Alla inlägg under augusti 2012

Av Alexandra Persson - 15 augusti 2012 10:45

Det har varit både höga toppar och djupa dalar än så länge den här veckan, mitt liv är inte alltid så lätt som det ser ut, men jag slåss för det jag anser är värt att slåss för.


Idag har jag en känsla av att det bör bli en bra dag. Ska snart ta mig ner till stan för att träffa Julia och repetera lite filmmanus, sen blir det kanske en sväng på stan, eventuellt en klädprovning inför modevisningen på Sunset Park nästa helg innan kvällen är slut och sist ska jag hem och ta det lite lugnt med lite hemsidepillande. Och imorgon är det dubbning som står på schemat. Självklart så håller vi tummarna för lite jobb här i veckan också - annars har jag ju mitt nya projekt som är i full gång :P

Av Alexandra Persson - 14 augusti 2012 19:15

Här kommer ett klipp som TV4 gjorde för ett par veckor sedan. Kollar ni hela så ser ni mig ca 15-16 sekunder in i klippet :)


Umebor%20g%C3%B6r%20Zombiefilm

Av Alexandra Persson - 10 augusti 2012 08:15

Efter en lagom lång tid lyckades jag dra mig ur sängen efter att mina muskelfibrer i låren förklara att de fortfarande lever. Väl uppe så rör jag mig ut till köket, fixar frukost  och sakta men säkert börjar träningsvärken att släppa.

Idag är det ju dags för inspelning igen, hoppas verkligen att mitt springande blir minimalt och att jag hinner hem långt innan 18.00 då Sverige spelar handbolls-semi mot Ungern, vore sjukt kul om de kunde ta sig till final så jag hoppas de gör ännu en bragdmatch :)


Nä, om man ska ta och göra något produktivt så här ett par timmar innan inspelning kanske.

Höres och synes lite senare!

Av Alexandra Persson - 9 augusti 2012 09:20

Då har jag äntligen lyckats dra mig ur sängen, lagom mycket träningsvärk och en smula stel. Hade en lite feber i natt, hade förmodligen inte druckit tillräckligt mycket efter passet - även om jag tyckte att jag gjort det. Men jag är levande och positiv, samt att jag lyckades ta mig runt i blåsten utan att bli sjuk *yay*. Får se om det blir en stillsamm promenad idag eller om det blir inomhusträning enbart. Ska försöka hinna med att se dressyren idag också (13.30-17.10), lär kunna försöka mig på att rensa datorn lite under tiden.


Imorgon är det filminspelning igen, hoppas VERKLIGEN att vi är hemma innan 18.00 då Sverige spelar semi i handboll!


Nåväl, time to get started! :)

Av Alexandra Persson - 8 augusti 2012 14:16

 

Saaatan vad trött jag är nu! Fast det är en riktigt bra trötthet ska det meddelas.

Blev nästan en mils löpträning + mjölksyreträning på det sista 2 kilometerna.

Nu blir det stretching, mat och lite senare ett pass med styrketräning *smile*

Av Alexandra Persson - 8 augusti 2012 10:38

Eftersom jag slutat med pluggandet så är det dags att återgå till en lite mer hälsosam livsstil och idag kör vi fullt ut!

Planen är löpträning, en del stretchande följt av en timme med full body-workout. Så vi får väl se hur lång tid det tar innan magrutorna börjar synas på riktigt igen (just nu syns de bara när jag spänner mig :P ) och midjan är tillbaka på slimmad nivå igen. Har kommit fram till att jag måste stretcha ut mina Akillessenor som känns galet statiska för stunden.


Anyways, dags att preppa playlisten och bege sig ut!

Av Alexandra Persson - 7 augusti 2012 00:30

Jo jag får mina mindre "produktiva" bloggdagar här och där, men det är bara att stå ut med :)


Så senast jag skrev så skulle jag iväg på inspelning, det gick bra och vi fick lite publicitet för filmen i både tv och tidning, vilket var riktigt kul. Har även skissat en hel del, varit på casting för en modevisning, skissat på lite nya designer (och köpt tyger!), skickat in lite ansökningar om jobb och självklart följt OS!


Kul att det gick så bra i fälttävlan, mindre kul att se Patrik Kittels "pictures taken at a bad moment" och att det gick lite skräp för svenska hopplandslaget tidigare idag. Nåja, det kanske blir bättre - who knows :)


Hade ett litet breakdown igår (jag får dom jag också...). Vi diskuterade livet och jag har länge känt att jag inte riktigt åstakommit något med mitt liv ännu. Jag vet inte i vilken riktning jag ska vända mig eller vad som "borde" vara avklarat vid min ålder. För er som känner mig så vet ni att jag har oerhört höga krav på mig själv och allt jag ger mig in på - ibland nästan lite orealistiskt höga krav, och det vet jag. Men ska jag göra något så ger jag 120% för att det ska lyckas. Om jag istället ser till min omgivning och alla vänner som skaffar barn, har riktiga jobb eller pluggar till något dom verkligen vill utbilda sig till via högskola eller universitet så känner jag istället ett stor tomrum. Det blir nästan som en inre röst som hånfullt frågar mig "Jaha, och vad har du gjort med ditt liv?" och nästan ser ner på allt jag gjort som om det inte duger, fast jag vet att jag lyckats med några helt GALNA saker som inte många skulle lyckats med och att jag uppskattats av både familj och vänner för det...


Nä nu får det vara slut på självömkande och jag har satt upp ett nytt livsmål: Så fort jag får ett jobb så är det bara att spara för körkort, innan jag är 30 så SKA jag ha det - även om jag föredrar en hästkraft över 200 :P

Av Alexandra Persson - 2 augusti 2012 10:23

Gääääsp! Lagom trött känner jag mig, men om ca 2 timmar ska vi vara iväg för att skjuta mina sista scener i filmen (tror jag). Får se hur länge jag blir iväg, men mina förhoppningar är att inte vara hemma sent i alla fall.


Igår gjorde jag lite voice-over för förra filmen, får se om det blir någon mer inspelning nästa vecka eller så. Trailern är klar nu så vi får väl se hur den tas emot av publiken :)

Var iväg en sväng på stan inför Sunset Park och modevisningen jag kommer att gå i den 25:e. Tror det kommer bli GRYMT och vi får se hur många vi blir tillslut. Men som alltid, ju fler desto roligare självklart!


Missar tyvärr dagens enda svenska (Minna Telde) i dressyren med typ en halvtimme (suck!), så jag hoppas att det går bra för henne och Santana och gärna att de ligger i topp när jag kommer hem.


Nej, nu blir det frukost och göra lite mat att ta med på inspelningen, vet inte hur länge man blir borta så det är lika bra :P

Presentation


En blogg om mitt liv och allt vad det innebär.

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6
7 8 9 10
11
12
13
14 15 16 17
18
19
20 21
22
23
24
25 26
27 28
29
30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards