Alla inlägg under april 2013

Av Alexandra Persson - 30 april 2013 10:19

Som född och uppvuxen i Uppsala så känns det här med Valborg lite "meh" när man inte längre bor där.

Frukost i slottsbacken, forsränning, ankracet, mösspåtagning och hela atmosfären kring hela dagen.


Nåja, idag blir det firande med vännerna hemma hos Viktor och Ida, grillning om vädret tillåter det och gott sällskap.

Vi får se vad mer som händer då det lovats regn, kameran är laddad och ska med i vilket fall :)

Av Alexandra Persson - 25 april 2013 22:17

Under två veckors tid så kommer jag att få låna två stycken blixtar för att öva studiofoto. Först ut blev katterna (man tar vad man har), som fick turas om att posera framför kameran. Bysen tröttnade rätt så snabbt, medan Mara höll ut en smula längre. Kolla in deras gäspningar ;)


Till nästa gång när jag fotograferar dom så ska jag se till att de är rena i ansiktet först - men det var som sagt bara lite tester. Nåväl, här kommer lite bilder direkt ur kameran med enbart sRGB-justering!

                     

Av Alexandra Persson - 22 april 2013 23:04

Idag har det tuschats bilder, hjälpt folk i olika situationer (en vacker dag kanske jag kan få lite tur-karma på min sida), pratat rätt mycket i telefon, lagat middag och sett en del serier :)


Imorgon händer det lite grejer också, tänkte dra med mig kameran hur som - nu hägrar sängen, så vi höres imorgon igen!

Av Alexandra Persson - 22 april 2013 10:17

Igår så beslutade jag mig för att baka lite, eftersom jag fixat med min matlagningspärm tidigare på dagen.

Blev lite kokosmums, och jag måste nog säga att de är liiiite godare än de man köper i affären (sitter och mumsar på en just nu).


Any takers? :)


     

Av Alexandra Persson - 18 april 2013 13:30

Ja den här veckan har ni märkt att det inte blivit något bloggande. Feber, snorig, hes, hostig och allmänt icke-välmående så har jag behövt vara hemma. Hostar just nu så mycket att jag nästan kräks och noskapinen verkar inte hjälpa direkt...


Skulle ha jobbat den här veckan, men det blev det ju inget av eftersom jag mått som jag gjort. Just nu sitter jag med migrän, en nästäppa som börjar bli "andningsbar" igen, trött och sliten med en feber som känns som om den är påväg att nå dagens topp. Natten bestod mest av att hosta, somna, vakna av gryma "kasta dig ur sängen för att spy"-hostattacker och svettades som bara den av febern. Gav upp vid 4:20, klev upp gjorde lite att dricka, försökte sova på soffan men det gick skräp det också...


Blää, kan jag inte få bli frisk snart, i alla fall få sova utan att hosta så hårt som jag gör atm :(


Av Alexandra Persson - 11 april 2013 22:45

Kommer hem efter timjobbet, värmde mat och sen började jag läsa mina mail... 

En random arbetsförmedlare har mailat mig för (då) 3 timmar sedan, och har bokat in mig på en intervju för något som jag INTE har arbetslivserfarenhet inom (eller ärligt ens VILL jobba inom)...


Jag blir förbannad och arg, inte för att dom bett mig att gå på en intervju - snarare på grund av de som står.

3 rader "var där den tiden, det handlar om det här, ta med det här". Där efter ingen info. Det finns ingen annons, ingen plats där intervjun ska vara på, ingen information om tjänsten i sig, ingen information om hur många procent tjänsten är på, ingen information om vad som krävs av mig (tidigare erfarenhet, utbildning på plats osv). NADA - niente - zippo.


Vart är min handläggare när jag behöver honom :<

Ska gå förbi honom imorgon samt ta kopior på mitt arbetskontrakt från jobbet. Tur att jag har en handläggare som är guld i alla fall. Hoppas bara han kan ta emot mig på drop-in tid imorgon.


Nu har Mika lovat att han ska ge mig en rygg, nack och tinning-massage så att jag kan sova och komma upp till jobbet i tid.


Hade en awesome dag på jobbet som sagt - och Ivana fick rosa sockervadd ;D

Av Alexandra Persson - 10 april 2013 21:55

Skulle ha skrivit igår men var så sjukt trött att jag somnade redan vid 22:10. Med andra ord så hann jag bara hem, äta, pussa på Mika och sen lägga mig i sängen innan jag somnade.


Knasigt att man blir så trött av att jobba - fast å andra sidan så är det ju 11-timmarspass jag kör just nu med ca 30 min rast (idag blev det bara 20 min dock). Idag har jag lite mera ork. Åt just "middag" och tog en dusch när jag kom hem. Tänkte att jag skulle göra ett litet inlägg och sen fixa lite på hemsidan som jag pillat med här i förra veckan.


Btw, för er som inte följer mig - gör det ;D

Skaffade twitter för ett tag sedan också, så hoppas på att få lite följare där med :)


Hoppas att ni fått en härlig och produktiv dag!

Av Alexandra Persson - 8 april 2013 23:16

Så då har jag avverkat första dagen på nya jobbet, en timanställning fram till mitten av maj så jag hoppas att det blir full rulle fram tills dess!


Men vad innebär det här jobbet då? Jo just idag så har jag klistrat på etiketter på si sådär en 2500 kuvert, därefter vikt ihop infoblad, stoppat i kuverten, stänga och sist stämpla dom! Härligt gäng som jag arbetar med, och till imorgon ska jag ev. ta lite samtal också för att informera om kickoffer och infoträffar. Kommer bli intressant eftersom det var några år sedan jag satt i telefon mot privatkund :)


Nu blir det säng och sömn, trött som attan!


 

Och ja, Mara ville också vara med på bild ^^



Presentation


En blogg om mitt liv och allt vad det innebär.

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2013 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Tidigare år

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards