Alla inlägg under juli 2012

Av Alexandra Persson - 30 juli 2012 11:15

God "morgon"! Klev upp för typ en halvtimme sedan, tror jag är en aning slö från gårdagens inspelning.

Men, vad händer idag då? Det blir lite städande, ev. boka tvättstuga och tvätta ikväll

Har lite mer städande att göra och ska väl boka tvättstuga också. Annat som står på veckschemat är väl att rensa ur garderoben och göra sig av med fler grejer.


Nä dags för lite "frukost" ^^

Av Alexandra Persson - 29 juli 2012 23:34

Då har vi avklarat en ca 12 timmars filminspelning idag. Har sjukt ont i fötterna efter att ha sprungit barfota på sten och grus, men det var rätt så kul ändå - och varm! Tänkte smörja in mina fötter och ta och avklara lite dailies innan jag sover. Trött är jag iaf inte ännu, så något måste jag nog underhålla mig med :P


Smider en hel del stora planer nu, ska bli kul att realisera dom så snart som möjligt.

Av Alexandra Persson - 25 juli 2012 11:02

Under hela våren har jag pluggat som en gnu för att klara slutbetyget, men igår fick jag panik då jag upptäckte en liten paragraf som ingen berättat om. Betyg har tydligen en färskvara på 8 år om de ska in i ett slutbetyg - WTF?! Varför sa ingen det till mig innan jag började plugga i våras tänkte jag då.

Efter mycket läsande i förordningar kors och tvärs under gårdagen så hittade jag delar som ger mig rätt att använda mina betyg i alla fall - och om de börjar jäklas så har jag skrivit ut stycken ur förordningen (med källförteckningar) som visar att jag har rätten på min sida gällande övergånsbestämmelser.


Så om en timme ska jag befinna mig på mitt möte och hålla tummarna på att det går vägen utan trassel... Lär dock få vänta innan jag får det eftersom rektorn måste skriva under också...  Men jag är mycket glad att det (förhoppningsvis) snart är över :)

Av Alexandra Persson - 5 juli 2012 21:02

Det blir tidig buss imorgon, mot min vilja, 5:00 ska vi vara på busstationen för att hoppa på bussen till Haparanda...

Vi är färdiga med packningen och jag klippte precis Maras klor - som självklart var tvungen att försöka fly och lämnade mig med fyra rivsår; två på insidan av vänster lår och två mindre på höger sida av bröstkorgen. Med andra ord så är jag lagom INTE glad på henne just nu.


Tänkte försöka speeda igenom saker som jag vill hinna med ingame innan jag ska sova. Imorgon på bussen så lär jag kunna vara lite kreativ med hemsidor, framtidsplaner och Mika har till och med dragit med ett spel ^^

Ska bli skönt att komma bort och ha lite semester faktiskt, och vi kommer bla. att tre nätter - äventyrare som vi är :)


Nej ha det så gott så hörs vi när vi hörs igen!

Av Alexandra Persson - 3 juli 2012 20:50

Vann en tävling för ett tag sedan och här är min supersnygga t-shirt som kom på posten idag :)

 

Av Alexandra Persson - 3 juli 2012 14:30

Idag har vi börjat gå igenom packningen som vi ska ha med på resan upp till både Haparanda och sedan vidare till Finland. I Happis kommer vi att göra stan samt köra en dags tältning. För stunden så går vi igenom utrustning och kollar lite vad som måste införskaffas.


Bysen vill också med och tälta så han intog min sovsäck - han får tyvärr stanna hemma den här svängen, men det kankse blir tältkatt av honom i framtiden ^^


Av Alexandra Persson - 2 juli 2012 22:45

Det har varit en hel del roliga dagar nu förra veckan, främst helgen.


På fredagkväll så var vi ut ett gäng och käkade inför lördagen då vi bokat bastuflotten. Vädergudarna hade beställt regn för lördagen, så ingen bastuflotte, men däremot drog gänget ner på MegaZone och körde ett game med Lazerdoom! Riktigt kul och allt som allt så var vi 13 personer som körde. Måste skryta lite och säga att jag lyckades komma 3:a på lite över 9000 poäng (it's over 9000 - jag vet :P ). Efter det så drog vi hem till oss för en varm och skön bastu och rundade av kvällen med gemensam middag (taccos) och brädspelande.


Söndag innebar filminspelning. Mika skulle spela vakt och jag hjälpte till lite på sidan. Såg bra ut så det är bara att hoppas att regnet (som kom vid de 3 sista scenerna) inte sabbade något.


Idag har jag mest lirat WoW, snart lvl 85 på roguen och har precis dingat 83 på den andra druiden. Nu blir det en moneyrun med MC och hoppas på högra halvan av TF ^^

Presentation


En blogg om mitt liv och allt vad det innebär.

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Tidigare år

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards