Direktlänk till inlägg 10 september 2010

Om gårdagens rundtur i Umeå

Av Alexandra Persson - 10 september 2010 14:45

First off - Umeås bussystem gör mig sjukt förvirrad.

För en person som bott i en storstad större delen av sitt liv (där planering är A och O) med tidtabeller som visar cirkatider mellan hållplatserna - till att bara visa 6-7 hållplatser totalt på hela turlistan blev aningen frustrerande. Det tål att tilläggas att hela resan tar drygt 50 minuter och att det bara verkade gå en buss i timmen... Och inte nog med det - det var en jäkla massa kryss och linjer över allt som inte hade någon förteckning *muttra*.


Väl på bussen så hörde jag av mig till Mika som skulle sluta om ca en timme (dvs. då jag skulle komma in till stan) och undrade om jag skulle handla lite middag som vi kunde äta tillsammans innan jag skulle till stallet.

Hoppade av bussen, sprang in till AMS en snabbis och fixade lite papper där - sen iväg på middagsjakt. Lyckades fånga en stoooor räkmacka och lite frukt som jag och älsklingen delade på.

Efter vi ätit så skjutsade Mika ut mig till stallet eftersom han skulle träna.


Strosade runt där och kände mig alldeles lycklig av att få klappa på hästarna och bara andas in luften. Hela tiden så slog det mig att anläggningen var GRYMT stor och alla hästar verkade väldigt dresserade.

Satt och tittade på 2 "vanliga" nivå-lektioner och en halv dressyrlektion.

Marlene som höll i alla 3 kändes som en VÄLDIGT bra instruktör och anpassade sig bra för eleverna som hon hade lektioner för.


Dressyrpasset kändes ungefär som näst sista terminen som jag red på Lagga.

Så bara jag kommer håller koll på höger och vänster i slutorna, öppnorna, framdels- och bakdelsvändningarna så ska det inte vara något problem på uppridningen. Har alltid haft problem med höger och vänster sedan jag var liten.

När min utredning visade att jag hade dyslexi för några år sedan så var det tydligen ett "obvious" tecken - don't ask me why men det är skönt att jag fick klarhet i det också.


Mika hämtade upp mig och kom hem lagom till "Liar Liar" (härlig film) började så resten av kvällen gjorde vi till en myskväll i soffan framför tvn med lite middag/kvällsfika.

Familj · Hästar · Jobb · Mat
 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Alexandra Persson - 10 januari 2016 21:14

Idag har vi sovit länge och sen på eftermiddagen drog vi iväg och handlade. Vi var på jakt efter en spole till symaskinen och tavelramshyllor. Vi kom hem med tavelramshyllor, en pedalhink till toan uppe, en ny matta, 2 nya lampor, en löpare, middag (...

Av Alexandra Persson - 5 januari 2016 21:59

Ja nästan ett år har gått sedan jag bloggade sist. Mest för att jag inte haft ork eller lust. Mycket har däremot hänt under 2015, och den främsta anledningen till att jag skriver här är för att jag håller mig på instagram ( @modelalexandrapersson )...

Av Alexandra Persson - 18 januari 2015 23:36

Ibland blir inte livet som man vill. Mitt liv blev verkligen inte som jag planerat de senaste 6 månaderna.   Vi kan väl ta det från vart vi är just nu; sjukskriven på 100% tills jag mår bättre. Många dagar har sedan början av december bestått a...

Av Alexandra Persson - 20 augusti 2014 22:13

Innan stadsbiblioteket bestämde sig för att flytta ut alla böcker så hann jag med att låna ett gäng. Blandat med hästböcker, träningsböcker och dvder samt en designbok. Känner att jag har hamnat i en sådan där "bokmals"fas igen så hoppas att de som j...

Av Alexandra Persson - 18 augusti 2014 22:04

Jag vet, det är väldigt sporadiskt nu. Jag har egentligen inte så mycket nytt att skriva om heller. Jobb jobb och en Mika som är i Finland. Jag har - helt ärligt- ganska tråkigt. Det här med att Mika inte är hemma är jäääääättetråkigt :P   Hopp...

Presentation


En blogg om mitt liv och allt vad det innebär.

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6 7
8
9 10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2010 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Tidigare år

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards