Direktlänk till inlägg 22 september 2010

Ugh.. lång dag i Uppsala

Av Alexandra Persson - 22 september 2010 00:16

Det började med att jag hoppade av och in på stadsbiblioteket för att kolla efter en DVD - men som inte fanns inne. Efter det så drog jag iväg till Hairfree Uppsala och det var rätt lätt att hitta - även om jag var lite väl optimistisk med tiden och kom kanske någon minut sent (Läs mer om mitt möte i nästa inlägg - har du problem med akne så är det garanterat värt att läsa!).


Efter mötet så drog jag till Fyrishov för att träffa Hanna som jag fått låna två par skor av (tack igen Hanna!), men eftersom det regnat på mig under hela dagen och jag glömt halsduken hemma så hade jag självklart ingen lust att stanna så länge utan ville bara hem.


Nästa rutt blev Fyrishov till bussen hem till Mamma, där jag packade ihop mina saker och var upp en sväng på vinden. Hittade lite spel och mina hästar (typ barbie hästar och my little ponnies), fiskespön och massa annat krimskrams som vi får ta på lördag när flyttlasset går.


Från mamma så blev nästa stopp och byte på stan, där ifrån skulle jag till farmor och farfar för att hämta upp 2 stockar snus till pappa.

Farmor fick skjutsa in mig till stan igen och jag fick springa med alldeles för mycket tunga saker till bussen.


Busschauffören var en trevlig dam med lagom mycket skinn på näsan.

Hon hade uppenbarligen tröttnat på att folk plingar långt innan det är avstigning - vilket är helt förståligt, de har en tidsplan och har faktiskt inte tid att stanna.


Väl hemma (äääääntligen!), blöt, kall, förkyld och hungrig så värmde jag mat som bror lagat, sen en kopp te på det, bäddade ner mig i sängen och slängde igång tvn.

Först lite Idol, sen the Mentalist följt av NCIS LA/NY-ish någonstans och sedan de riktiga NCIS-teamet.


Nu är det straxt dags för mig att sova och jag hoppas att all feber och ont-i-kroppen har försvunnit tills imorgon när jag vaknar. Har inte tid att vara sjuk...

 
 
Linda

Linda

10 oktober 2010 23:42

Heey! Jag ska flytta till Uppsala inom en snar framtid.

Och du kanske kan svara på frågan om vilka uteställen det finns för oss under 20? Jag är 19..fyller 20 nästa år. Så du får tänka tillbaka i tiden lite haha

http://goastray.blogg.se

Alexandra Persson

11 oktober 2010 22:17

Tja!

Det finns en hel del uteställen i Uppsala så det är inget att oroa sig för. Om du kollar i tidningen så lär det stå rätt bra där då och då.
Hoppas du kommer att trivas i Uppsala :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Alexandra Persson - 10 januari 2016 21:14

Idag har vi sovit länge och sen på eftermiddagen drog vi iväg och handlade. Vi var på jakt efter en spole till symaskinen och tavelramshyllor. Vi kom hem med tavelramshyllor, en pedalhink till toan uppe, en ny matta, 2 nya lampor, en löpare, middag (...

Av Alexandra Persson - 5 januari 2016 21:59

Ja nästan ett år har gått sedan jag bloggade sist. Mest för att jag inte haft ork eller lust. Mycket har däremot hänt under 2015, och den främsta anledningen till att jag skriver här är för att jag håller mig på instagram ( @modelalexandrapersson )...

Av Alexandra Persson - 18 januari 2015 23:36

Ibland blir inte livet som man vill. Mitt liv blev verkligen inte som jag planerat de senaste 6 månaderna.   Vi kan väl ta det från vart vi är just nu; sjukskriven på 100% tills jag mår bättre. Många dagar har sedan början av december bestått a...

Av Alexandra Persson - 20 augusti 2014 22:13

Innan stadsbiblioteket bestämde sig för att flytta ut alla böcker så hann jag med att låna ett gäng. Blandat med hästböcker, träningsböcker och dvder samt en designbok. Känner att jag har hamnat i en sådan där "bokmals"fas igen så hoppas att de som j...

Av Alexandra Persson - 18 augusti 2014 22:04

Jag vet, det är väldigt sporadiskt nu. Jag har egentligen inte så mycket nytt att skriva om heller. Jobb jobb och en Mika som är i Finland. Jag har - helt ärligt- ganska tråkigt. Det här med att Mika inte är hemma är jäääääättetråkigt :P   Hopp...

Presentation


En blogg om mitt liv och allt vad det innebär.

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6 7
8
9 10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2010 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards