamp hade gjort låten ännu bättre!

Vidare går den i vilket fall!

Går låten vidare? Ja.


13 - Bulgarien: Bra inledning med inoljade dansare för att späda på sexappealet.

Tycker mest att det lät som massa diskodunk, svag sånginsatts och väldigt mycket "oohhhhh". Ingen hit hos mig inte - den går inte vidare.

Går låten vidare? Nej.


14 - Cypern: En blivande flickidol? Väldigt tråkig refräng och det lät väldigt ansträngt större delar av låten. Sorry det är ingen låt jag vill höra på radion i sommar i vilket fall.

Går låten vidare?  Nej.


15 - Kroatien: Fin, harmonisk ballad som sakta ökar i tempo.

Ser dock ut som om de är direkt utsprugna ur Victorias Seacret- fashionshow, bara vingarna som saknas. Fast de hade ju vitryssland paxat i år!

Skulle bli oerhört förbryllad om den här inte går vidare.

Går låten vidare? Ja.


16 - Georgien: Bra framförd låt av en tjej som skulle kunna bli riktigt stor om hon får möjligheten att arbeta med profsiga låtskrivare. Förstår dock varför Celiné tackade nej till låten då den var lite för mycket upp och ner på vissa ställen.

Går låten vidare? Ja.


17 - Turkiet: Oh yeah! Rock on!Ett härligt band som tar för sig på scenen.

Skulle inte dissa att se en konsert med dem om de nu skulle komma till Sverige. Men snälla, lämna leksaksroboten hemma i leklådan istället!

Går låten vidare? Ja.


Så en snabb sammanfattning, de länder som går vidare enligt mig:

01- Litauen, 02- Armenien, 03- Israel, 06 - Sverige, 08 - Ukraina,

10 - Rumänien, 12 - Irland, 15 - Kroatien, 16 - Georgien och 17 - Turkiet.


De som gick vidare var:

02 - Armenien, 03 - Israel, 04 - Danmark, 07 - Azerbajdzjan ,

08 - Ukraina, 10 - Rumänien, 12 - Irland, 14 - Cypern, 16 - Georgien

och 17 - Turkiet. 7/10 den här gången också!

Kvällens suprise var väl att Kroatien inte gick vidare istället för Cypern.


Idag får de svenska kommentatorerna, Christine Meltzer och Edward af Sillén, ett mycket bättre omdömme. Inga påhopp och de hade faktiskt koll på vad de pratade om idag. Så helt klart en bra insatts av dem.


Anna med bakgrundssångare gjorde ett bra uppträdande och kan väl se det här som en "PR & förturné" inför vad som kanske komma skall.


Final på Lördag, får se om jag hittar en tv, lite papper och en penna då.

Nästa inlägg på g nu - chipp!

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


En blogg om mitt liv och allt vad det innebär.

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26
27
28
29
30
31
<<<
Maj 2010 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Tidigare år

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards