Alla inlägg under oktober 2011

Av Alexandra Persson - 23 oktober 2011 19:00

 

Av Alexandra Persson - 23 oktober 2011 11:43

Efter en mycket lång och rolig vecka så är Umeå Fashion Week över för denna gång. Har fått en superhosta som jag inte ALLS trivs med och en hals uppsvälld som jag vet inte vad. Men vill man vara fin får man lida pin som det gamla talesättet heter.


Nu ska det knarkas te i mängder och göra lite kreativa saker :)

 

Av Alexandra Persson - 22 oktober 2011 23:40

Hemma och har hunnit mysa lite med katterna. Här kommer två av dagens "before runway"-bilder. Fick lite läppstift och en extra omgång puder innan visningen började dock - så RIKTIGT så såg jag inte ut ;)

Enjoy! 

   

Av Alexandra Persson - 22 oktober 2011 08:18

 


Yes!

Ikväll så smäller det igen - ikväll går jag som modell för Make Up Store under Umeå Fashion Week. Så länge jag bara ska gå och inte sjunga/prata så lär det gå super - har typ noll röst kvar verkligen :)


Så nu är det en stadig frukost som gäller innan det är dags för möte på stan kl 10.

Där blir det fitting, koreografi-träning och sminkning!


Showen ser ni på Allstars kl. 21:00 (förköp hos Make Up Store i MVG-gallerian) och är avslutningen på Umeå Fashion Week för i år! 


Av Alexandra Persson - 21 oktober 2011 22:45

Yes bad min frisör Liv ta en bild innan vi gick iväg till catwalken.

Dagen började vid 8 i salongen för mig, så jag är lite småtrött nu, visningen var vid 19, men innan dess så hade vi ca 30 min att öva på, vilket ändå slutade med typ 10% grundplanering och 90% sista minuten ändringar, precis som det brukar vara på visningar.


En bild här på mitt fluffiga hår, nu ska det borstas ur och sedan duschas!


   Och ja - ögonfransarna i fjädrar hade EXAKT samma färg som mitt hår har.

Fler bilder kommer inom ett par dagar - imorgon är det visning för Make Up Store *yay*

Av Alexandra Persson - 19 oktober 2011 01:41

Efter ett par timmar i frisörstolen så har jag gått från blondin till rödtott!

Blev inga BHS's eftersom jag hade fullt upp med annat inför modevisningen.

Fick även ett prov på hur mitt hår kommer se ut - it's gonna be BIG and RED, awesome med andra ord!


Men här kommer ett par före/efter som Mika tagit :)

             

Av Alexandra Persson - 17 oktober 2011 23:30

Första dagen av Umeå Fashion Week avklarad och nu drar allt igång på allvar!

Jag har försökt planera ihop en modevisning för föreningen på under en vecka - och det har INTE varit lätt kan jag få be att tala om.

Hoppas att allt går som det ska nu och vi får se om de manliga modellerna kommer med också.

Största problemet verkar vara makeup artister just nu - men det löser vi.


Plan för veckan:

Onsdag - Fitting för modevisningen på torsdagen


Torsdagen - Kommer att gå åt till att preppa och fixa modevisningen, har några fina märken vi kommer att gå för så det är bra meriter. 


Fredagen är det visning för Hårizont - ska försöka hinna in på någon fitting där också i veckan *squeek* i morgon byter jag hårfärg - så jag tar lite före/under/efter-bilder och lägger upp här.


Lördag Avslutningsvis så är det visning med Make Up Store på Allstars på kvällen under lördagen (party party och bubbel!) :)


Håll tummarna att jag inte åker på en stress-sjukdom bara!

Av Alexandra Persson - 16 oktober 2011 22:03

Är lagom trött efter en lång dag i repan mixat med sälj. Tack och lov att underbara Alice fanns i närheten under hela dagen - höll på att fucka upp kassan helt mitt under superstressen!


Nåja, blev lite mer erfarenhet där och jag skällde till och med ut en kund! (om en på ett väldigt snällt sätt...). Nå min älskade sambo har lagat lite middag så nu blir det "middag" kl 22:00+.... 


Natti natti folket!

Presentation


En blogg om mitt liv och allt vad det innebär.

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23
24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards