Direktlänk till inlägg 29 januari 2013

Helg och ny vecka!

Av Alexandra Persson - 29 januari 2013 01:15

I fredags hade vi tvättid, och jag fick äntligen gräva lite i förrådet. Hittade min efterlängtade tävlingspärm från när jag var som mest aktiv med min ridning. Skrattar gott åt vissa tävlingar jag gjort. Både vinster och ja... lite mindre framgångsrika ritter. Bland annat den gången då jag som första ryttare fick tävla Ally (en New forest-ponny på gamla ridskolan), och i protokollet har domaren skrivit som slutkommentar;


"Bra kämpat på en riktig liten BEBIS... som GRÅTER efter sina kompisar!

(Tyvärr blir det inte så höga poäng idag men det kommer då ponnyn fått mer rutin!) ". 

Haha hon gnäggade och pep sig igenom hela programmet och majoriteten av programmet gick över tygeln. Fick dock en 7:a som högsta - och tre 0:or då hon vägrade att fatta galopp. Sista nollans kommentar inom parentes "Elegant trav!" *flin*


Anledningen till det här hästuppsvinget är för att jag saknar ridningen något fruktansvärt mycket, och om man inte kan vara nära hästar eller utöva ridning så får man hålla igång hjärnan på annat vis. För mig har det blivit att studera/kontrollera vad jag inte kan i Ridhandboken 1 och 2. Har precis avslutat 1:an och det var egentligen bara en sak som jag inte utövat eller själv känner att jag inte hade 100% koll på.


Lördag och söndag flöt på som vanligt, lite Kingdom hearts 2 och serier. Pillade lite med bilder och lyckades hamna mitt i centrum för två vännerfighter - utan att egentligen ha något med något att göra - mer än att jag faktiskt är vän med dom...


Men idag måndag, hittade först ponnyakuten 4 (yay!), kollade lite nyheter och senare på eftermiddagen var jag iväg på ett awesome möte inför en modevisning på Corona om 2 helger. Mer än så kan jag inte säga i nuläget ;D

Kommer bli awesome iaf - härligt gäng och bra ledare så :)


Nej dags att påbörja nästa bok här, eftersom hjärnan fortfarande dissar min idée om att sova :P

Sleep tight and don't let the bedbugs bite!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Alexandra Persson - 10 januari 2016 21:14

Idag har vi sovit länge och sen på eftermiddagen drog vi iväg och handlade. Vi var på jakt efter en spole till symaskinen och tavelramshyllor. Vi kom hem med tavelramshyllor, en pedalhink till toan uppe, en ny matta, 2 nya lampor, en löpare, middag (...

Av Alexandra Persson - 5 januari 2016 21:59

Ja nästan ett år har gått sedan jag bloggade sist. Mest för att jag inte haft ork eller lust. Mycket har däremot hänt under 2015, och den främsta anledningen till att jag skriver här är för att jag håller mig på instagram ( @modelalexandrapersson )...

Av Alexandra Persson - 18 januari 2015 23:36

Ibland blir inte livet som man vill. Mitt liv blev verkligen inte som jag planerat de senaste 6 månaderna.   Vi kan väl ta det från vart vi är just nu; sjukskriven på 100% tills jag mår bättre. Många dagar har sedan början av december bestått a...

Av Alexandra Persson - 20 augusti 2014 22:13

Innan stadsbiblioteket bestämde sig för att flytta ut alla böcker så hann jag med att låna ett gäng. Blandat med hästböcker, träningsböcker och dvder samt en designbok. Känner att jag har hamnat i en sådan där "bokmals"fas igen så hoppas att de som j...

Av Alexandra Persson - 18 augusti 2014 22:04

Jag vet, det är väldigt sporadiskt nu. Jag har egentligen inte så mycket nytt att skriva om heller. Jobb jobb och en Mika som är i Finland. Jag har - helt ärligt- ganska tråkigt. Det här med att Mika inte är hemma är jäääääättetråkigt :P   Hopp...

Presentation


En blogg om mitt liv och allt vad det innebär.

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Tidigare år

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards