Alla inlägg under januari 2011

Av Alexandra Persson - 19 januari 2011 11:15

Idag börjar mitt arbete på riktigt, har fixat med mail i natt och ska finputsa på försäljningsmallarna idag. Vid 13-tiden drar jag och Jocke in på stan för ett möte med Anna och pratar/fixar med det han eventuellt kommer att göra för tidningen.


Sen är det bara för mig att ta tag i försäljningen resten av dagen och gå runt på "stan" för att boka möten till nästa vecka - typ.


Det är nu jag behöver en Iphone med gratis nät och telekostnader *ugh*'

Så om någon känner sig manad att donnera en fullt fungerande (alternativt en laptop eller två) så är ni välkomna med det också!


Anyways dailys ingame nu, lunch, dusch och sätta i linser innan det beger sig iväg till stan!

Av Alexandra Persson - 19 januari 2011 00:06

I måndags så var jag ju iväg och plåtade med Jocke för första gången.

GRYM fotograf och väldigt trevlig person i allmänhet. Like!

Här ser ni min favoritbild från sessionen och vill du se mera av vad Jocke gjort innan så är det bara att kolla in här http://www.jockejonsson.se/


Jocke är absolut en fotograf jag rekommenderar till andra!


 


Av Alexandra Persson - 18 januari 2011 23:16

Reine fyller i mina papper till arbetsförmedlingen och säger

"Hur kan någon så ambitiös som du vara arbetslös?"


Svaret på det är att jag har otur helt enkelt och hoppas att det vänder snart =/

Av Alexandra Persson - 18 januari 2011 22:49

Jo det var ett givande möte och jag var nog mest gnällig för att jag var hungrig tidigare idag, även fast jag egentligen inte kände mig särdeles hungrig.

Kom hem för ca 20 minuter sedan då katterna och sambon låg och sov på soffan *so cute*.


Har sjukt ont i min fot, hoppas det går över tills imorgon, annars får jag nog be vårdcentralen om en remis för att rönkas.


Nu måste jag få tag på herr Grenemark och se om han har lust att göra en kul grej för tidning och sedan dinga 85 med hunterjäkeln... måste börja spela den mer seriöst också. Better get going!

Av Alexandra Persson - 18 januari 2011 17:41

Fikan med Fanny var sjukt trevlig, pushade lite för att hon skulle hoppa med i Umemodellen också så vi får se om hon kommer på någon träff och går med sedan.

Vore väldigt kul och jag tror det kan vara något hon kan gilla.


När vi gick tillbaka mot bussarna så lyckades jag dock halka till på en isfläck (såg seriöst ut som om det bara var asfalt där), drattade på ändan och förmodligen stukade jag foten med.... GRATTIS.....

Så nu sitter jag här med en linda kring foten och mår blä.


Inte nog med det så måste jag på mötet ikväll för att fixa med praktiken som om allt går bra börjar gälla om ca 1 vecka *omotiverad*. Och inte nog med det så hade jag ju grymt oflyt gällande att vara med i moderepotaget också.

Blev inte vald i första omgången så jag och Mika bestämde att vi skulle fira våran årshelg i Haparanda istället och nu har en av modellerna ev. sagt att hon inte kan och jag var första reserv... Vafan, min vanliga tur...


Har btw fortfarande huvudvärk från att jag blev väckt med ett ryck i morse av älsklingen så jag tror jag är lite smågrinig på grund av det - it will pass.


Nu blir det middagsgörade innan jag måste till stan igen.

Av Alexandra Persson - 18 januari 2011 10:22

Gäääääsp!


Mika lyckades ringa mig 3 min innan min mobil skulle ringa, så jag fick världens panik och hjärtklappning (eftersom jag trodde att jag försovit mig), kastar mig ur sängen och svarar samtidigt som jag slänger en blick på klockan.... 08:57...


Han berättade att dom hade server shutdown på jobbet så han skulle läsa lite och ta det lugnt. När vi la på så hade jag den här vanliga "huvuddunk/hög puls"- känslan som jag brukar få när jag vaknar med ett ryck. Bestämde mig för att snooza några minuter till (blev 45 min) och klev upp för att sätta mig här.


Kollade mailen och jag hade fått 2 bilder från igår (som blev kanonbra), ska vänta in och se om det kommer någe mer på mailen.


Dagens plan:

* Fika med Fanny (får se om jag kan pilla ihop lite bilder som hon kan se också)

* Hem och ta tag i annonser

* Fixa middag

* Umemodellen-möte vid 19-tiden (hem tidigt? får väl se om det händer)


Av Alexandra Persson - 17 januari 2011 22:25

Oj vad kul jag har haft, det vart rätt många bra bilder.

Dock fick jag massor av skäll av pojken min för att jag inte gjort rent gardinerna från katthår (som jag sagt att jag skulle gjort sedan i torsdags), har ärligt inte haft tid till det... Tycker inte om att bli skälld på :(


Aja tänkte ge er en update iaf - jag lever, jag hade kul på plåtningen och nu är jag gryyyymt trött :)


P.S Inte blev de några jeans heller, jag provade dom och insåg att "nä jag vill inte ha de här jeansen. D.S

Av Alexandra Persson - 17 januari 2011 14:12

Japp nu är det bara att smörja in sig, hämta tvätten i tvättstugan och sedan skriva en liten lista med saker att handla innan jag åker ner på stan.


Things to do:


* Köpa ett par skor

* Köpa ett par jeans (ja nu fan ska jag köpa dom...)

* Svänga förbi Mika på jobbet och ta en snabb fika där

* Ta mig till biblioteket och hämta min bok

* Gå förbi Kretsen och fixa lite där

* Och till sist - äta något och röra mig till plåtningen!



Presentation


En blogg om mitt liv och allt vad det innebär.

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19 20
21
22
23
24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards