Direktlänk till inlägg 19 januari 2014

Mycket som hänt!

Av Alexandra Persson - 19 januari 2014 22:45

Ja nu har det knappast varit bra med uppdateringar här - men det har ändå hänt en hel del!

Till att börja med så har jag tagit mig igenom 3 delar av 6 på eldprovet i skolan, så den här veckan hoppas jag på att bli klar med administratörsbiten - och sen hoppa på antingen IT eller lönerna direkt.


Jag har köpt ett IKSU-kort och tränat några passa där fram tills i fredags för 2 veckor sedan, då jag fick en ny implanon (som nu tydligen heter nexplanon) inopererad i armen. Den har varit blåslagen sedan dess och jag har haft väldigt ont så det har blivit att ta det lugnt. Har också hunit med att spela en hel del hearthstone, nu när brorsan är hemma i Uppsala igen... Kollat en hel del ishockey, och det kom redigt med snö nu när det varit SM-vecka också.


I fredagskväll så var vi bortbjudna på middag och umgänge hos Hanna, Patrik och Tim som bjöd på bland annat ratatouille och quinoa till middag och ugnsstekt frukt med sojaglass, kokos och vaniljsås. Supertrevligt och jättegott!


Nu i helgen så har Mika och jag avslutat vårt Firefly-race med att se Serenity ikväll eftersom Mika inte sett de tidigare. Och jag har lyckats laga flygande jacob för första gången - 2 dagar i rad! Samt att vi äntligen gjort om serverburken till min nya burk (OMG - saker laggar inte och hänger sig inte - happieness!)


Men nu är det nog dags att avrunda kvällen och få en bra och fräsch start på den nya veckan. Hade tänkt att ligga och fylla i min nya fina kalender som jag fick i efterhand av Mika innan jag somnar dock <3


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Alexandra Persson - 10 januari 2016 21:14

Idag har vi sovit länge och sen på eftermiddagen drog vi iväg och handlade. Vi var på jakt efter en spole till symaskinen och tavelramshyllor. Vi kom hem med tavelramshyllor, en pedalhink till toan uppe, en ny matta, 2 nya lampor, en löpare, middag (...

Av Alexandra Persson - 5 januari 2016 21:59

Ja nästan ett år har gått sedan jag bloggade sist. Mest för att jag inte haft ork eller lust. Mycket har däremot hänt under 2015, och den främsta anledningen till att jag skriver här är för att jag håller mig på instagram ( @modelalexandrapersson )...

Av Alexandra Persson - 18 januari 2015 23:36

Ibland blir inte livet som man vill. Mitt liv blev verkligen inte som jag planerat de senaste 6 månaderna.   Vi kan väl ta det från vart vi är just nu; sjukskriven på 100% tills jag mår bättre. Många dagar har sedan början av december bestått a...

Av Alexandra Persson - 20 augusti 2014 22:13

Innan stadsbiblioteket bestämde sig för att flytta ut alla böcker så hann jag med att låna ett gäng. Blandat med hästböcker, träningsböcker och dvder samt en designbok. Känner att jag har hamnat i en sådan där "bokmals"fas igen så hoppas att de som j...

Av Alexandra Persson - 18 augusti 2014 22:04

Jag vet, det är väldigt sporadiskt nu. Jag har egentligen inte så mycket nytt att skriva om heller. Jobb jobb och en Mika som är i Finland. Jag har - helt ärligt- ganska tråkigt. Det här med att Mika inte är hemma är jäääääättetråkigt :P   Hopp...

Presentation


En blogg om mitt liv och allt vad det innebär.

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2014 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards