Alla inlägg under augusti 2012

Av Alexandra Persson - 25 augusti 2012 11:00

God morgon! Och vilken underbar morgon det är! :)


Ikväll klockan 21:30 kommer jag och de andra modellerna gå en annorlunda, men superhäftig visning för Steampunkers i Döbelns Park! Så har du vägarna förbi Umeå ikväll glöm inte att komma förbi och sen mingla med oss från Steampunkers-gänget :) 


Så nu på morgonen har jag än så länge avklarat morgonfysen, duschen och frukosten. Dags för lite spakurerna innan jag ska bege mig in till stan för smink och hårstylande ett par timmar - och vackert väder är det också *like*


Av Alexandra Persson - 21 augusti 2012 09:03

Visst är det underbart med sovmorgon! Tittade upp på klockan vid 7-tiden då katterna började be oss om frukost. Lät Mika ta hand om det så somnade jag om. Vaknade nu för en dryg halvtimme sedan och har fått mig en hel del skratt på morgonen. Ja, vad ska man säga - vissa är liiite bättre än andra på det dom gör ^^


Nå, vad står på schemat idag då? Har en hel del faktiskt:

* Frukost

* Städa ur garderoben + lite senare få hjälp med en grej av Mika

* Fortsätta att städa ur allt som har med skolan att göra

* Scanna in betygen samt höra av mig till gamla gymnasiet för en överenskommelse

* Pilla med mitt (nu mera!) episka CV och maila iväg till några platser

* Planera video

* Träna (löpträningen får vänta tills efter lördag :P )

* Sy och skissa lite

* Ev. iväg på en guestnight - beror på om halsontet släpper närmaste timmarna eller inte


Busy as a beautiful bee!


Av Alexandra Persson - 20 augusti 2012 23:19

Härlig dag det varit idag - först så vaknade jag till då Mika svepte in mig i hans täcke (jag låg tydligen och kramade mitt eget), men somnade om. Vaknade på ett OERHÖRT bra humör och hela dagen har följt i samma spår. Var iväg ett par timmar efter lunch till Tonie och Kalle och snackade filmprojekt och bestämde att på onsdag skulle vi klippa och klistra lite. En hel del projekt som blir klara närmsta veckorna faktiskt.


Sen har jag varit flitig på annat håll också samt peppar lite lagom för modevisningen som är nu på lördag!

Sunset Park och jag går visning för Steampunkers - vi är ett riktigt härligt gäng så det blir superbra det här.

Ni i Umeå eller i närheten borde LÄTT komma förbi Döbelns park och kolla våran supervisning 21.30


Ska nog ta och knyta mig med en penna och designblocket, har ju nya tyger att pilla med *yay*

Peace out!

Av Alexandra Persson - 17 augusti 2012 19:00

Ibland gör man dumma val i livet och det får man sota för många år efteråt. Mitt absolut sämsta val var en oerhört dålig relation under slutet av högstadiet och början av gymnasiet som resulterade i en depression. Inte så att jag behövde medicin, men det slutade med att jag inte klarade av att gå till skolan på grund av den här personen, hans nya flickväns och deras dödshot riktade mot mig. Polisen kunde inte göra något då det inte fanns något "konkret" bevis. 


Ung som man var blev man ju rädd och det slutade så klart med att jag inte fick mitt slutbetyg från gymnasiet då tredje året på grund av det här blev ett rent helvete. Ett tydligt bevis är bland annat att jag gick från MVG i "Idrott och hälsa A" till ett IG i "Idrott och hälsa B" - och jag älskar verkligen idrott! 

Det var 2005, och mycket har hänt sedan dess - bra och dåliga saker. 


Jag har vid flera tillfällen kämpat för att få ihop mitt slutbetyg, och med det nya betygssystemets införande blev jag mer eller mindre tvingad att klara de sista 350 poängen ( på 4 månader!) annars skulle alla betyg blivit mindre värda. Ni som känner mig vet att om jag ska göra något så ger jag 120% och mer för att lyckas - oavsett tidspress.


Så jag kan nu officiellt säga att I've paid my dues då jag tidigare idag hämtade ut mitt färdiga slutbetyg!

Och det blev inte ett så dåligt slutbetyg heller! 7 MVG'n, 10 VG'n och 9 G'n - ett snittbetyg på 14,79 :)


 


Nu blir det att värma kycklingen och köra lite grillkväll med vänner - ha en EPISK fredag!

Av Alexandra Persson - 17 augusti 2012 11:06

Så ska snart dra ner på stan för att göra lite ärenden och leta efter lite användbara platser för kommande idéer. Tänkte ta en sväng förbi en vän också innan jag ev. tar mig en joggingtur hem. Helt enkelt, dags att packa väskan och bege sig iväg relativt snart :) 

Av Alexandra Persson - 16 augusti 2012 16:10

Och baserat på mina tidigare inlägg; här kommer den officiella trailern för ALONE som släpptes för ett par timmar sedan. Enjoy! :)

Av Alexandra Persson - 16 augusti 2012 15:55

Tänkte dela med mig av ännu ett klipp från de två filmerna (ALONE och ALIVE) som jag är med i.

Kolla in klippet vet ja! :)


http://www.svt.se/nyheter/regionalt/vasterbottensnytt/zombier-i-fokus

Av Alexandra Persson - 16 augusti 2012 10:45

Dagarna racear förbi i superspeed, jag känner att allt flyter på som det sig bör och det som egentligen saknas är väl ett heltidsjobb... Men jag klagar inte, har en hel del inplanerat nu den närmsta tiden, bara hålla tummarna på att någon av jobben som jag sökt ger resultat också.


Annars så är det ev. ljudinspelning som står på schemat tillsammans med disk och dammsugning - lagom för en torsdag. Vill göra massor av annat också, men har inte riktigt råd för det just nu... Nåja, en bit i taget.

Dags för lite lunch nu tror jag och kanske lite träning om jag lyckas tejpa tån ordentligt...

Presentation


En blogg om mitt liv och allt vad det innebär.

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6
7 8 9 10
11
12
13
14 15 16 17
18
19
20 21
22
23
24
25 26
27 28
29
30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards