Alla inlägg den 2 mars 2013

Av Alexandra Persson - 2 mars 2013 13:46

Okej jag var ute i köket för att göra lite lunch, bla. koka ägg och fixa några knäckebrödsmackor. Går tillbaka ut till datorn och fastnar med diverse olika saker här. Efter en stund så hör jag hur något plastigt "hoppar" och känner en popcorn-doft... Yaaay, brända ägg - så nu luktar hela köket popcorn *facepalm*

Av Alexandra Persson - 2 mars 2013 12:15

I morse när jag och Mika höll på och vakna så berättade vi för varandra om våra drömmar som vi haft under natten. Mika hade i en av sina drömmar befunnit sig i Finland bland både familj och andra som han inte visste vilka de var. En av de som han inte kände igen, men som verkade känna honom, var en äldre dam som han hade en konversation med (på finska) som satt ute i solen och drack kaffe med en annan dam. Själv så drack han en öl, och damerna pratade väl om honom som om de kände honom väl och berömde hans vackra klocka som han fått av sin bror.

Då Mika beskrev kvinnan närmare så tyckte jag att det lät kusligt likt en beskrivning av min mormor. 


Till saken hör det att Mika har aldrig  träffat min mormor, då hon gick bort innan de fått möjligheten att träffats, och jag har bara en bild på henne som ligger på min dator. Jag har aldrig visat honom den förens idag när jag frågade om det var "henne" som han sett - vilket han svarade att det var. Så kanske finns det en plats där våra älskade befinner sig även efter att de lämnat oss - för att han skulle fantisera ihop en EXAKT bild av min mormor (i andra kläder dock än de på bilden) känns väldigt osannolikt.


Nåja, vidare idag så har Brynäs en måste-match, minst en poäng på Hovet och killarna är klara för SM-slutspel då AIK är de enda som hotar och kan max få 5 poäng av de 6 de ligger bakom. 16:00 smäller det så vi får hålla alla tummar och tår att det vinner!


Skaffade btw Twitter igår - omg - @Trestel_Swe så hittar ni mig ^^

Presentation


En blogg om mitt liv och allt vad det innebär.

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25 26 27
28
29
30
31
<<< Mars 2013 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Tidigare år

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards