Alla inlägg den 5 juni 2013

Av Alexandra Persson - 5 juni 2013 13:15

Satt vid frukostbordet och diskuterade lite angående kvällen och så då Mika ska ta båten över till Finland, (blir gräsänka i drygt 2 veckor) då telefonen ringer och min handläggare på Arbetsförmedlingen ringer och berättar om en arbetsförlagd utbildning som han tyckte lät intressant för mig och som han hade lämnat in mig som intressant för då en annan person inte varit behörig för det.


Väldigt omtumlande då jag gått och väntat sedan i februari på att få gå en helt annan utbildning som mer riktar sig till det jag vill jobba med. Moroten här var väl att det skulle ev. resultera i jobb efteråt.


När jag pratat med en av utbildarna så känns det lite småkonstigt, det är ju en möjlighet, men inte alls det jag vill arbeta med. Och framför allt - INGEN garanti - till jobb... Vet inte riktigt hur jag ska ställa mig till det här men bokade in ett möte med honom på tisdag och jag lär nog bestämma mig då. Min magkänsla säger rätt mycket nej, men man ska inte sparka undan de möjligheter man får så jag får en vecka på mig att grubbla.


Annars idag så ska jag åka in till stan och umgås med marknads-gänget! Middag och umgänge sen hem till katterna. Får se hur mycket jag hinner göra nu medans Mika är borta i Finland. Mycket som står på agendan faktiskt.

Nåväl hoppas ni alla läsare få en supermysig dag!

Presentation


En blogg om mitt liv och allt vad det innebär.

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10
11
12
13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2013 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards