Alla inlägg den 13 juni 2013

Av Alexandra Persson - 13 juni 2013 09:30

Som ni vet har min jobbsituation knappast varit något att skryta med sedan jag slutade plugga. Något som gjort att jag stått i kö sedan i februari för att få gå en administrativ utbildning via Arbetsförmedlingen. Först så var den preliminära tiden i slutet av maj, sen blev det kring midsommar och i tisdags så fick jag ett nytt besked...


Eftersom de som utbildar just nu (Lernia) inte har fått förlängt kontrakt, utan upphandlingen har gått till MiRoi, så har nu en överklagansprocess inletts. Vilket resulterar i att jag som just nu står som nummer 4 på listan får vänta fram tills i september *suck* för att få börja läsa. MEN det blir värre... Om Lernia skulle få för sig att bara sluta undervisa när deras kontrakt går ut, så tar det ÄNNU mer tid innan alla är klara så att jag kan börja....


Så när jag fick det beskedet i tisdags så kändes ju livet väldigt drygt, en dag som innan dess varit rikigt produktiv och bra. Men igår så kom en liten twist på hela grejen. Då ringer min chef från Thoréngruppen och ville förlänga mitt kontrakt över sommaren - dock bara timmar och ingen speciell tid är garanterad. Men det är i alla fall något :)


Vi hoppas på att det blir lite fler positiva erfarenheter den här sommarn :)

Nu är det för frukost och sen dagens första träningspass!


Presentation


En blogg om mitt liv och allt vad det innebär.

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10
11
12
13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2013 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards